fredag den 15. april 2016

Den overdækkede terrasse

Det er jo helt fantastisk så godt vejret har været. De havde ellers lovet regn næsten hele denne uge, men der er ikke kommet en dråbe endnu. Så jeg har boltret mig i haven, og hygget og pyntet op.

Denne gang var det den overdækkede terrasse, der fik en tur. Jeg har egentlig planer om at få den malet hvid, men inden det sker, må jeg nøjes med at pynte op, med hvidt.

Jeg havde et par gardiner mere, magen til dem jeg har brugt i pavillonen. Så dem hængte jeg op, så der kan skygges lidt for solen, og så passer det hele ligesom sammen ude i haven.
Her kan i se et view fra indgangen til haven
Jeg fandt en smuk dug frem, og alle mine ekstra puder, med skønne gamle pude vår. Det i sig selv, er jo allerede med til, at man får lyst at sætte sig med en kop kaffe, og bare nyde.
Jeg har hængt en hylde op, både til pynt, men også som opbevaring til service

På den anden side, har jeg hængt et spejl, og et par kander op.
Det sjove jern der hænger under spejlet, er et sønderjysk jern til at bage kager i. De kaldes "gode råd" 
Det er et jern jeg har fået af min mormor, og hun bagte disse kager, og nøj hvor var de gode. Nogle gange rullede hun dem rundt om skaftet på en grydeske, lige når de var kommet ud af jernet. Så blev det til de fineste rør, der blev fyldt med lækker kagecreme... Mums
og opskriften får i da lige her

For enden har jeg hængt en tallerken række op, så er det nemt at dække bord, når vi griller.


Lige udenfor den overdækkede, har jeg altid denne reol stående. Den bliver fyldt op med krukker, fyldt med alle slags lækre krydderurter. Jeg har ikke fået fat i så mange endnu, men inden sommeren er slut, har jeg en kæmpe samling. Kan slet ikke undvære krydderurter!
Der var det mest pragtfulde vejr, den dag jeg pyntede op her, og himlen var så smuk!
Jeg satte mig og nød lidt lækkert, nu det hele var blevet så fint.
Det var så hvad jeg nåede denne uge i haven. Jeg er rimelig godt tilfreds, med de skønne hygge pletter, jeg har fået lavet rundt omkring. Så nu kan sommeren bare komme an ;o)


Rigtig god weekend til jer alle, og lad os håbe vejrguderne forbarmer sig over os, og giver os det gode vejr tilbage.
Knus Lone



7 kommentarer:

  1. Nøj hvor ser det fantastisk hyggeligt ud. Må sige det ikke engang er nødvendigt at male den overdækkede. For der er pyntet så fint op at man slet ikke ser det sorte....
    Hvor har du mange skønne ting. De pynter så smukt op rundt omkring.
    Er meget meget vild med den overdækkede. Sådan en har jeg i tankerne. Så håber det bliver i år, eller næste år det projekt kan fuldføres...

    Selvfølgelig er der smukt vejr i dag, her er der høj sol og næsten ikke en vind der røre sig. Ja jeg forstår det godt ;))))

    Rigtig skøn weekend og nyd endelig din skønne have i det smukke vejr
    Masser af knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak skønne kvinde ❤️
      Ja det er klart solen skinner hos jer ;0) her har det regnet det meste af formiddagen, men det er klaret lidt op nu.
      Hvis jeg kender dig ret, så er jeg sikker på, du had fået banket en overdækket op, inden sommeren er slut ;0)
      Håber du får en fantastisk dejlig dag, med mange glade mennesker, og selvfølgelig nogle gode gaver.
      Knus og kram Lone

      Slet
    2. Åh Lone du kan tro jeg havde en fantastisk dag og jeg fik fantastiske gave.
      Både til hjemmet og til mig selv...
      OG der kom ny beboer til huset... ham skal du nok få lov at møde. Meget meget skøn Albinos <3

      Masser af knus til dig
      Charlotte

      Slet
  2. Kære Lone
    den overdækkede terrase er så fin og hyggeligt, og den giver god læ for vind og sol når den bliver for vild jeg synes at der er en rigtig fin harmoni imellem det hvide og det sorte - det virker helt naturligt og ved at der er sort nogen steder så fremtræder det fine hvide meget mere frem, hvidt i hvidt ville det falde i et, og jeg ville kunne være bange for at de fine mønstre på stofferne vil slet ikke komme til deres ret. Men det er bare noget jeg tænker :-)
    Fortsat god aften
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten ❤️
      Jeg tror du har fuldstændig ret :0) og så slipper jeg også for at male hehe..:
      Tak for dine altid søde ord, de varmer
      Rigtig god weekend og kys til Jack ❤️
      Knus Lone

      Slet
  3. Så fint du har gjort. Du får säkert många fina stunder där i sommar.
    Här regnar det idag. Trist men typiskt aprilväder.
    Du får ha en fin vecka.
    gun

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gun <3
      Ser først din kommentar nu. Og tusinde tak for dine søde ord. Håber regnen er blevet til solskin :o) og rigtig god aften til dig.
      Knus Lone <3

      Slet