fredag den 14. september 2018

Romantisk borddækning


Nu er det næsten weekend, 
og det er ofte der vi har gæster.
Og det kommer vist ikke bag på nogen,
at jeg elsker romantik, 
og alt hvad der er smukt.


Så når jeg får gæster,
går jeg all in.
Med blomster,
pynt og service.
Og selvom haven lige nu 
bugner med roser,
har jeg her brugt en buket jeg fik forærende.
Men tro det eller ej,
hornviolerne er fra haven.


Jeg købte de smukkeste 
mundservietter på nettet sidste år,
og de er så flotte på et 
romantisk bord.


med en fin lille servietring om.
 Så er der vist kun at sige
Værsågod!


Rigtig god weekend,
og nyd nu livet :)
og omgiv jer 
med smukke ting.
Man bliver så glad.

Knus 

Lone



27 kommentarer:

  1. Som alt hvad du laver er det bare perfekt og smukt. Skønt at se en så flot bordækning.
    Dine gæste vil sikke nyde at side ved et smukt pyntet bord. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh mange mange tak kære Leila. Du forstår at gøre en glad. Jeg synes selv maden smager meget bedre med et smukt pyntet bord.
      Rigtig god søndag.

      Knus, Lone

      Slet
  2. Hvor er det et SMUKT bord, og rigtig kone-lone-stil. Det kan ikke andet end være en fornøjelse at sætte sig til sådan et bord, og nu hvor jeg har prøvesmagt dine køkken-evner, og har hørt om jeres lille butik med udvalgte specialiteter, så kan jeg regne ud det hele går op i en højere enhed!!!!
    Og det bræt du har lagt igennem midt på bordet er så fed en ide<3
    Ha den dejligste weekend
    Stort knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak aller dejligste Anette. Hehe kone-Lone stil lyder godt ;)
      Håber jeg får lov at lave mere lækkert mad til jer.
      Ja jeg har brugt det bræt rigtigt meget. Det er godt at samle pynten synes jeg.
      Rigtig smuk søndag til dig og Kim.

      Knus, Lone

      Slet
  3. Uh, hvor er det yndigt, Lone. Du er så dygtig til at bruge de smukke ting. Man er nok lidt tilbøjelig til at passe på dem og tænke 'nej - Fie æder det bare' og sige 'vi bruger det til en særlig lejlighed'. Men i virkeligheden er livet jo en særlig lejlighed - også på en helt almindelig onsdag.
    Knus og kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Karen
      Tusind tak, og Det er lige præcis sådan det er her i huset. Vi tænker ikke på om det er onsdag eller lørdag. Her nydes de smukke ting, den lækre mad og de gode oplevelser, så ofte det kan lade sig gøre.
      Hihi vores hunde er ikke så livlige som dejlige Fie.... men jeg husker nu stadig da lille Oscar mistede hovedet ;) men det er det der kan ske når tingene bliver brugt.
      Rigtig god søndag

      Knus, Lone

      Slet
  4. Hvor ser det godt ud. Jeg er vild med at det hele er samlet på det hvide bræt, så der er styr på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak kære Rita. Lige præcis så er der styr på sagerne... alt på ét bræt ;)
      Rigtig god søndag

      Knus, Lone

      Slet
  5. Jeg gad da godt være gæst hos dig, Lone :-) Det ser så hyggeligt ud! Stofservietter er super lækre! Jeg købte nogle i hør sidste år, og jeg elsker dem.
    God fornøjelse til jer og jeres gæster! Og god weekend!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Nana og du er så hjertens velkommen.
      Ja sådan nogle hør servietter er også mega lækre.
      Smuk søndag til dig og dine kære.

      Knus, Lone

      Slet
  6. Åh et bord kan bare noget når det er så smukt dækket.
    Det er også en af de ting jeg går meget op i.
    Gæsterne føler sig så velkommen at det kun kan blive hyggeligt.

    Smuk weekend søde
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig helt rigtigt kære dronning Fryd, og du er en mester til at skabe det smukke.
      Rigtig dejlig søndag til jer på bakkedraget

      Knus, Lone

      Slet
  7. Smukt og enkelt. Men alligevel for meget pynt , ville min mand sige. For hvor skal maden stå ? Så jeg er udfordret når jeg skal pynte bordet, for det elsker jeg også :-)
    Fortsat dejlig weekend

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi og tusind tak søde Susanne Josephine. Jamen maden kan sagtens stå rundt omkring, og skulle det gå helt galt, er brættet med al pynten lige til at flytte ;)
      Men det plejer nu at kunne lade sig gøre.
      Rigtig god søndag

      Knus, Lone

      Slet
  8. Hvor er det yndigt og fint, de gæster der spiser ved jer må helt bestemt føle sig værdsat.
    Jeg har også gået op i borddækning,men holder ikke så tit mere kalas. Så det er ikke så tit det "FINE" kommer frem.
    Knus og Go weekend fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Linda. Jeg håber da gæsterne føler sig velkomne.
      Vi har jo tit børn og børnebørn hjemme så jeg dækker ofte op. Men det stopper nok osse en dag, når det er dem der begynder at invitere ;)
      Men indtil da nyder jeg at dække op, og lave lækker mad, og jeg gør det faktisk også når Hall er i helvagt, og der kun er mig ;)
      Rigtig dejlig søndag til dig og søde Alma.

      Knus, Lone

      Slet
  9. Kære frk. Hall

    Sikke et smukt bord du har dækket, og så med Hornvioler fra egen have, det er da helt "forårsagtigt" …
    God ide med det hvide bræt midt på bordet, som samler det hele så flot. Du kan bare det med at hygge.....
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak kære Jessie.
      Ja der er simpelt hen så mange hornvioler. De skyder bare op over det hele. Både lyseblå og hvide.
      Jeg har brugt det bræt rigtig meget, og det er så nemt at pynte.
      Ville osse se godt ud med et naturligt bræt. Så blir det lidt mere rustikt, og så ville jeg nok vælge andre blomster.
      Rigtig god søndag

      Knus, Lone

      Slet
  10. Nej, kæreste Lone - det kommer i hvert fald ikke bag på mig - romantisk bord i fineste stil 👌😘🍇🍷
    Knus og dejlig weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh hvor er du sød Irene ❤️ Tusind tak. Må du have en dejlig søndag.

      Knus, Lone

      Slet
  11. Dit bord er bare så smukt, Lone!
    Jeg har arvet sådan nogle fine, gamle stofservietter med broderier, og de må da i brug - tak for dejlig inspiration!
    Ønsker dig en rigtig god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og ja de skal da i brug, de smukke gamle servietter :)
      God ny uge til dig

      Knus, Lone

      Slet
  12. Åh hvor er det smukt Lone.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak kære Anette.
      Smuk ny uge til dig.

      Knus, Lone

      Slet
  13. Oh, so beautiful table setting!!
    I love all the details!

    Happy October for you!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank You dear
      Happy Day for You

      Hugs, Lone

      Slet
  14. The white I love so much .. Everything is beautiful and romantic! Congratulations!

    SvarSlet