torsdag den 11. juli 2019

At binde en krans

har aldrig været  min stærke side,
og derfor har jeg ikke gjort meget i det.

Men idag på min gåtur, 
plukkede jeg en del vild kørvel.

Egentlig ville jeg bare have lavet en buket, 
men så tænkte jeg,
 at nu måtte jeg altså gi det en chance mere,
 med sådan en krans.
Så jeg gik igang.

Her er resultatet


Og jeg synes faktisk den blev helt okay.

Den er bundet af vild kørvel,
 pelargonier
 og klematis 
Lemon Dream


Jeg har hængt den op
 ude i den overdækkede.


Der blev også 
til en lille buket af resterne


Nu tror jeg 
der skal eksperimenteres 
lidt mere med at lave kranse. 
Så håber 
der kommer mange flere blomster
 i løbet af sommeren.


Godnat og sov godt.

Sweet dreams

Lone




15 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt, Lone! Jeg har aldrig prøvet at binde kranse, men det er en super idé at bruge den elegante vilde kørvel.
    Ha' en dejlig weekend, kram

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak hvor er du sød. Jeg tror også at jeg vil blive ved med at øve mig på de kranse der
      Rigtig god weekend til dig også

      Knus
      Lone

      Slet
  2. Den er simpelthen yndig Lone,og passer så smukt ind hos jer! Bare go for more of den slavs;-)))) men må altså sige at din vilde kørvel, den er jeg 99,99 procent sikker på er røllikke.
    Stort klem og kram og ferie knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh 1000 tak Anette hvor er du altså sød, og jeg bliver så glad. Ha ha ha jeg var også selv mega meget i tvivl og googlede det, men jeg tror sgu du har ret 😆
      Rigtig god ferie

      Knus og kram
      Lone

      Slet
  3. Den er da yndig! Du kan godt binde kranse, Lone :-) Men Anette har ret: Det er røllike. Den vilde kørvel ligner mest skvalderkål når den blomstrer, og den er afblomstret for længst :-)
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Nana. Ja det er åbenbart en røllike ;)
      Rigtig smuk dag

      Knus
      Lone

      Slet
  4. Den er så vakker (smuk) din sommerkrans, god ide med pelargonieblomster mellem de søde hvide røllike-skærme, der jo er ganske gratis. Har selv en buket i en vase, hvor nogle af dem har et rosa skær.

    Hilsen Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Ingeborg. Ja de matcher så fint sammen.
      Rigtig god dag.

      Klem
      Lone

      Slet
  5. Så fandt jeg blog indlæget :-)
    Ja hvad skal jeg sige, den er så gude smuk, og man skulle tro du aldrig havde lavet andet end at binde kranse, men på den anden side så bliver alt du røre ved jo bare SÅ smukt.

    Blomster kranse krammer, Sisse

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså kære Sisse. Du forstår da at give komplimenter. Får da helt røde kinder af dine smukke ord.
      Du er skøn er du
      Rigtig smuk dag til dig.

      Knus og kram
      Lone

      Slet
  6. Fin krans og dejlige farver 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene 🤗
      Smuk aften til dig.

      Knus
      Lone

      Slet
  7. Nydelig krans, Lone😍
    Jeg elsker også villblomster, de er bare så vakre..
    Ønsker deg fine dager,

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak kære Ida. Ønsker dig en dejlig aften.

      Knus
      Lone

      Slet