torsdag den 7. april 2016

En evig runddans


Jeg har for en gangs skyld flyttet rundt på pynten i stuen ;o)
Jeg kan ikke holde ud, hvis tingene står for længe, det samme sted. Og især efter jul og påske, er det helt galt.
Så er det ligesom lidt stille, og ikke så meget at pynte op med.
Og så er det jeg flytter rundt på de ting, jeg i forvejen har. Det er en evig runddans.
Eller også maler jeg noget.

Jeg har jo altid malet alting, og jeg kan fortælle en lille sjov historie, fra det jeg kalder min "sorte periode".
Alt skulle være sort og blankt.
Det var lige i starten, hvor John og jeg var flyttet sammen. Jeg var gået igang med den sorte maler rulle, og spisebordet og stolene, stod og skinnede om kap.. sorte og blanke.
Så kom jeg til at se på tv'et, som John havde taget med ind i vores hjem...
Dengang var det ikke en tynd fladskærm, men en kæmpe stor, bred og BRUN træ klods...
Det tog mig ikke mange sekunder, at beslutte mig for, at omsvøbe klodsen, i den blanke sorte maling.

Jeg glemmer ALDRIG John's ansigtsudtryk da han kom hjem!
Men det varede dog ikke længe, før han syntes at det faktisk var ok,
 ( det sagde han ihvertfald), 
og i dag griner han endda, når han selv fortæller historien. Men jeg maler aldrig et tv igen. Det er så heldigvis heller ikke nødvendigt nu om dage ;o)


Denne stol, er også et af de skøre projekter, jeg har lavet.

Den er en del af de første møbler, John og jeg købte sammen. Dengang skulle der være lidt mere farve på tingene, som i kan se, hahaha....
så i kan godt forstå jeg blev nødt til at gøre noget ikke?
Jeg valgte simpelthen at male den med kalk maling, og derefter fik den et godt lag voks. Jeg synes selv den er blevet fantastisk flot. Og den har også fået det fine franske mærke på.




Her i vindueskarmen, har jeg sat min gine, en æske jeg har dekoreret, og de smukke gamle balletsko.
Æsken har fået en kageserviet sat på, og der ovenpå et englemotiv, og tilslut er der pyntet af med en blonde.


Ginen er blevet pyntet med en blonde poncho, lidt forskellige stykker blonde stof, og til sidst, en blomst mage til dem i terrinen.




Blomster arrangementet i terrinen, er godt nok kunstige blomster, men jeg synes at de er så smukke, og ser så naturtro ud. 
Jeg har skrevet om dem før, og det kan i se her






Og ved at flytte rundt på mit pynt, føler jeg at det er en helt ny stue, og tingene får nyt liv.
Der er aldrig kedeligt i vores hjem.
Og som John siger: Det er altid spændende at komme hjem! Jeg ved ikke hvad der venter! ;o)

Håber i får en rigtig dejlig dag, og måske får blod på tanden, og begynder at flytte om.

Knus Lone

8 kommentarer:

  1. Det er utrolig hva litt omflytting av ting og tang kan gjøre .
    Ikke mye som skal til forgå få en heltbannen opplevelse .
    Du er flink med malerpenselen og jeg måtte le her jeg sitter med min kaffekopp..
    Ser nemlig din mann for meg når han kommer hjem og ser TV ' n ...
    Stolen ble jo virkelig flott !!!
    Nydelig blomsterarrangement ..jeg trodde ved første øyekast at blomstene var ekte .
    Du er så flink til å lage det koselig rundt deg .
    Måtte du få en strålende dag !
    Klem fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Anne ❤️
      Din besked gør mig så glad. Og jeg er glad for du fik et smil på læben af min male historie ;0)
      Jeg elsker jo at have det hyggeligt og romantisk omkring mig, så der er altid et eller andet igang. Og tit flere ting på en gang hehe...
      Rigtig dejlig dag til dig 🌸
      Knus Lone

      Slet
  2. Åh hvor du går og hygger Lone og pynter smukt op. I den hvide romantiske stil. Eller alle dine blonder. De er så yndige.
    Hvor var det sjovt med jeres fjernsyn. Men jeg har selv været der, både med køleskab, opvasker, emhætte og tv.... Tror bare det er noget man må prøve:)
    Hvor er din lænestol blevet flot. Hvordan maler du det smukke skilt på stolen, det giver nemlig prikken over i'et. Ser fantastisk ud...

    Masser af knus og dejlig aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihihihi ja du kender mig efterhånden Charlotte ;0) jeg elsker blonder, perler og romantik
      Det lllle franske "skilt" på stolen, er et serviet mærke, jeg har klistret på med maling og voks ;0)
      Kan liiiige se det for mig ;0) dig med maler rulle, overalt i jeres hus hahaha
      Tak for dejlig kommentar ❤️
      Knus Lone

      Slet
  3. Hej super hyggelig blog du har her, jeg er vild med din stil og billeder. De er meget inspirerende ... skønt og tak for det
    god aften
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Anette ❤️
      Jeg er glad for at kunne inspirere :0)
      Knus Lone

      Slet
  4. så fint og jeg kan sagtens følge dig selvom jeg aldrig har malet kassen på et tv :-) men at flytte ting rundt er noget jeg også gør, men nu mere de mindre ting for her flytter man ikke bare sofaen for den er købt til at stå sådan den står, men de andre ting bliver flyttet frem eller tilbage også for de en anden betydning end før og det skaber i min verden et helt nyt billed af stuen :-)
    Lænestolen er bare så fed, men det er det hele nu
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Kirsten ❤️
      Ja det med at flytte rundt på tingene, gir altså mig sådan en god energi, og jeg ser på tingene med helt nye øjne, og så behøver jeg ikke gå ud og bruge en masse penge på nyt ;0)
      Vores sofa blir også stående hvor den står, men næsten alt andet, får indimellem nye pladser.
      Rigtig god weekend til dig og dine ❤️
      Knus Lone

      Slet