tirsdag den 20. juni 2017

Trylledej

Jeg har genoptaget en gammel hobby.
For her i Hjørring er der altså ikke sådan helt rigtigt sommer endnu. Bevares, vi har da haft et par okay dage hvis vi var i læ.
Men det stormer simpelt hen hele tiden, eller også regner det. Og så er det godt at kunne lave noget andet, end at drøne rundt i haven.
Det har resulteret i et par jordbær alfe.


Valget på jordbær alfe blev til fordi det er nu de danske jordbær holder deres indtog. Og Eva trænger til nye alfe at lege med, da Rosie og Tinkerbell har så travlt for tiden, og ikke kan lege med Eva så meget som de plejer.

De er begge lavet i trylledej, og malet med akrylmaling. De har fået vinger af kunstig efeu, og den ene har har også hår, lavet af kunstigt grønt.



Den første jeg lavede, blev rigtig troldeagtig og er lige en for Eva.
Og så kan hun hænge på væggen også.



Den anden er en der kan sidde til pynt i et bed, eller en opstilling, og lidt anderledes at se på.


Jeg er dog blevet okay tilfreds med begge slags.
Og så håber jeg godtnok at sommeren for alvor viser sig fra sin gode side, så vores egne jordbær kan blive røde, saftige og lækre.
Så kan det jo være de to små alfe får lyst til at flytte ind i vores jordbærbed, som vi kalder Strawberry Fields.



Rigtig god aften 
Knus Lone


17 kommentarer:

  1. Hvor er de fine. Jeg ville ønske jeg kunne sende noget sommer op til dig. I dag har være ok bortset fra blæsten men søndag og mandag var der ulidelig varmt her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kære Rita
      Åhh hvor ville jeg blive glad for lidt sommer. Vi håber det snart vender her.

      Knus Lone

      Slet
  2. Kære Frk. Hall
    Hvor er de søde dine jordbæralfe... tror helt sikkert Eva kan lide dem, du forstår altså at "sætte ting sammen" -- det ser så flot ud.

    Træls i ikke har fint vejr hos jer, jeg er lige kommet hjem fra Falster, hvor der har været det skønneste vejr, i går nok lidt for varmt.
    OG I MORGEN -- ja, da ved jeg det bliver fint vejr.
    Men blæsten kan vi godt undvære, men vi må tage det som det er....
    hav det nu godt
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Jessie
      Mange mange tak for de pæne ord.
      Ja nu håber vi altså at vejret snart arter sig, ellers må vi jo flytte ;)

      Knus Lone

      Slet
  3. Around here is terribly hot! I wish it was cooler!
    Delicious strawberries!
    Hugs
    Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Nina
      I wish the sun would come out here too.
      I wish you a wonderful weekend

      Hugs Lone

      Slet
  4. Hold nu op Lone. De er så søde og så godt lavet. Er specielt vild med den lille tykke tumling. Den er da slet ikke til at stå for midt i alle jordbærrene ������
    Du er godt nok opfindsom og selv i regnvejr. Her kan min klappe godt gå ned om sommeren af bare ærgelse over ikke at kunne hygge udendørs.
    En fantastisk dag ønsker jeg til dig og alferne.
    Knus

    Charlotte
    ��❤️����❤️��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kære ven
      Jeg har altid elsket at "lege" med Trylledej, men det er meget længe siden. Og pludselig kom lysten igen her den anden dag. Nu kan jeg næsten ikke stoppe igen. Men håber stadig på dejligt sommer vejr, for vil godtnok gerne "lege" i haven istedet.
      Ønsker dig en skønherlig weekend

      Knus Lone

      Slet
  5. Så søte Lone, nå håper jeg da dere får bedre vær snart... Det er ikke morro med dårlig vær i lang tid,
    solklemmer,
    Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Ida
      Ja det vil godtnok være dejligt hvis der snart dukker lidt sommer op her. Men det er ikke opmuntrende vejrudsigter.
      Ønsker dig en smuk weekend

      Klem Lone

      Slet
  6. Trylledej. Det er godt nok længe siden, jeg har haft fingerne i dette. Men det var nu sjovt, selvom jeg aldrig kunne få figurerne til at ligne dem i bøgerne. Er vild med trolden med det grønne hår. Fat mod ift. vejret. Når en del af arbejdstiden tilbringes i det fri, huskes vejret alt for godt. Og i juni sidste år cyklede jeg alt for ofte rundt i regntøj og klipklappere. Og herefter blev vejret rimeligt. Så vi håber snart på sol. Ellers må du bede dine små alfer om hjælp.

    Stort kram Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne Josephine
      Ja det er altså herligt at ælte og forme dejen til sjove figurer. Pyt om de ikke ligner dem i bøgerne. Så laver vi bare vores egne ;)
      Jeg var hjemmehjælper da børnene var små, og husker også de kedelige cykelture med to børn og regnslag.... puhhhh det var kedeligt

      Ønsker dig en smuk weekend
      Knus Lone

      Slet
  7. Spændende.... De er rigtig flotte og godt lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Birgitte
      Rigtig god weekend

      Knus Lone

      Slet
  8. Kære Lone, du er så sød og smuk som et lækkert jordbær.
    Hvor er det yndige alfer du har lavet. Jeg er totalt vild med hendes fødder og dragtens afslutning.
    Jeg er også meget glad for dit indlæg om lykke. Jeg føler mig lykkelig og meget heldig, jeg skal bare se bort fra mit dårlige helbred. Så er der meget at glæde sig over og til.
    Vi glæder os begge to rigtig meget til at få besøg af Hall og dig og det var rigtig skønt at have besøg af mit barnebarn på 21 år og give hende en spandfuld blomster med hjem. Hun har samme store kærlighed til alt der gror, så vi havde en vidunderlig dag sammen.
    Kære skønne Lone, hvor ville jeg gerne sende lidt sol og varme op til dig.
    Vi har haft et pragtfuldt vejr og dage hvor det har været for varmt. Jeg håber at vi kan gemme lidt varme til du og Hall kommer på besøg.
    Ønsker dig en skøn dag, håber du har mulighed for at nyde solen i formiddag.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
  9. Kæreste Eliane
    Jeg bliver altså så genert over dine utroligt søde kommentarer, men samtidig meget meget glad.
    Hvor er det dejligt at høre du er lykkelig, og jeg tror også du og John er meget gode til at hygge om hindanden og give glæde.
    Vi glæder os også utroligt meget, og ved vi nok skal få en fantastisk skøn dag, og er der sol bliver det endnu bedre ;)
    Så skønt med besøg af dit barnebarn, det er jo noget af det bedste i verden. Og hvor er hun heldig med sådan en sød og kærlig mormor/farmor.
    Tror kun vi har siddet ude en aften og spist, denne sommer, og idag skulle være den sidste nogenlunde gode dag i lang tid. Så regnen starter forfra i morgen... øv
    Der har heller ikke været meget varme, så jeg glæder mig til vi skal til Spanien i august.
    Nå kære ven vi ses jo snart, og hils søde John

    Rigtig dejlig dag til jer
    Knus Lone

    SvarSlet
  10. How beautiful and delicate your dolls! xoxo,Patricia

    SvarSlet