mandag den 24. juli 2017

Når det regner...

får man fregner...
Når det sner, får man fler!
Jeg er simpelt hen vokset op med det lille digt.
Jeg er rødhåret og fyldt med fregner
hahahaha......


Nå men det jeg vil fortælle i dette indlæg er, at det simpelt hen har været så dårlig en sommer, og det har regnet, og regnet, og regnet.........
Og jeg får ikke nydt mine smukke pelargonier i Oldemors veranda. Så jeg har taget mange af dem ind, så jeg kan nyde dem i stuen.



Jeg har sat en del af dem i vindueskarmen her, og de fleste er faktisk aflæggere fra de originale jeg købte på plantemarkedet i Ålborg.
Her er det en dronning Ingrid, som nok er en af dem de fleste kender


Her er det en af de mere specielle, en Mabel Grey


Det er så hyggeligt med de sarte rosa farver, og når det er gråt og trist udenfor, ser det ekstra smukt ud herinde, når blomsterne bliver nydt i stearinlysets skær.



Nu håber jeg bare på lidt bedre vejr, for de næste par dage skal jeg rigtig ud at hygge mig. Og for det andet har jeg rigeligt med fregner ;)
Rigtig god aften 
Knus Lone


13 kommentarer:

  1. Bare jeg kunne sende noget varme op til dig for her er der næsten altid rigeligt. Endelig fik jeg noget vand i går...35 mm, men da jeg i formiddag ville flytte en staude var der knastørt under den. Dejlige Pelargonier.

    SvarSlet
  2. Åh hvor er du sød Rita
    Det ville være så skønt med lidt varme. Heldigvis smutter vi til Spanien snart ;)
    Det var da ellers en ordentlig dynge vand, men åbenbart ikke helt nok.
    Ja de er skønne de pelargonier, og det er så sjovt at lave stiklinger. Tror det er blevet en ny dille ;)

    Rigtig god dag til dig
    Knus Lone

    SvarSlet
  3. ich liebe diese FARBE,,,,
    sie erinnern mich immer an meine OMA
    die ich sehr geliebt habe

    wünsche noch einen schönen TAG
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Birgit
      Thank You so much for your sweet comment. I am not good at germane so I write in English.
      The flowers reminds me of my grandmother too.

      I wish you a wonderful day
      Lone

      Slet
  4. Det ser møj hyggeligt ud. Har også tidligere forsøgt mig med at lave stiklinger, uden det rigtig er lykkes. Havde en engang en smuk pelagonie Alpine glow, men den gik til en vinter. Men den er fortsat på ønskelisten. Har desværre en mand, der synes at pelagonieblade stinker. Så måske det er derfor, det med stiklingerne ikke lykkes. Jeg bruger enda hormonpulver. Men der er vist noget med at stiklingerne skal sættes i kanten af potten og ikke i midten, som jeg gør.
    Jeg var ellers sikker på, at det gode sommervejr ville komme, når jeg skulle holde ferie hjemme i DK i år. Men der kan nå at ske mirakler resten af ugen. Så er misundelig på en tur til Spanien. Men det er jer vel ondt :-)

    Rigtig god dag
    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne Josephine
      Tusinde tak 😊
      Jeg tror ikke det betyder noget hvor stiklingen bliver sat i jorden. Mine står også i midten. Måske har du bare været uheldig. Igår kom det smukke vejr til Nordjylland og jeg håber det holder lidt endnu.
      Vi glæder os meget til turen til Spanien og kan du være i kufferten, er du velkommen ;)

      Ønsker dig en smuk og herlig dag
      Knus Lone

      Slet
  5. Kære Frk. Hall
    Forstår godt du tager pelargonierne ind i stuen så du får mest glæde af dem, for de er jo fine, jeg har også Dr. Ingrid i krukker på stranden.
    Du forstår jo at sætte det så fint op i vindueskarmen.
    Jeg kan se du har været på Lolland, din søster er da vist lige så kreativ som du er, og så det køleskab, det ville jeg godt eje, ligeså deres søde hund, som vist er en rigtig "pølsehund".
    Du har ret der er altid fint vejr på sydhavsøerne, jeg er lige kommet hjem dernede fra, og jeg havde da fint vejr, men regn skal vi da have, så det er ok.
    Jeg kan forstå du ønsker fint vejr, så det håber jeg du får, når du skal "på tur ude i samfundet"...
    hav det godt
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Du kan tro jeg nyder pelargonierne, og de bliver rigtigt nusset om.
      Dronning Ingrid er også en af favoritterne her.
      Min søster er meget kreativ og har en fantastisk stil. Deres hund er så sød og en anelse for rund ;) haha men en rigtig dejlig kælepot.
      Vejret var helt fantastisk i går, og jeg håber det bliver lige så smukt idag, hvor jeg skal på tur med Charlotte fra "Hos Villa Fryd"

      Ønsker dig en dejlig dag søde Jessie
      Knus Lone

      Slet
  6. Hej Lone.De smukke pelargonier er da bare et must.Desværre har je skrottet alle min,da de ikke lige var pæne efter en vinter i udestuen.
    Og det vers passer da også lige på mig da jeg havde mange fregner som barn.Lad os krydse fingre for lidt solskin.
    Og en god aften fra en rigtig glad Jette der har solgt hus og fået en rigtig dejlig lejlighed Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Jette
      Hvor er jeg glad for at du har fået solgt huset, og du har fundet en ny dejlig lejlighed. Stort tillykke med det 😊
      Nu skal du rigtigt til at hygge og indrette. Det er noget af det bedste synes jeg.
      Tusinde tak for din kommentar. Bliver altid så glad når der er respons på indlæggene

      Ønsker dig en fantastisk dejlig dag
      Knus Lone

      Slet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Kjære Lone, dine pelargonier er så søte! Jeg elsker disse blomstene, men har ikke så mange av dem i år.
    Det er jo så mange sorter å velge i også, men de lyserosa er de vakreste, synes jeg.
    Håper du får en helg med masse sol,
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak søde Ida
      Det er rigtigt at der er mange mange slags, og jeg er også mest til den lyserøde dronning Ingrid.
      Men de nye er nu søde også.
      Her har regnet HELE dagen og vi håber på sol imorgen, for der fylder mit barnebarn Eva tre år.

      Ønsker dig en dejlig lørdag aften
      Knus Lone

      Slet