onsdag den 4. juli 2018

Jeg var så heldig at blive inviteret til sommerfest hos Fru Pedersen, igen i år.
Og som sædvanligt,
 var det den bedste oplevelse ever. 
Ja jeg vil gå så langt som til at sige, 
at det efterhånden er blevet højdepunktet 
i min sommerferie.
John og Anette er de sødeste,
 og mest gæstfrie mennesker,
 jeg nogensinde har mødt.
Det har jeg vist skrevet før. ;)

 Men gode ting kan aldrig fremhæves for meget.
Og de havde som altid dækket op til kaffe og hygge.


I år har jeg fokuseret på lidt andre ting end jeg plejer, 
for ikke at gentage mig selv for meget.
Og jeg har mest set på små skulpturer,
 og vand.
Men til at starte med, 
får I lige lidt af de smukke blomster,
 i Anettes have.
Her en smuk klatrerose, 
 jeg er ikke helt klar over om det er lykkefund,
 eller bare en der ligner.


Her er det en smuk lilje der lyser op.
Jeg kender faktisk en skøn dame der kaldes Lilje. <3


Og hængekøjen er der stadig,
 lige ved spejlbassinet.


Men derudover,
vil jeg vise lidt mere af Anettes fine pynt i haven.
Vi kan jo starte med,
 alle de lækre kugler
 der ligger og shiner rundt omkring.




Og prøv lige at se, 
både det rislende,
 og det stillestående vand,
 der er i den fantastiske have.




 


Og det er ikke kun frøer der kan servere vand.... 
fuglene kan også


Der findes også sølvsmede i haven.
Her er der en,
 i form af smedejern, 
og imellem smukke blomster.


Og her er er sølvsmeden 
malet på en sten.


Der findes også et hav af engle,
 og alfe i Anettes have.


Så små, 
men alligevel fyldt med energi og kraft.
Smukke som de er,
og de fylder den fuldendte have,
 med endnu mere power....


Se lige hende her, 
der dypper tåen i et lille soppebassin.
Uimodståelig!








De der engle og alfe,
findes bare alle steder 
i Anettes have.
Og som I sikkert ved,
ELSKER jeg engle og alfe!!!
Så jeg er solgt.


Men de smukkeste alfe i John og Anettes have er,
 deres to vidunderlige børnebørn!
Merle og Alma!
Her stiller smukke Merle,
 gerne op til et fint portrætbillede,


Og som tak for billedet,
 måtte jeg hjælpe med at samle æg.
Merle samlede, og jeg måtte bære ;)


Endnu et stort projekt hos fru Pedersen.
En vinmark....
Se lige de store vinstokke 
med de saftigste store blå druer....


EEJJJ... det er bare fis og ballade.
Det er jo bare kæmpe solbær, 
som jeg kun har set i den størrelse
 i fru Pedersens have.


Der er kun én der elsker dem mere end mig!
Og det er Alma ;)


Hun smovsede på liv og løs,
kun næsten overgået af kone Lone, 
der bare ikke kunne holde nallerner ;)


De tre hvide damer, som også indtog haven den dag, og nød hvert et sekund, 

Vil bare sammen med engle, alfer og smukke børnebørn,
SIGE TAK FOR DEJLIGE SOMMERMINDER
til den bedste have dronning der findes.
TAK ANETTE <3


24 kommentarer:

  1. Bare øv, at vi ikke kunne være med - men tak for billederne. Jeg er også helt syg med alfer og engle. Hvor finder hun dem dog? Der må være en alfebutik et sted :D
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Du var savnet kære Karen. Men måske ses vi næste gang.
      Ja den alfebutik må vi finde ;)
      Rigtig god weekend
      Knus, Lone

      Slet
  2. Oh, it's so beautiful!
    I love all the details in this wonderful garden!
    I saw the photos from Charlotte too, so lovely!

    Happy and sunny July for you!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Susanna
      It is one of the most beautiful gardens I have ever seen. If you come to Denmark, you must visit Fru Pedersen

      I wish you a happy weekend
      Lone

      Slet
  3. En skøn dag med masser af grin, hygge og gode snakke.
    Det var virkelig 5 timer i bil værd.
    Vi må glæde os til næste sommer.

    Knus og skøn aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Den dejligste dag kære dronning. Ja det vil være sommerens højdepunkt ;)

      Rigtig smuk weekend til den royale familie
      Knus, Lone

      Slet
  4. Skøn beskrivelse af en helt vidunderlig dag. De solbær overså jeg, de ser eller meget spiselig ud. Alfer og engle kan man bare ikke få for mange af. Hygge herfra. Leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kæreste Leila. Det var en dejlig dag, og en jeg kan leve højt på længe.
      Det er nemlig såden det er ;) alfe og engle skal der være masser af.

      Ønsker dig og Gerd en dejlig weekend
      Knus, Lone

      Slet
  5. Kære kone-Lone-kone:-))))
    Altså hvor er det nogle skønne billeder, og dejlige detaljer du har fanget. Jeg elsker også Alfe, og engle, er på godt jysk, heller ikke at kimse af.
    Tusinde tak for den dejlige stemning du formidler, den er så glædelig mild og får trang til at smile endnu mere:-D
    Ihh altså, du ved jeg så gerne ville have været der <3 Nu føler jeg lidt at have været en del af det med dit/jeres indlæg!
    Stort KNUS og dejlig weekend fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Anette
      Tusind tak for dine altid dejlige kommentarer og glade sind.
      Bliver så rørt når jeg læser dem.
      Vil håbe vi ses snart.
      Rigtig god weekend

      Knus, Lone

      Slet
  6. Kære Lone flotte billeder du har taget - men de 3 Skagen damer falder lige i mit øje. Smile - Engle og alfer eller vingede væsner bor jeg/vi jo også sammen med . Guldsmeden er jeg meget vild med og ja det er ikke en guldsmed som laver smykker He he har på det sidste haft nogle sjove oplevelser omkring dette smukke væsen. osv.
    Knus
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Lilje
      Ja vi er jo ret vilde med de vingede væsner ;)
      Lyder spændende med dine oplevelser?
      Rigtig god dag

      Knus,Lone

      Slet
  7. Suuuk! Jeg ville så gerne have været med, men det var Sørens sidste arbejdsdag, og den skulle markeres på hans arbejde, så vi måtte springe over i år. Jeg håber vi bliver inviteret igen næste sommer :-)
    Tak for skønne billeder!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Nana
      Ja det ville have været så dejligt at se jer igen, så vi håber det kan blive næste år.
      Rigtig god dag

      Knus, Lone

      Slet
  8. Smukke bilder, Lone!
    Ser ut somen vidunderlig hage som gir masse inspirasjon.

    Ha en skjønn dag,
    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Ida
      Det var en fantastisk dejlig dag, og jeg kan leve højt på minderne rigtigt længe.
      Ønsker dig en smuk dag

      Klem, Lone

      Slet
  9. Kære Lone.
    Tusind tak for alle de skønne billeder. Du er så dygtig til at finde de små detaljer. Det var en helt vidunderlig dag, tusind tak til John og Anette og til alle Jer der var med til at gøre dagen så dejlig. Nu bliver der jo ingen julehave i år, så vi må glæde os til næste sommer og håbe at vi mødes der.
    Kærlige tanker til alle. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Tak for din dejlige hilsen. Det var en pragtfuld dag, og John og Anette er det perfekte værtspar. Altid føler man sig velkommen.
      Ja vi må glæde os til næste sommer :)
      Rigtig god dag kære ven, og hils John

      Kærlig hilsen og knus
      Lone

      Slet
  10. For en fantastisk hage, Lone. Nydelige bilder du viser.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Bente.
      Håber du har en dejlig sommer.
      Rigtig god dag

      Klem, Lone

      Slet
  11. Dejlig at se dine flotte billeder ,ingen af dem vi tig kunne bruges der var kommet en plet i kameraet så de er kun til hjemme brug. Det var en fantastisk dag. Hygge herfra Leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Leila. Åh hvor trist med kameraet. Ja det var virkelig en helt vidunderlig dag. Håber I har det godt, I to dejlige mennesker.

      Knus, Lone

      Slet
  12. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  13. Kære Lone <3
    Et ældre indlæg, men sikke smukke billeder fra i sommers. Fru Pedersens have ser helt fantastisk ud. Jeg vil kigge videre på din skønne billeder og blogs. Din have er jo så fantastisk smuk og hyggelig. Jeg nyder at se billeder af dine smukke roser især.
    Knus Nanna

    SvarSlet