onsdag den 4. juli 2012

BROWNIES MED CHOKOLADE CREME


I weekenden skulle der lidt lækkert til :) så jeg valgt en opskrift fra mit store idol Manuela, fra bloggen passion4baking.

Du skal bruge:

230 g smør
500 g sukker
4 store æg
150 g god kakao
1 ts salt
1 ts bagepulver
1 ts instant kaffe
1ss vanille ekstrakt (jeg brugte vanille korn)
170 g mel
250 g chokolade knapper

creme:
100 g blødt smør
100 g flormelis
150 g smeltet chokolade
50 g kakao + 2 ss vand
vanille korn

Start med at smelte smørret


Så snart smørret er smeltet, tager du gryden af blusset, og tilsætter sukkeret. Sæt gryden tilbage på lavt blus i 20-30 sek, så sukkeret smelter og det blir meget glansfuldt



Hav æg, instant kaffe (nescafe) kakao, vanille, bagepulver og salt klar


Pisk æggene let med piskeris i ca 30 sek, og  tilsæt derefter de andre ingredienser. Det blir en noget tyk klistret dej, men det ændrer sig når du pisker sukker blandingen i.





Så tilsætter du 170 g mel



Og tilsidst de 250 g chokolade knapper


Hæld dejen i et ildfast fad, mit var 18x24 i størrelsen, og jeg lagde bage papir i, så det er nemmere at få kagen ud, når den er bagt. Den bages i ca 30 min ved 180 g


Imens lavede jeg cremen. Jeg rørte 100 g meget blødt smør (som mayonaise) sammen med 100 g formelis


Jeg brugte min kitchen aid, men en håndmixer kan også bruges. Og derefter tilsatte jeg 150 g smeltet chokolade og lidt vanillekorn


Tilsidst rørte jeg 50 g kakao sammen med et par ss vand, og rørte det i, for at få en ekstra stærk chokolade creme


Da kagen var helt afkølet, skar jeg den i firkanter og dekorerede med cremen, jordbær og et mynte blad


De så ud til at gøre lykke, de små smagfulde stykker :)



Hav en pragtfuld sommerdag 

Knus fra Frk Hall





Ingen kommentarer:

Send en kommentar