onsdag den 1. november 2017

1. november

siger kalenderen, og det kan mærkes.
De fleste steder har frosten vist sin skarpe side, så jeg fik travlt med at tage mine pelargonier ind. De har stået ude indtil søndag aften, og blomstrer stadig.


I år får de lov til at overvintre i mit pigeværelse. Det har jeg vist jer før.

Nogle af pelargonierne står på gulvet.


Andre står i vindueskarmene, og nogle på bordene, i skøn forening med mine hjemmelavede skovnisser.


De ses lidt tættere på her


De allerstørste pelargonier, har fået en plads i værkstedet. 

Så lækkert med smukke blomster der stadig kan lyse op i den mørke tid, vi lige er startet på.

Pyhhh jeg synes den time der ændres to gange om året er en hård nød at knække.


Nu vil jeg ønske jer alle en rigtig dejlig ny måned, og en skøn lillekoneaften ;0)

Knus Lone


13 kommentarer:

  1. Det er skønt at dine Pelargonier stadig se smukke ud. Det er en flot pigeværelse du har ,jeg må vist tilbage i dine indlæg og kigge.ha en skøn dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Leila. Hvis du trykker på “pigeværelset” i indlægget, kommer du til det indlæg ;)
      Dejlig dag til dig

      Knus Lone

      Slet
    2. Tak Lone. Jeg opdagede dit link og jeg må sige du er bare dygtig. Hvor er det stilfuld og jeg genkendte din flotte bakke. Hygge til dig

      Slet
  2. Åh, jeg har da også nogle pelargonier på terrassen som jeg måske skulle forsøge at overvintre ... Hvordan er det med vanding hvis de står køligt, ved du det?
    Dine skovnisser er godt nok søde, Lone! Bare jeg var så kreativ som du er!
    Jeg ønsker dig en god november!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Nana
      Pelargonier skal ikke vandes hele vinteren. Til foråret kam du trimme dem, og måske omplante.
      Rigtig dejlig dag

      Knus Lone

      Slet
  3. Hej Lone
    Ja mine pelagonier kom ind i udestuen i søndags den er lukket men uden varme så de står på nogle af mine løgbakker med aviser og filttæpper siden skal vi komme bobleplast om kasserne. De skal jo ikke vandes mere i år da de jo skal i dvale ej heller klippes ned før til foråret. Jeg har hele 11 af dem -10 dronning ingrid den sidste ved jeg ikke navnet på smile kan jo heller ikke vide alt . håber vi kan få den til at komme igen som sidste år. De blomstrer også stadig her.
    PS: jeg er ikke på face book. mon ikke du kan få min mail af Charlotte.
    Knus
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lilje
      Hvor er du heldig at have så mange skønne dronning Ingrid
      Jeg vil lave flere aflæggere næste år.
      Jo har skrevet og spurgt Charlotte og hun vil godt sende den snart :)
      Rigtig god søndag

      Knus Lone

      Slet
  4. Jeg skal vist også til at have mine ind. Her har der været frost nogle gange.
    Men der går konstant lus i mine. De er slet ikke så flotte som dine.
    Tak til Lilje for tippet med ingen vanding og jo da du får lige Liljes mail af mig.
    Smukt ser det ud hos dig.

    Masser af november knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Charlotte :)
      Det er underligt med de lus. Det tror jeg aldrig jeg har oplevet.
      På forhånd tak for mail

      Rigtig god søndag og knus
      Lone

      Slet
  5. Kære Lone.
    Der ser rigtig dejligt ud i dit pigeværelse. Mine pelargonier kom ind for et par uger siden, for de var ved at drukne. Nu blomstrer de flot i udestuen.
    Dine skovnisser er bedårende. Er det kogler eller humle der ligger på bordet ved dem?
    Også en rigtig dejlig november til dig og Hall fra mig. Kh Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Eliane
      Tusind tak for din dejlige kommentar
      Ja det små kogler der ligger ved siden af nisserne. Billeder er fra foråret.
      Skønt dine pelargonier også stadig blomstrer.

      Kærlig hilsen og knus Lone

      Slet
  6. Så fine bilder Lone. Ja nå er vinteren kommet, så det er bare å glede seg til våren igjen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Bente. Ja det bliver nok en lang vinter, nu sommeren var så dårlig. Men så må vi nyde de indendøre sysler
      Rigtig god søndag

      Klem Lone

      Slet