tirsdag den 15. august 2017

Wishing Well

Jeg har lavet en ønskebrønd.



Den er placeret på terrassen foran huset, sammen med en masse krukker.


I kan måske ikke undgå at få øje på de gule (senere skrig orange) karseblomster, eller tallerkensmækkere som de jo også hedder.
Det var dem Charlotte fortalte om som et mareridt, i sit indlæg SKUFFELSE 
Nå men de blev fjernet!!! og i stedet blev der sat en dahlia som jeg stadig venter på skal blomstre


Helt ude til højre, står en fantastisk stor flot plante. Det er en Kamelia..... Uhhh jeg kan ikke vente til februar hvor den vil blomstre. Jeg har fået den af det sødeste menneske.. Eliane <3 
En fantastisk kær veninde som jeg har fået gennem blogverdenen.

 

Ved siden af ønskebrønden står en krukke med meget gamle mønter. 
Én og to mønter.
 De skal bruges til at smide i brønden, og derefter tænker man på det man ønsker sig........ Og så!


Selvfølgelig har jeg selv benyttet mig af dette. 
Og to af mine højeste ønsker gik i opfyldelse denne sommer. Det ene ønske klarede jeg selv, ved at så en citron sten, så nu har jeg mit eget lille citron træ.


Det andet ønske var noget jeg havde drømt om meget længe (to år faktisk) og jeg havde ønsket mig det i fødselsdagsgave. 
Det gik i opfyldelse.  
Det omhandler en fantastisk og kreativ dame, som elsker alt hvidt <3 
 I kommer til at høre mere om det, på et andet tidspunkt.
En der også er hvid, er vores Anders And! Og hold da op han var interesseret i den sjove tingest der smed vand ud i brønden.


Han blev da nødt til at dyppe næbbet...


Jeg er så glad for det fine hjørne på terrassen, med alle de skønne planter, blomster og klukken fra brønden.
Et 3. ønske er gået i opfyldelse... Nu varer det ikke længe før jeg får sol og sommer. Jeg hygger mig snart i Spanien, sammen med min dejlige mand, og de skønneste venner.
TAK




Jeg håber også I får jeres ønsker opfyldt, og får den dejligste dag
Knus Lone





14 kommentarer:

  1. Dear Lone.I love your creativity and your love for your garden.Everything is always beautiful and charming.Have a nice day,xoxo,Patrícia

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much dear Patricia. I have been on vacation and therefore this late answer.
      Have a lovely weekend

      Lone

      Slet
  2. Hej Lone
    det ser smukt ud og selvfølgelig kommer ønskefeen forbi også. Ved du hvad, hvis det er de tallerkensmækkere som hedder milkey way som jeg også har og tog lidt fejl af at de bestemt ikke blev hvide ( jeg er nu alligevel kommet til at kunne lide mine for de bliver altså meget sart lysegule. og de bliver ikke orange det er en anden helt for sig selv i den farve og bestemt ikke lige mig Smile". Nå Vi kom alligevel forbi JAS roser i dag da 2 af klatreroserne havde han skrevet på mailen. Så det var da godt så kommer vi et tak længere.
    Ønsker dig en god ferie når i når så langt.
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilje
      Nej de tallerkensmækkere har vi godtnok ikke været heldige med i år. Men pyt så er der så meget andet smukt i haven. Og det har I sikkert også nu I har været hos JAS.
      Og tusinde tak. Vi havde en herlig daseferie med sol og strand ture.

      Rigtig god weekend
      Lone

      Slet
  3. Hej Lone
    Altså hvor er det et dejligt hjørne du har fået dig. Jeg er vild med din ønskebrønd og alle de skønne ting der er gået i opfyldelse for dig, så fedt:-)))) Tænk at man kan være så heldig at få en kerne fra en citron til at gro, jeg må huske at gøre dig kunsten efter, hvis jeg kan, måske jeg også skal ha en ønskebrønd for at det lykkedes;-) Og kamelia er en af mine favoritter, den må jeg altså afprøve igen:-) Ja du er altså så heldig med det hele:-) Ha en fantastisk ferie i Spain, og hils dernede;-)
    Stort knus med ønsket om en fortryllende dag Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette
      Tusinde tak for din dejlige kommentar. Du er altid så utroligt sød. Ja det er altså lidt sjovt man bare kan putte en kerne i jorden, og vups så er der et lille træ. Har gjort det samme med en avocado sten.
      Vi havde en fantastisk dejlig ferie, med masser af sol og dejlige strand ture.
      Snart får vi besøg af John, Eliane og Charlotte. Det bliver hyggeligt. Og kan forstå John og Eliane kommer forbi hos dig også. Så skønt og hils. Håber snart jeg får tid til at komme forbi. Det bliver i efteråret.

      Rigtig god weekend søde
      Knus Lone

      Slet
  4. Så vakkert og kreativt, Lone. Elsker hagen din.
    Klem fra meg

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Bente, hvor er du sød.
      Ønsker dig en herlig weekend

      Klem Lone

      Slet
  5. Kære frk. Hall
    Hvor er det en god ide med en ønskebrønd, og alle dine fine krukker ved siden af.
    Heldige dig, dine ønsker er gået i opfyldelse ... ja, mere til, for drivhuset, det fik du jo også..........
    Sødt billede med anders and,..

    Og jeg vil da ønske dig og din mand en dejlig ferie i Spanien, hvis ikke vi tales ved her....
    mange hilsener jesse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kære Jessie
      Vi havde en dejlig ferie og fik ladet batterierne op. Jeg glæder mig så meget til drivhuset står færdigt. Tænk som jeg skal pynte og nusse derinde ;)

      Ønsker dig en rigtig dejlig weekend
      Knus Lone

      Slet
  6. På mandag når jeg skal op og tømme din have for smukke udsprungne roser. Så lister jeg mig hen til ønske brønden og kaster alle mønter i. Så ønsker jeg at komme en tur til sol og sommer. Hvor destinationen er, er total lige gyldig bare der er sol og dejlig varmt. Total minus regnvejr :)))))))

    Håber i nyder ferien og det skønne vejr i har der nede.
    Smukt indlæg skønne ven.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak sødeste Fryd. Ville ønske jeg kunne have taget dig med til Spanien, men du må komme og smide alle de mønter i brønden som du har lyst til ;)
      Og er der roser tilbage når I kommer den 1. får du lidt med hjem.

      Ønsker dig den bedste weekend
      Knus og kram Lone

      Slet
  7. Endnu et hyggeligt hjørne. Og hvem vil ikke gerne have deres egen lille ønskebrønd, når man nu ikke er så heldig at kunne hænge ud ved Trevi fontænen. Kom til at tænke på om din brønd har en fortid, som en gammel gusten kobberspand ;-) Som barn plantede jeg kerner fra citron, appelsin og grape. Fik faktisk pænt store træer. De fyldte godt i vindueskarmen hjemme men også hos min morfar. Han var vist meget tålmodig. Nok fordi han var gartner og så, at hans botanikgener var givet videre. Men grapeplanterne lugtede fælt. Måske du skulle bruge endnu et ønske, så du snart får blomst i din dahlia. Synes mine er noget nærig med blomster i år. Men hvem ville ikke være det, hvis man er skabt til at trives i Mexico's varme og må nøjes med en dårlig dansk sommer.
    Dejligt at i snart skal mod syden for at suge D-vitaminer til jer. Rigtig skøn tur. Er selv så heldig at have udsigt til en forlænget weekend i Barcelona midt i september.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for dejlig kommentar kære Susanne Josephine.
      Hvor lyder det dejligt med weekend i Barcelona. Det er så skønt at komme ned og få lidt varme, nu vores egen sommer er så trist.
      Vidste ikke at grape planter lugter grimt. Så vil jeg holde mig til citronerne ;) har faktisk også fået et lille avocado træ.
      Hvor lyder det som en rigtig rar og sød morfar. Han var nok stolt af sit barnebarn.
      Min dahlia er begyndt at blomstre og er meget smuk. Jeg tror du har ret i at det er en gammel kobberspand.

      Ønsker dig en helt fantastisk dejlig weekend
      Knus Lone

      Slet