søndag den 13. marts 2016

Æg og fine opstillinger



Jeg er vild med æg, og jeg er vild med opstillinger.
Og nu hvor det snart er påske, er det da oplagt at vise jer mine æg, hvordan jeg laver dem, og hvordan jeg bruger dem.
Jeg bruger de billige pap æg, dem med børne motiver på. De kan fås for næsten ingen penge.

Ægget i sovse kanden, har jeg bare malet med kalk maling, sådan lidt sløset, og derefter lakeret, så det ser slidt ud


Det er det samme jeg har gjort med det store.


I denne opstilling har jeg brugt farven "petrolium"
Jeg fandt jo de fine æg hos Laila i Pottehavn her



På min store skænk, har jeg lavet et æg, til at lægge i min glasskål.



Jeg har allerførst limet et meget tyndt lag hvid serviet på, og krammet det lidt i hænderne, så der opstår en effekt i servietten. Når det er tørt får det også en gang maling og lak.

Så har jeg sat en blonde på hver del af ægget, der hvor det lukkes. dernæst har jeg lavet en roset af et stykke tyl. Der ovenpå har jeg lavet en lille sløjfe med jutta garn, og til sidst en lille hæklet blomst, afsluttet med en perle

Jeg lavede dette æg sidste år, så blomsten er noget af det aller første jeg har hæklet. Siden har jeg lavet klude og gæste håndklæder. Og det vil jeg vise en anden gang :o)
Håber på at udvide evnerne lidt mere;o)
  

Det er også her på skænken jeg har mine fine sølv æggebægre.
De passer da perfekt til opstilling i påsken



I køkkenet er der også pyntet op med æg. Her er det på vægten


Små skønne vagtel æg. De er simpelt hen så dekorative.


Dette æg i sølv kanden, har jeg vist før. Det er ekstra stort, og lidt mere rundt i faconen. Det er malet, og ved samlingen har jeg afsluttet med perler. På toppen har jeg sat en sløjfe af blonde, og sluttet af med en perle.



Dette æg har jeg malet, og limet en flakon på. Jeg har limet et silkebånd på lukningen, og sat en lille sløjfe på toppen.

HOV....... Hva er det?? Den er søreme afsluttet med en perle hehe....



På kaffekværnen har jeg også lavet en lille opstilling med æg. Dette æg er bare malet, og har fået blonde ved lukningen, og så har jeg lavet en roset af resten af blonden.

Og.........JA!!! Perler til afslutning ;o)


Til sidst vil jeg vise en lille opstilling på min mindste skænk.



Det er en æggebakke jeg har revet lidt i kanterne og malet pletvis hvid. Jeg har sat tre æggeskaller i, som skal agere vaser. Så har jeg pyntet med vintergækker, mos og vagtelæg




Jeg håber i er kommet lidt i påske stemning, og får lyst til at lave "ææææg i laaaange baner"


Kan i have en rigtig dejlig søndag <3

Mange knus Lone












6 kommentarer:

  1. Hvor er du bare flittig Lone. Sikke du pynter op og er kreativ. Det er en fryd at se alle de æg og hvor godt de tager sig ud, rundt omkring i din stilleben.
    Jeg har også en stor passion og svaghed for æg. Der er noget over dem. Svært at sætte ord på. Men æg er for mig forår og nyt liv. Tror bedst det kan beskrives på den måde.
    Hvert år siger jeg at nu er det slut med flere æg.... men tro mig der kommer flere og flere til hvert år.
    Lige som til jul bliver der tomt når de pakkes væk!
    Men i køkkenet kan jeg have æg hele året. De naturlige udpustede. Dem har jeg altid fremme.
    Her op mod påske tror jeg ikke mit kolesterol tal skal måles, for der bliver spist æg til den store guldmedalje...

    Rigtig skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte ❤️
      Hahaha ja der blir spist nogle æg i denne tid ;0)
      Jeg har osse altid pynte æg i køkkenet. Det er så fint og hyggeligt
      Rigtig god aften til dig ❤️
      Knus Lone

      Slet
  2. Kære Lone.
    Så flot med alle dine æg, dejligt og det er jo også lige nu hvor det skal være. Her hos mig står det lidt stille med æggene, jeg har travlt ude i haven her i weekenden da vi har et herligt forårsvejr. Så der sysles derude, men heldigvis er der en hel uge til påske så jeg skal nok få lavet lidt i den retning :-)
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Kirsten ❤️
      ÅHHHH jeg vil osse gerne i haven snart, men når jeg har haft tid, har vejret ikke ved med mig.
      Men snaaaart
      Rigtig god aften ❤️
      Knus Lone

      Slet
  3. Du er så flink med dine skjønne oppstillinger.
    Jeg nyter hvert eneste bilde ...de bringer med seg ro og fred .
    Alle dine egg er bare så fine ...

    Det blir alltid noen nye egg her hos meg og hvert eneste år .
    Takk for så fine ord fra deg !
    Ha en riktig fin ny uke .
    Klem fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. tusinde mange tak Anne <3
      Jeg prøver altid at få ro og glæde i mine billeder, så det er dejligt du skriver at det er det du får :o)
      Glæder mig til flere af dine skønne indlæg
      Rigtig dejlig dag til dig <3
      Knus Lone

      Slet