mandag den 14. marts 2016

Det daglige brød


I sidste uge var jeg en tur ude i vores lokale genbrugs butik. De har fået lavet helt om, og det er blevet så flot.
Tingene er blevet lidt dyrere, nok for at kompensere for renoveringen ;o)





Men jeg var alligevel så heldig at finde en gammel brødskærer. Den fra Raadvad. Jeg har altid kigget på dem, og altid tænkt at sådan en er da fed, men ikke hos mig.



det var dengang hahaha.....


Så jeg blev ligesom nødt til at bage et brød., der kan pynte i min fine nye køkken ting
 Og opskriften skal i da ikke snydes for.




Alle ingredienserne røres godt sammen med en  grydeske. Det er ikke til at sige præcis hvor meget mel der skal i, men dejen skal være som tyk havregrød

Jeg lagde halvdelen af dejen i en rugbrøds form, og resten blev til boller. Det er vigtigt at i ikke lægger dejen på pladen, før bollerne skal i ovnen. Ellers flader de helt ud




Da brødet var færdigt, skar jeg et par skiver, der blev nydt med et ordentligt lag TANDSMØR 
Og resten af brødet, får lov at ligge og tørre, og være en del af min køkken pynt...

Ihvertfald et stykke tid ;o)

Måske får i selv lyst til et godt brød........ Og husk nu endelig SMØRRET...
Det er jo det der "gørret" ;oD

Rigtig god og ny uge til jer <3

Knus Lone





















9 kommentarer:

  1. Gud hvor er det smukt og et lækkert køkken du har.
    Ville ønske mit var "nyt" og smukt. Eller i den rette stil.
    Det ser bare så gennemført ud.
    Ja en brødskære er en skøn pynte ting i køkkenet. Min den gamle har jeg fået af min morfar. Den bliver altid pyntet op efter årstiden.
    Så er han lige som også med i min hverdag...

    Rigtig skøn mandag og en dejlig start på ugen har du givet os
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Charlotte <3
      Jeg er også glad for mit køkken, som John har lavet selv. Nogengange ville jeg bare ønske det var rigtig gammelt, for elsker jo den stil. Men så må jeg jo bruge de gamle ting, som brødskæreren, for at opnå stilen ;o)
      Rigtig dejlig dag til dig
      Knus Lone

      Slet
  2. Hvor fint. Var den hvid eller har du malet den. Jeg har en stående som er blå og det er slet ikke min farve så den er aldrig blevet brugt til noget hverken inde eller ude...tror sørme da jeg vil finde den frem og prøve at male den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Rita <3
      Ja selve skæreren er creme farvet, så jeg har bare malet delene i træ.
      Jeg ville helt klart finde din blå model frem, og male den :o)
      rigtig god dag til dig <3
      Knus Lone

      Slet
  3. Ja brødskæren...åh jeg tør næsten ikke indrømme det....men jeg har engang for mange år siden fået en af slagsen - jeg tror at det var midten af 80´erne - altså ca. 1985, Den var rød og jeg havde ønsket mig en i lang tid, men den duede bare ikke til det som den skulle bruges til - så den stod længe fremme som pynt, derefter i hjørnet af et skab, og så .... tja håber at den har skabt glæde hvor den kom hen :-)
    Men hvor er din bare flot og den passer bare så fint ind med brød og det stykke klæde man skal tage fat i når man skal skære.

    Flot logo du har fået dig lavet i løbet af dagen :-)
    Hvordan laver du det?
    Kh
    KIrsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Kirsten <3
      Ja nogen gange kommer man til at tænke på gamle ting der er blevet smidt ud, og som man godt ville have fat i igen ;o)Jeg har fundet et billede på pinterest, og lagt det ind i et billede redigerings program, jeg har på min iphone, og sat navn på osv.
      Må du og Jack have en dejlig dag <3
      Knus Lone

      Slet
  4. Fint kök som du har och ditt bröd sr gott ut.
    gun

    SvarSlet
  5. Super lækkert brød - dine opskrifter er ALTID så gode :O) tak for det.
    Vi har også en gammel brødskærer fra mine bedsteforældre, jeg har dog aldrig tænkt på den til udsmykning, men det vil jeg da straks arbejde videre med
    Endnu en gang tak for ideen - og hvilket fantastisk køkken du har
    God dag

    Annette

    SvarSlet