torsdag den 4. februar 2016

Spisestuen


Idag får i et kig ind i min spisestue. Her er kigget fra den "anden stue" Jeg skriver den anden stue, fordi det egentlig er én stor stue, men jeg har delt den op med en stor skænk, så det føles som to


Her ser i skænken som deler stuen op. Den er fyldt med porcelæn og store fade. 


Ovenpå skænken har jeg forskelligt pynt, alt efter humør og årstid. Og lige nu er det jo løgplanter, så vi kan starte foråret :o)


Her ved siden af skænken, står en gammel kurvestol. Den fandt jeg på genbrug til 30,- Helt utroligt hvad andre smider ud


Denne smukke lygte, er en jeg har fået af mine kære mand. Den er så flot og i bunden er der et spejl. Mine skønne alfer, som jeg har fået af Jeanette bor her. Og hvis i kigger på billedet længere oppe, det med kurvestolen. Kan i se et lille skilt i vindueskarmen. Det fik jeg af lille Eva og Celine i julegave.

 Der står:
 GRANDMA'S FAIRY LIVES HERE


Vi har altid haft alfer boende. Lige meget hvor vi har boet. Da vi boede i børnenes barndomshjem, boede alferne ude i træet, lige overfor huset. Jeg fortalte mange historier om alle de skønne ting alferne lavede dér, og Celine slugte historierne råt
Og nu hvor mit barnebarn Eva er ved at være stor nok til historierne, så er alferne flyttet ind, her hvor vi bor nu, og endda så man kan se dem nu ;o)
Takket være Jeanette 


Spisebordet står ved det store vindue ud mod forhaven. Her falder lyset så smukt ind, og vi kan sidde og kigge ud på alle fuglene. Vi har en rosen bue lige overfor vinduet, og her har jeg hængt en masse fugle kugler op, så vi har altid mange fugle. De er så skønne at kigge på. Og er der ikke flere kugler tilbage, sidder de og kigger ind, indtil jeg får hængt nogle op. Ja sådan noget forpligter altså ;o)
Så vi køber rigtigt mange fugle kugler 


I vindueskarmen har jeg altid forskellige opstillinger, og lige nu er det et gammelt slidt vindue, som baggrund, og en vase med grene. Og indtil grenene springer ud, har jeg pyntet med lidt papirs blomster.
Vasen er en gammel keramik vase jeg har fået af Lisemor. Det var ikke lige mine farver, så jeg har givet den en gang hvid maling, og brugt det fine monogram fra mine yndlings servietter. Det bruger jeg faktisk flere steder i min indretning. Der er et på en af de gamle stole, i den anden stue. Og jeg har også sat et på det store spækbræt i køkkenet, og på flaskerne med sæbe, også i køkkenet


 


De gamle fine salmebøger, er også nogle jeg har fundet på genbrug. De er blot pyntet med lidt bånd, og et fint lille kors. Det er et af de kors jeg har fået af Nanette




Ved siden af vinduet, er der et kedeligt hjørne, hvor vores router hænger, plus en masse grimme ledninger. Det har jeg prøvet at skjule med en gammel opsats, der er pyntet med gamle duge, og et par tyl nederdele. Så har jeg sat en vase med nogle flotte silkeblomster i.





Ved siden af opsatsen, står endnu en gammel skænk. Jeg elsker gamle skænke. De har altid sådan nogle flotte udskæringer. Ovenover har jeg fået John til at hænge nogle gamle brædder op. Det var nogle jeg fandt nederst i haven, og så fik de en tur med bundsel brænderen. Det giver lidt rustikt til alt det hvide og romantiske. Jeg har sat en masse billeder op, af hele familien, i gamle rammer, der har fået lidt maling.


Her er det to billeder af min mormor. Det lille har jeg klippet rundt i kanterne, med en special saks, og derefter limet på et fint stykke papir. Det giver et helt andet billede på den måde



på skænken står mine elskede sølv æggebægre. De er købt i Heaven.



Efter skænken er der døren ind til soveværelset, og i hjørnet der ved siden af, er det fine lille hjørne jeg lavede til Eva. Det faldt i hendes smag, og det kan i se her 





Dica er også glad for hjørnet.... Eller ihvertfald det der bliver serveret der ;o)




Lige ved siden af Evas hjørne, har vi lavet en lille arbejds/hygge plads. Det er skønt at sidde dér, når den ene laver mad. Så kan man sidde med sin pc eller bare et lille glas vin, og hygge sig



Billedet med vin, er lidt kønnere end det med pc'en ;o)



På selve spisebordet, har jeg altid en bakke stående med lidt pynt. Det har jeg også altid på sofabordet. Det samler ligesom pynten, og man kan let flytte bakken, når der skal dækkes op på bordet.



Lige nu er det løgplanter og lys der pynter der på, og resterne af den lækre jule valnødde snaps, og et par fine glas



Lys manchetterne er faktisk et par serviet ringe af perler, jeg også har fået af Nanette



I den anden ende står en stor skål med løg, og vores kaffekande. Det er altid i den ende vi sidder, da vi, som før skrevet, kan se fuglene udenfor.
Og hvis bare jeg kunne sætte lyd på, ville i kunne høre en voldsom pippen og skræppen lige nu :o) For det er strålende solskin og fuglene er i godt humør og hopper rundt og spiser af fugle kuglerne


Jeg tror også jeg vil gøre mig klar til en rigtig dejlig lang gåtur med hundene

Kan i have en fantastisk skøn solskinsdag
Og tænk der er kun en lille måneds tid til kalenderen siger FORÅR
Og lige nu føles det som forår derude 

 


MANGE SOLSKINS KNUS LONE










6 kommentarer:

  1. Dear Lone!
    Your dining room is also more than beautiful like every single room in your wonderful home. Your style, your snirkels, everything!
    Love it!

    SvarSlet
  2. Tjank you very very much dear Kuni ❤️

    SvarSlet
  3. Så kom del to søde Lone.
    Sikke mange smukke ting du har i din spisstue. Så flot og fantastisk.
    Lille Evas hjørne er fantastisk og endnu mere fantastisk når hun bruger det. Så sød en prinsesse...

    Rigtig skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps det tog sin tid, men pludselig var det der hihi... Og tusinde tak for dine altid søde kommentarer Charlotte
      ❤️Ja Eva er vores lille prinsesse
      Knus Lone

      Slet
  4. Skønt dejligt langt indlæg med skønne billeder. Fine opstillinger med smukke ting. Gennemført stil som giver inspiration og ideer til selv at gå igang.
    Rigtig sødt barnebarn og hund.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Kirsten ❤️ det betyder så meget at der er nogen der kan få lidt idéer ved at kigge på min blog.
      Og ja vi synes jo helt klart selv, at vores første barnebarn er totalt dejlig, og det er så skønt at Dica og Eva elsker hinanden over alt på jorden ❤️
      Mange knus Lone

      Slet