søndag den 25. marts 2012

Frokost i det fri med æg, avocado og rejer


Det er jo HEEEELT VIIIIIILDT hehehe...... På vores terrasse idag, var det som at sidde i 30 graders varme midt i juli....... Fuldstændig pragtfuldt og så på en søndag.

Derfor skulle der en let anretning til, der var hurtig at lave. Og sådan blir aftensmaden også som i kan se imorgen.

Jeg fandt et par skiver rugbrød og lagde godt med salat blade på, og en ordentlig klat avocado creme


Den lavede jeg mens æggene kogte.
Jeg brugte tre avocadoer, for så blir der en pæn portion, så der er lidt til imorgen, til at dyppe lidt grøntsager i.
De blev most med en gaffel, sammen med skyr (som bare er mit yndlings surprodukt), lidt revet hvidløg, godt med salt og peber og en masse citron saft. Så fandt jeg lidt rejer, rød peber, agurk og frisk purløg fra haven, som står på "stranden" nede ved vores sø. Vi kalder det stranden, da vi har fint strandsand hele vejen rundt om vores lille sø.


Efter ca otte minutter synes jeg æggene er kogt, så de stadig er lidt bløde indeni, dog ikke helt som smilende æg. De blev lagt ovenpå avocado cremen



Så blev rejerne lagt på den ene side, og lidt rød peber i tern, på den anden side



Og tilsidst nogle agurke "riddere" og klippet purløg. Og så ud på terrassen og bare nyde livet og det gode vejr




Her tilsidst får i lige et billede af "stranden" det er godtnok fra sidste år, for selvom vejret er så flot, ser der ikke helt så lækkert ud endnu ;)


Hav en rigtig dejlig søndag aften
Kram fra Frk Hall



Ingen kommentarer:

Send en kommentar