onsdag den 22. februar 2017

Bøger


må man aldrig gå ned på! Slet ikke når man som jeg elsker at fordybe sig i både alfer og enhjørninger


Hobbitter og orkere


For ikke at glemme de uhyggelige gysere fra Stephen King og Dean Koontz



Eller alle mine kogebøger, da jeg jo er det største madøre


Og min måske allerstørste passion INDRETNING


Jeg skriver ofte at jeg synes det er sjovt at bruge tingene, til andet end de er beregnet til. Men nogen gange skal man ikke gøre det, hvis ikke det giver mening.
I mange år har vi haft nogle meget gamle legetøjsbiler til at stå, i et bogskab oppe i gangen ovenpå.

 

Det var jo i for sig en god idé, hvis ikke det lige var fordi at alle vores bøger stod seks forskellige steder i huset, for at få plads til dem, og gemt væk fordi jeg ikke kan holde ud til at se på alle de forskellige farver og dessiner ;-) hehe....
Så når jeg nu alligevel var igang med at gøre reposen ovenpå bedre, kunne jeg jo ligeså godt gå all in.


Så jeg hev det lækre stykke blondestof, jeg har købt af min penneveninde Anni frem. Det har før været brugt som dug som I kan se her, og også som pynt til min afternoon tea eftermiddag her.
Stoffet blev klippet til, og monteret på indvendig side af lågerne. 

Bilerne har fået en fin og bedre plads, som I kan se en anden gang.


Mit logo, købt af Sissepigen, blev malet på toppen.


Jeg synes det er blevet rigtig godt, og nu kan næsten alle bøgerne stå deri. Resten er sat ind til min mand, i herreværelset.


På væggen ved siden af skabet, har jeg hængt en gammel ramme op, med min mors afgangsbevis fra dekoratør skolen.




Læg lige mærke til at i bunden af diplomet, står der at laveste karakter der blev givet var 78, og højeste var 117.


Min mor fik 103 så det var da meget godt gået :-)



 På venstre side af skabet ligger mit pigeværelse, og på højre side min mands herreværelse.
Overetagen er nu ved at være okay, synes jeg.
Meeeen lur mig om ikke jeg bliver nødt til at male gulvet og dørene hvide. Bare for at det hele hænger helt sammen, og så jeg ikke går ned på projekter hehe....

  

Jeg vil ønske alle en rigtig dejlig lille lørdag aften <3
Knus Lone


13 kommentarer:

  1. Kære Frk. Hal

    Det er et skønt skab du har, det er da næsten værdigt til at stå i en stue.
    Fin ide med at blænde ruderne og stille bøgerne derind.
    Også fin ide at sætte din mors afgangsbevis i ramme.
    Jeg synes nu gulvet er fint. Der ser så hyggeligt ud.
    hilsen Jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Jessie ❤
      Du er altid så sød og trofast, med en dejlig kommentar.
      Bliver altid så glad når jeg ser dit skønne navn.
      Skabet er efterhånden så gammelt al hvis vi ville flytte det, feks til stuen, så ville det ikke være til at samle igen, siger min mand. Og tro mig! Han ved det, for det er ham der har flyttet det 100 gange inden det landede oppe på vores repos ;-)

      Ønsker dig en dejlig nat
      Knus Lone

      Slet
  2. Sødeste Lone. Jeg bliver snart nødt til at komme på tøsetur hos dig. Der er jo efterhånden lavet så meget om. Og så savner jeg dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jeanette
      Du er så velkommen ❤ og jeg savner osse dig!
      Knud Lone

      Slet
  3. Altså hvor er det blevet fint, og det må være en god følelse at få samlet bøgerne. Jeg er vild med billedet af eventyr. Uhyggelige bøger, gys den slags har jeg aldrig kunnet. Tænk der ligger sådan en passion bag alt det hvide og romantiske;-)
    Du ved jeg er også i gang med den store tur herhjemme, her måtte døre og fodlister males, og det hele støder jo på til andre rum, som ved magisk vis trænger til fornyelse, hi hi, en lavine er sat i gang, tror da også det er forår:-)))
    Ha den dejligste dag
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde søde Anette
      Tusinde tak for din dejlige kommentar. Hihi ja bag det hvide uskyldige look, ligger der en mørk, dyster og grum passion 😉
      Ja jeg glæder mig også til at se alt det du er igang med. Kender godt det der med at starter man et sted, så er det lige pludselig hele huset der får en tur. Derfor jeg venter lidt med at gå igang med døre og gulve.... skal også lige have overtalt John hehe....

      Ønsker dig den dejligste dag
      Knus Lone

      Slet
  4. Woooooo wooooo wooooo siger jeg bare. Fantastisk ide med det smukke stof for slet ikke at tale om skabet Lone.
    Så er alle grimme bøger gemt ;)))))))
    Ja jeg deler jo desværre slet ikke samme passion for bøger. Forstår det ikke for alle i min familie er bogorme. Bare ikke mig.....
    Er da i den grad vil med din mors bevis. Sikke en god måde at gemme minder på.

    Det er i den grad blevet et magisk hjørne.
    Masser af knus til dig sødesen

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Charlotte
      Tusinde mange tak. Du er bare så sød.
      Jeg har jo gemt det smukke stof længe, og ventet på det rigtige projekt til det. Og det fandt jeg så heroppe i gangen. Utroligt man kan gå i så mange år, inden sådan en idé dukker op.
      Jeg har altid elsket at læse alt.... lige fra Anders and til store tunge fortællinger. Når vi var i byen da jeg var barn, spurgte folk altid hvor jeg var.... så sad jeg i et eller andet hjørne og læste. Elskede at sidde helt for mig selv, og blive opslugt af eventyrlige historier.
      Ja jeg synes jo det var lidt synd, mors bevis skulle ligge i en mappe gemt væk.

      Ønsker dig en fantastisk dejlig dag
      Knus Lone

      Slet
  5. Sikken en rigtig god måde at gemme alle bøgerne væk på. Og smukt smukt stof. Jeg elsker også bøger og synes faktisk, at de er hyggelige at se på, selvom de måske ikke passer ind i værelsets farver. Men de fylder bare så meget. Synes at et mørkt herreværelse med bogreoler fra gulv til loft er fantastisk. Elsker magi og eventyr som Ringenes Herre og Harry Potter. Lidt barn må man jo gerne være ;-) Men er også til gys. Læste som ''yngre'' Eksperimentet af D.K flere gange. Kastede mig også glædeligt over alle min mormors gamle Agatha Christie. Nu bliver det ikke til så meget læsning, men jeg køber stadig bøger til senere brug.
    Ha' en dejlig dag.

    Knus fra Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Susanne Josephine
      Mange mange tak for din skønne kommentar.
      Jeg elsker også gamle herreværelser/biblioteker med store tunge lænestole med et lille bar bord mellem, og reoler fra gulv til loft, proppet med masser af dejlige bøger. Har bare ikke lige pladsen til det, her hvor vi bog nu 😉 Men det er faktisk en drøm jeg har. Så måske en dag.
      Ja vi er da lidt ens hvad angår læsestof 👍🏻 Jeg drønede også gennem sagaen om isfolket på meget kort tid. Den var fantastisk synes jeg.

      Ønsker dig en smuk og dejlig dag
      Knus Lone

      Slet
    2. Haha der skulle stå BOR nu og ikke bog 😂

      Slet
  6. Så flott ditt skap er Lone, har også tenkt på den ideen der... Smart å bruke blondestoff.
    Er også glad i bøker som deg, så avkoblende å lese. Det blir også et roligere inntrykk hvis man har masse forskjellige bøker, å gjøre som deg.
    Ha en fin helg, fine Lone,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak søde Ida
      Ja bøger kan man ikke undvære, og du må bare igang med at lave dit skab, du bliver så glad for det.

      Ønsker dig en dejlig dag
      Knus Lone

      Slet