onsdag den 5. december 2018

Krybbespillet

Så har der igen
 været en stille periode fra mig,
men med en begyndende diskusprolaps,
er jeg nødt til at holde lav profil,
på mange områder.

Ikke lige min kop te!


men jeg må erkende at denne gang,
er jeg godtnok sat til tælling.
Sådanne smerter  i lænden,
 har jeg kun oplevet to gange før, 
og det var de veer jeg havde,
 de to gange jeg har født!

Nå men lidt får jeg lavet.

Sidste år købte jeg et smukt krybbespil.
Jeg kunne (selvfølgelig) ikke
 forene mig med de skarpe farver.


Derfor valgte jeg i år,
at male dem let
 med lidt hvid maling.

Men alligevel synes jeg 
der manglede noget.



Så så jeg på facebook,
 at en meget dygtig dame, 
havde lavet nogle små juletræer,
 i den gammeldags stil. 
Jeg var helt solgt... 
og det var de små juletræer også, 
inden jeg nåede at få et.

Jeg tænkte derfor jeg måtte prøve selv.
Synes det ser lidt sødt ud.


Det er pyntet med hjemmelavet vatpynt,
perler der er malet og sat ståltrådsophæng i,
og små lys. 


Et rigtig nusse arbejde,
men også mega hyggeligt.
Nu synes jeg det hele er meget bedre.


Rigtig god aften

Jule og nissekram

Lone






29 kommentarer:

  1. Åh, du er så dygtig, Lone! Hvor er det bare blevet fint!
    Men jeg er da ked af at høre at du har rygproblemer. Øv, altså! Vesmerterne er ok, for man ved at der kommer noget godt ud af dem, men de smerter du går med nu skulle da bare tage at holde sig væk! Jeg håber du snart får det bedre!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak kæreste Nana
      Ja det er nemlig rigtigt. Veerne er til at klare for de gir go mening 😉 men det her er bare øv, så håber det snart blir bedre. Og tak for dine søde ord ❤️

      Juleknus og nissekram
      Lone

      Slet
  2. Kære Lone
    Uf og øv, det lyder ikke rart med den lænd, håber og ønsker dig hurtig bedring<3
    Du er så god til virkelig at nusse med de helt små og fine ting, en evne jeg beundre. Dit krybbespil er SMUKT-historien kommer susende ud af det, love it <3
    Ha den bedste december
    Eventyrlige jule-knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak kæreste Anette ❤️
      Ja jeg er også mega glad for de fine figurer.
      Må du få den dejligste juletid og tænker på jer og den glæde der snart fylder det hele 🤗

      Mange juleknus og nissekram
      Lone

      Slet
  3. Hvor er det yndigt, Lone - tænk at du har lavet det selv.
    Men øv, sikke noget med din smertende lænd! Kan man gøre noget med træning af ryggens muskler? Jeg bruger selv et træningshjul til ryggen.
    Rigtig god bedring til dig. Juleknus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak søde ❤️
      Ja jeg er begyndt hos en fysiterapeut og skal lave forskellige øvelser.
      Lyder spændene med det hjul?

      Mange juleknus
      Lone

      Slet
  4. Åhhhhvor er det et fint træ du har lavet Lone. Er total vild med det. Det har du virkelig gjort monster smukt.
    Fantastisk. Det vil jeg gerne prøve også. Virkelig inspirerende. Wooooo
    Er ked af du har så ondt. Det er ikke rart. Håber det snart går over eller at nogle kan hjælpe dig.

    Masser af klemmer og knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak kære Queen
      Du må bare igang med de små ting, så skal du hurtigt få banket er smukt træ op 😉
      Ja jeg kan kun sige tak i lige måde, og god bedring til dig også 😘

      Juleknus og nissekram
      Lone

      Slet
  5. Åååå så fint det ble. Litt hvitmaling gjør de største underverk.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Bente 🤗 ja hvid maling gør underværker.

      Juleklem, Lone

      Slet
  6. Your nativity is so beautiful!!

    I wish you lovely weekend with sun shine!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh thank You ever so much dear Susanna
      A lovely weekend to You and your family too

      Hugs and Christmas kisses
      Lone

      Slet
  7. Ai øv, at du går og har ondt, men dejligt at se det ikke er gået ud over din kreativitet :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Jens Carl, du er sgu altid så sød 🤗😘
      Rigtig god weekend og juleknus
      Lone æ

      Slet
  8. Stakkels dig, Lone. Du må altså passe på dig selv. Har I ikke en god kiropraktor i Hjørring?
    Juletræet er lige dig. Og det passer da også så godt til krybbespillet, når nu Jesus' familie valgte at holde jul der i stalden, ikke? :D
    Det tynde lag maling får krybbefigurerne til at se helt antikke ud. Du er altså bare så god. Rigtig god bedring, søde Lone.
    Knus, Karen

    SvarSlet
  9. Kæreste Karen
    Blir da helt rørt over dine søde ord, og mange mange tak.
    Jo er på udkig efter en god en.
    Ja jeg synes osse det tynde hvide lag, gav dem lige det der manglede.
    Rigtig god aften til dig søde og pys til Fie 🐶

    Julekram
    Lone

    SvarSlet
  10. Sikke fine små træer, jeg synes jeg kan huske noget lignende fra min barndom.
    God bedring med ryggen.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene
      Ja jeg kan også huske de små træer fra jeg var barn. De er så hyggelige.
      Rigtig god dag og weekend

      Juleknus
      Lone

      Slet
  11. Dette var virkelig en fantastisk flott julekrybbe.

    Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Viviann 🤗

      Juleknus, Lone

      Slet
  12. Sikke fint det er blevet - du kan altså noget med de små finurlige detaljer. Jeg kender godt det med at være lidt småforelsket i fine ting. Sådan har jeg det med dine feer/engle ;0) Hvem ved en dag er det måske mig, der når at få fingrene i en..smiler..
    Jeg er ked af at høre du har det skidt - håber det går fremad ❤❤KH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak søde ❤️
      Jamen jeg elsker de små detaljer, og måske ryger der en engel din vej en dag ;)
      Rigtig god aften.

      Juleknus, Lone

      Slet
  13. Det er da virkelig øv med din ryg, jeg håber at du får styr på det. Jeg er vild med dit krybbespil og juletræ.Jeg har købt et meget gammelt krybbespil og tanker om at ændre farver har strejfet mig, men om jeg får det lavet, vil tiden vise. Julekram og god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak kære Leila
      Hvor lyder det dejligt med dit krybbespil. Måske skal det lige stå i original farverne et stykke tid, som mit. Så man er helt sikker inden.
      Håber I har det godt begge to ❤️

      Juleknus, Lone

      Slet
  14. Nydelig julekrybbe, Lone.
    Håper du blir fort bra, riktig god bedring.

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak kæreste Ida.
      Det går meget bedre nu, men skal godtnok passe på.
      Ønsker dig en dejlig aften

      Juleklem, Lone

      Slet
  15. Thank you so much..
    I will look at your blog too :)

    SvarSlet
  16. Åh nej Lone, det er da træls med din ryg. Håber at du nu er i bedring.
    Smukt, smukt krybbespil, som nu er rigtig Lone agtig.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet