fredag den 13. oktober 2017

Anettes Flora (Del 1, privaten)

I slutningen af den første efterårsmåned, var Hall og jeg så heldige, at få lov til at besøge Anette og hendes mand Kim. 
Vi var endnu mere heldige, for Ida var også hjemme. Anette og Kims søde datter.


Det første man ser når man kommer op til hoveddøren, er dette smukke hjerte, som Anette selv har bundet. 
Anette er suverænt god til at binde kranse og hjerter.
I kan se meget mere af alt det smukke Anette laver på hendes blog


Det næste man får øje på, er nogle mandfolk som sidder og råhygger i en garage. 
Dér faldt Hall fint ind, og så kunne Anette og jeg tage en rundtur i den skønne have. Jeg lover jer vi ikke var mundlamme på noget tidspunkt... snakken gik konstant, og vi fik ordnet hele verdenssituationen, og meget andet.
Tror det var godt "mænnerne" blev i garagen ;)


Den flotte kongestol Anette har i haven, er en ægte have dronning værdig, og Anette passer perfekt ind i den sammenhæng.



Jeg havde virkelig glædet mig så meget til at se Anettes hyggelige drivhus, som Eliane havde fortalt om i meget rosende ord.


Og jeg blev så sandelig da heller ikke skuffet. Der var så smukt og hyggeligt, og man fik bare lyst til at flytte ind, og nyde det hele.


Bagved huset er der en skøn træterrasse.


Der er pyntet op med masser af krukker, fyldt med dejlige planter.



Og hvis der er nogen der mestrer det at pynte op, så er det Anette. Se lige denne lækre opstilling.


Her er det en slidt stol der pynter op i et bed, og stjæler billedet, 


En smuk krystal sten pynter også, og Anette fortalte den vejer 12 kg, så da hun fik den i gave af Kim, var hun ikke i tvivl om hvad det var ;)


Der er så mange fine små detaljer i haven, og et af dem der fangede mit øje, var denne flotte stjerne.


Så kom turen til forhaven. 
The cottage garden.
Der snor sig den lækreste sten sti igennem hele herligheden.


Selvom efteråret er godt igang, er der stadig masser af smukke blomster.
Her er det en vidunderlig rose.


Her "stolt kavaler".



Og her en fantastisk Sct Hansurt.


Overalt er der smukke ting til at gøre haven endnu dejligere. 
Smedejerns pynt. 



Og lækre flasker.


Dem var der flere af.


Og se lige en flot hjemmelavet havelåge. Kim havde lovet at lave både kastanjehegn og låge til Anette. Men da der var gået en rum tid uden hegn og låge, så valgte Anette at lave det hele selv ;)
Sådan!



Et er de smukke ting i haven, men også indenfor forstår Anette at lave de smukkeste ting.
Her er det den flotte opsats der er pyntet efter årstiden.




Vi havde den mest vidunderlige dag, og vi kom hjem mange timer senere end beregnet.
Totalt glade i låget og helt berusede af dejligt samvær med herlige mennesker, lækker mad og smukke omgivelser.
Tusind tak kære Anette, Kim og Ida
<3

Rigtig god weekend
Lone




29 kommentarer:

  1. Det er helt sikkert dejligt at gæste Anette, min veninde og jeg var der for et år siden, vi nød det i den grad, og du har ret, snakken den går bare.
    Det var dejligt at se billeder fra Anettes have og drivhus, tak for det.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så hyggeligt at have besøg af jer<3

      Slet
    2. Kære Lisbeth
      Hihi nej munden står ikke stille et øjeblik når man besøger Anette i hendes dejlige have.
      Måske er vi så heldig at Anette holder åben have en dag, så kan vi måske mødes :) det ville være hyggeligt.
      Rigtig god weekend.

      Kærlig hilsen Lone

      Slet
  2. Kære skønne og dejlige Lone<3
    1000 1000 tak for det meget flotte indlæg, jeg bliver både stum og rørt, du er utrolig god til at fange og formidle.
    Og 1000 tak for jeres vidunderlige skønne og sprudlende besøg, jeg følte det som at have drukket champagne efter i var kørt hjem, bare smilede og var glad. Det må helt sikkert blive til en ommer, også placere vi os i drivhuset, med masser af lys mad og vin, og snak. Det var pisse hyggeligt,
    Jeg glæder mig også meget til en dag at tage en tur til Hjørring, og se alle dine lækkerier.
    Uf dit brød vækker stadig minder, tænk jeg spiste også noget til min formiddagsmad dagen efter, jeg er ellers en plejer ting når det gælder de første to måltider, men dit brød er VANEDANNENDE.Og rosen holdt tæt ved 14 dage:-)
    Altså igen tusinde tak for indlæg og jeres dejlige besøg. Skulle hilse fra Kim han har lige set billedet fra værkstedet-som er hans hule, de ser skønne ud alle tre, fedt billede:-)))))
    Kæmpe knuser med ønsket om en fantastisk weekend Anette

    PS det var nu ikke kastanjehegn Kim skulle lave, men noget i jern/metal,(her står jeg for det der med kæppe) men jeg fik det vist ikke sagt ordentligt, havde så mange ord der stod i kø og væltede over hinanden, og kom ud som rod af og til;-))))

    PS spændende hvad jeg nu har fået mikset sammen, med ord;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste søde Anette
      Hihi jeg har det fuldstændig ligesom dig, som om jeg havde fået masser af bobler og svævede rundt på en lyserød sky hele dagen ;)
      Det er ingen sag at tage gode billeder er sådan et smukt sted, jeg nød det virkelig i fulde drag. Din have er helt eventyrlig og lige min smag.
      I skrivende stund sidder jeg faktisk selv lige og spiser sådan et brød. Du må have opskriften så du selv kan bage det.
      Jeg vil virkelig glæde mig til at du og Kim kan komme på besøg her hos os, så skal vi rigtig hygge og sludre.
      Så er det Kims tur til at hygge i Johns-værkstedet hihi.
      Jeg tror nu ikke det er dig der har rodet rundt i ordene, men nærmere mig der har misforstået det med hegnet. Uanset så er det bare så flot, og du er virkelig dygtig. Håber jeg en dag kan komme med på et af dine kurser og lære nyt.
      Rigtig dejlig weekend til dig og Kim

      Knus og kram Lone

      Slet
  3. Tja Vi er kørt forbi Anette 100 vis af gange og gør det igen i morgen smile og midt på ugen også. Nu kender hun mig jo ikke lige men ved godt hvem hun er - har også set hun havde noget jern Brugskunst altså - smile) til salg tidligere - men men ved ikke om der er bestemte åbnings tider.
    Lone du har fået lavet en fin serie fra Anettes have med mere.
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilje
      Lone jeg håber det er ok jeg svarer Lilje....ellers må du slette.
      Hyggeligt at hilse på dig her hos Lone, jeg har åbent i morgen, fra 10-15.00 og hvis du skulle komme forbi senere, så bare sig til- Jeg åbner gerne efter aftale:-)Har, igen, faste åbningstider fra 2.november og frem til næsten jul.
      Vi ses
      Anette

      Slet
    2. Mange mange tak kære Lilje
      Håber i fik besøgt Anette på Kim i deres fantastiske have.
      Anette har så mange fine Smedejerns ting, og dem vil jeg vise lidt af i næste indlæg.
      Rigtig god weekend.

      Knus Lone

      Slet
  4. Dejlige billeder, du har taget. Jeg tilslutter mig det prisende kor :-) Anette er en hjertemester og har et sjældent indretningsgen. I år vil jeg lave endnu et hjerte efter den opskrift, som Anette lærte mig på kurset sidste år, og jeg glæder mig allerede.
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Karen
      hvor er du heldig at have været på kursus hos Annette, det håber jeg at komme en dag. Det er virkelig smukke ting hun laver.
      Vil glæde mig til at se dit hjerte.
      Rigtig god weekend og

      Knus Lone

      Slet
  5. Kære Lone.
    Hvor er du god til at fortælle om disse herlige mennesker og deres have.
    Vi havde jo æren sidst i august, at besøge Kim og Anette da vi kørte nordpå for at besøge nogle andre skønne mennesker.
    Skagen var da smuk, men det var de dejlige mennesker vi mødte, der gjorde vores ferie vidunderlig. Også tusind tak til dig, Lone og til Hall.
    Sender kærlige tanker og ønsker en dejlig weekend til alle. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Tusind tak skal du have, og det er jo slet ikke svært at fortælle når det er om så søde mennesker som Anette og Kim.
      Det var så skønt at I kom forbi os da I var i Nordjylland ❤️
      Håber I får lyst til det igen en dag :)
      Rigtig god weekend til John og dig.

      Kærlig hilsen og knus
      Lone

      Slet
  6. Har jo været så heldig at besøge Anette et par gange, altid en dejlig oplevelse. Tak for de dejlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme kære Rita
      Ja det er så dejligt at være på besøg hos søde Anette og Kim, og håber snart at vi kan tage turen igen.
      Rigtig god weekend til dig.

      Knus Lone

      Slet
  7. Åh alts Lone, hvor er det dejligt med billeder fra Anette. Hun er altså noget af det sødeste og mest hjertevarme jeg kender og man kan slet ikke undgå at blive i godt humør af at besøge hende.
    Alma og jeg elsker at komme der og det er sket at Alma er sjosket ud til Kim i værkstedet. Det kan blive for meget med alt den snak for en lille hund :o) .
    Stort Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Linda
      Det er nemlig rigtigt, Anette er virkelig så sød og hjertevarm, og det var en helt fantastisk dejlig dag.
      Hihi jeg kan lige se Lille Alma for mig, blive træt af at høre på alt den snak, og så sjoske ud til Kim ;)
      Rigtig god weekend.

      Knus Lone

      Slet
  8. Hej Lone. Tak for et dejligt indlæg. Sikke en dag I har haft, det lyder godt nok vildt hyggeligt. Det er supergode billeder du viser med meget flotte motiver. Orangeriet ser helt fantastisk ud. Jeg har aldrig besøgt Annette, men købte et staffeli af hende for en måneds tid siden, som jeg fik fragtet herop. Det er lidt svært at komme rundt, når man ikke har bil, men for det meste løser det sig.
    Rigtig god fredag aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Birgitte
      Det var en helt fantastisk dag som jeg aldrig vil glemme. Jeg håber at du en dag finder en måde til at kunne besøge Anette, for det er virkelig en oplevelse.
      Rigtig god weekend og.

      Knus Lone

      Slet
  9. Hvor ser det hyggeligt og dejligt afslappet ud. Er vild med hjertet, men i den grad også med den skønne havelåge. Dejlige billeder.

    Rigtig skøn weekend
    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så hyggeligt og helt vildt dejligt at være i den skønne have sammen med Anette. Jeg er også helt vild med hjertet og den fine havelåge. Tror jeg er nødt til at prøve at lave sådan en ;)
      Rigtig god weekend kære Susanne Josephine

      Knus Lone

      Slet
  10. En veldig vakker hage og drivhus! Må ha vært herlig å rusle rundt der...

    God helg til deg Lone,
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så dejligt at gå rundt og hygge sammen med Anette i den smukke have :)
      Rigtig dejlig weekend til dig kære Ida

      Klem Lone

      Slet
  11. Sikke en dejlig dag I havde! Jeg er ikke i tvivl om at det er hyggeligt at besøge Anette, og en havesnak er noget af det bedste :-)
    Du har været flittig med kameraet og taget mange dejlig billeder derfra, dér kan jeg lære noget for jeg får ikke taget billeder når jeg er på havevandring med ejeren, for så snakker jeg i stedet.

    SvarSlet
  12. Du kan tro det var en dejlig dag, og selvom jeg tog mange billeder, blev der også talt igennem ;)
    Faktisk så meget at jeg havde helt ondt i halsen på vej hjem Hihihi
    Rigtig god søndag

    Kh Lone

    SvarSlet
  13. Vilket härligt inlägg! Nu fick jag inspiration till att göra en krans/hjärta...
    Söndag igen, japp så var den här helgen över!
    Höstkram från Titti

    SvarSlet
  14. Kære Frk. Hall

    Det lyder som en dejlig dag, med gode oplevelser, jeg kan godt lide, når haven har små overraskelser. Det var jo en dame som er kreativ, ligesom du er søde frk. Hall, så det kunne ikke være bedre.
    En skøn have og et dejligt drivhus. Og lågen er da fin.
    hilsen jessie

    SvarSlet
  15. For en herlig hage. Jeg er rent betatt av alle de fantastiske detaljene
    Klem

    SvarSlet
  16. ICH LIEBE den HERBSTGARTEN,,,,

    wünsche noch einen schönen TAG
    bis bald die BIRGIT aus IIROL

    SvarSlet
  17. Nøjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj hvor jeg godt gad at have været med. Sådan helt vildt. Men tiden ville det anderledes.
    Hvor kan man bare se at i hyggede og sikke en fantastisk kvinde, have, familie og udsmykning over alt.
    Alt er indbegrebet af hjerte varme.

    Masser af knus og en fantastisk dag
    Charlotte

    SvarSlet