torsdag den 10. marts 2016

Kaffe kværnen


Kaffekværnen...... ja og sikke da et monstrum ;o)
Bare spørg min kære mand, og min (næsten) nabo...
De bar den nemlig ind hahaha...... Samme dag som de bar vægten ind.
Så de var trætte den dag 


Men helt ærligt!! Havde I ikke også fået både mand og nabo til at gøre det samme, for at få dette vidunder ind? ;o)

Men sådan så den jo ikke ud fra starten 


Først blev den malet med kalk maling, og dernæst slebet, for at få det gamle look frem. Og så brugte jeg et frækt trick... Nemlig kulør...... Og ja! I læste rigtigt. mere om det senere.


Så blev alle stål delene malet med olie maling, Det er ikke så godt at bruge kalk maling på stål delene, da de ikke "arbejder" så godt sammen.
 Dernæst havde jeg lavet en blanding af kulør og vand, som jeg smurte på med fingrene, for at opnå det gamle look.

Og med kulør blandingen, får du effekten af gammelt og slidt.

Til sidst satte jeg et label på, som jeg har printet ud fra nettet. Det er blevet klippet, og revet lidt i kanten, og bagefter smurt med min kulør blanding

å

Og når det til slut får en gang lak, får det automatisk det gamle look



 



Samtidig er det jo lidt hyggeligt, at kunne sætte mine gamle kaffe poser fra caféen frem, til pynt. Selvfølgelig med gode kaffebønner i.



Jeg kan godt lide at pynte ekstra op, med fine hvide kage servietter



Læg lige mærke til den fine lille skuffe, til at opsamle ekstra kaffe grums. jeg har her, proppet kaffebønner i skuffen.


Man kan jo sagtens lave mere sjov og pynt. Her har jeg leget med en label, med vores hus nummer på



Og ved siden af "monstrummet" lidt godter i form af en kaffekop, bøger og lidt "perle snask"

Bare fordi jeg kan ;o)












Det var så endnu et minde fra den gamle café! Og hvor jeg dog nyder dens smukke fremtræden, duft og vælde...




Det var lidt i kan hygge med op til weekenden, og måske selv få lidt i idéer til at bruge gamle gode ting.

Knus Lone










4 kommentarer:

  1. Åh ja jeg kunne godt forstille mig at det var et slæb af den tunge slags der var den dag. Det er jo også et godt håndværk der blev lavet dengang, for det skulle jo holde til noget og i mange år.
    Men hold da hvor er den blev flot, med alt hvad den har fået med sig, af skilte, små fine kaffeposer med godt indhold, så der er sikkert en herlig duft af kaffebønner i det hjørne. Kulør, ja hvorfor ikke, det er da noget der binder godt, og det ser absolut ud til at fungerer med det andet. Så nu kan du snart servere ordentlig det har du sikkert gjort før - men god friskmalet kaffe med minder til den kære mand, for det har vel også fortjent for det hårde arbejde der er gjort.
    Synes at det er så flot og så jeg kun blive misundelig - atter igen - men det er godt du er sprunget ud i det.
    Kh
    Kirsten
    Fortsat god dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen og mange mange tak Kirsten ❤️
      Ja jeg kan love dig, der dufter af dejlig kaffe og gode minder i det hjørne ;0)
      Og du kan tro mænnerne skal få serveret alt det kaffe de har lyst til.
      Håber du får en rigtig dejlig dag ❤️
      Knus Lone

      Slet
  2. Super smukt igen igen Lone:)
    Hvor er den kværn bare blevet lækker. Kan godt forstå du vil have den frem i lyset. Den skal da absolut benyttes og bruges hver dag.
    Det giver en fantastisk duft med nymalede bønner.
    Intet kan slå den duft, selv om man ikke drikker kaffe.
    Jeg elsker at komme ind i kaffe butikker og stjæler al duften, men kaffe kan jeg bare ikke drikke...
    Super lækkert at se hvordan du bare anvender dine gamle skønne ting.

    Fabelagtig dag til dig
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak søde Charlotte ❤️
      Ja det var jo igen igen, ;0) lidt dig der fik mig igang med den hehe.... Og tak for det ❤️
      Nu kan jeg få den skønne kaffe duft igen, som da jeg valsede rundt i caféen, og minderne vælter frem. Jeg har også fundet en af gæste bøgerne frem, og læser lidt i den indimellem. Så blir jeg så glad :0)
      Rigtig god dag til dig 🌸
      Knus Lone

      Slet