søndag den 17. december 2017

Julebordet 2017

Der er en grund til at jeg den sidste tid, har øvet mig så meget i at lave lerting, og filtede alfer.


For jeg havde besluttet mig for, at det var en del af mit juletema på bordet i år.
En lersvane med perlekrone.


 Med en yndig alf som rytter.
Hun har godt fat i grimen for at ikke at falde af ;o)


Det er altså så sjovt at lege med ler... præcis som da man var barn.
Og igen har jeg været kreativ med idéerne til at "holde på formerne", indtil figuren er tør.


Jeg synes selv det er blevet et smukt par, som står der og troner midt i alle lærkegrenene og enebærkvistene, pyntet med kunstigt sne, glimmer og små lyskæder.
Lærkegrenene og enebærkvistene er hentet i min elskede eventyrskov i Tornby. Den fortalte jeg om i mit indlæg fra i tirsdags



Selve idéen opstod fra en af mine yndlingsjulesange. 
(Selvfølgelig en engelsk sang.)

"12 days of christmas".

Der synges i et af versene
On the sevenths day of christmas my true love sent to me,
Seven swans of swimming...

(på den syvende juledag, sendte min elskede mig syv svømmende svaner)

Jeg har dog valgt at lave én stor svane, istedet for syv små ;0)

Jeg har brugt et billede fra sangen, hentet på nettet, til at pynte på servietten.


Tilsidst får I et link, så I kan høre sangen hvis I har lyst.

Den sang, min dejlige familie og et smukt julebord med god mad, er for mig indbegrebet af jul.
Giv lige jer selv de ti minutter til at se det smukke juleshow sunget af 

The King's Singers and the Mormon Tabernacle Choir




Med dette fantastiske og vidunderlige show, vil jeg ønske for alle, en smuk og dejlig 3 søndag i advent <3
Juleknus Lone



17 kommentarer:

  1. Go' morgen Lone 💟
    Sikke da et fint og smukt Julebord , det gad vi alle vist godt sidde ved 💟
    Dejlig 3. Søndag i Advent 🎄🎄🎄
    Knuss Lise-Lotte 💟

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Tusind tak Lise-Lotte
      Håber du havde en dejlig 3 advent

      Juleknus, Lone

      Slet
  2. Godmorgen Lone
    Rigtig flot julebord �� den er god nok flot din Svane.
    Du og din familie må have en dejlig 3. Søndag i advent ������
    En julehilsen fra Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Tina.

      Juleknus, Lone

      Slet
  3. Kæreste frk. Hall
    Ja, men hvor er det smukt dit julebord, er sikker på det vil være så pragtfuld at sidde og nyde maden der.
    Jeg har hørt The King's Singers.... sikke et kor, og hvor var de gode og sikke en optræden, det ville jeg gerne overvære.
    God søndag til dig og dine hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak for de smukke ord.
      Deg kor er så utroligt dygtige. Det er et af mine højeste ønsker. Elsker jo England og ville elske sådan en oplevelse.
      Ønsker dig en smuk ny jule uge

      Juleknus, Lone

      Slet
  4. Kære Lone
    hvor ser dit bord eventyrligt smukt ud. Meeennnn du overrasker mig slet ikke mere for du kan jo bare det der eventyrlige.
    Knus
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lilje.
      Hvor er du altså bare sød. Din drømmefanger er også med til at gøre det eventyrligt her.
      Ønsker dig en smuk juleuge

      Juleknus Lone

      Slet
  5. Kære Lone.
    Der er da ikke noget at sige til, at du har fundet prinsen på den hvide hest. Sikken en eventyrverden du omgiver dig med. Den svane er den smukkeste jeg har set.
    Min John er mit livs dessert og det er jeg ganske tilfreds med.
    Jeg har set ...og nydt....dit link.
    Mange kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Ja prinsen fik jeg, men han kom i en brun Saab ;0)
      Din John er så sød, og er vidst mindst ligeså tilfreds som du. I er et dejligt par ❤️
      Tak for dine altid skønne kommentarer.
      Ønsker jer en smuk ny uge

      Juleknus og kram
      Lone

      Slet
  6. Dine svaner bliver smukkere og smukkere. Virkelig eventyrligt. Og smuk sang. Har her til aften været til julekoncert med Caroline Henderson, fantastisk smuk oplevelse. Nu tager vi hul på sidste uge inden jul. Håber du nyder den.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Susanne Josephine
      Åhh det må have været en fantastisk oplevelse. Hun synger så smukt.
      Ja nu er der kun en uge til det går løs. Glæder mig.

      Rigtig dejlig ny uge til dig
      Juleknus, Lone

      Slet
  7. Smukt ser det ud Lone.
    Nu har du roen og ved hvordan bordet skal dækkes til jul.
    Det er det bedste og vigtigste.
    Julebordet er prikken over i'et og her sætter jeg altid mange kræfter ind selv.
    Det er bare lige dig med at forme og modellere skønne eventyr.

    Smuk mandag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kæreste Charlotte
      Jeg har også lagt mange kræfter ind på selve dekorationen, men lavet det lidt enklere ved tallerknerne, da jeg synes det store arrangement midt på bordet fylder godt.
      Ja jeg har vist fundet mig en eventyrlig hobby ;0)
      Ønsker dig en smuk juleuge

      Knus og julekram
      Lone

      Slet
  8. Your Christmas table setting is just adorable!
    I love the idea of the swans!

    Happy week for you!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank You very much Susanna

      I wish You a wonderful Christmas
      Lone

      Slet