tirsdag den 13. marts 2018

Duft jasmin

er en af mine mange yndlingsblomster. 
Og i dag er det min kære søsters fødselsdag så blomster skal der til. 


Duft jasminen er så sart, lille og fin med sine smukke hvide kronblade.


Og så dufter den vanvittigt berusende dejligt.
Hall synes næsten det bliver for meget af det gode.


Så er det godt jeg er så dårlig til at holde den i live hehe....... Men én gang om året køber jeg altid en der er i blomst, og så får den lov at stå så længe den kan.


Synes den passer så godt ind her i foråret, og når påsken ikke ligger langt væk. Derfor har jeg også pyntet lidt med æg og fugle.


Det er som om den vidunderlige blomst lige rusker op i mine forårsfornemmelser, og sætter min lugtesans ind på de kommende måneders blomsterdufte.

Ahhh ville ønske jeg kunne føre duften ind på billederne.


Ønsker jer en god dag, og forhåbentligt lidt lunere vejr og mere sol.
Knus Lone


14 kommentarer:

  1. Tillykke med din søster.
    Åh ja jasminduften er ikke til at stå for. det er mange år siden jeg har haft sådan en plante, måske jeg skulee anskaffe mig sådan en.
    Rigtig god dag.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette
      Skynd dig ud at køb en Jasmin og nyd den berusende duft. Man kommer i forårsstemning af den :)
      Rigtig god dag

      Kærlig hilsen Lone

      Slet
  2. så rigtig elsker jasmin

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også :)
      Ønsker dig en smuk dag

      Knus
      Lone

      Slet
  3. En nydelig plante, Lone. Tror jeg må se om jeg finner den her også.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente
      Ja du må finde ud af om du kan købe den et sted. Man bliver helt afhængig af den fantasiske duft
      Rigtig god dag

      Klem
      Lone

      Slet
  4. Jeg er heller ikke god til at holde liv i dem, men et år havde jeg en på et bord i haven, og her blomstrede og duftede og voksede den hele sommeren:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh det må jeg prøve når vejret bliver lidt mere forårsagtigt.
      De har lovet frost og voldsom kulde til weekenden
      Rigtig god dag

      Knus
      Lone

      Slet
  5. Duftjasminer er skønne! Jeg kan faktisk dufte den som jeg sidder her og ser dine billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er så skønne. Hihi så godt du kam få duften med ;)
      Rigtig god dag

      Knus
      Lone

      Slet
  6. Så smuk en blomst. Så fin og let.
    Jeg bliver desværre kvalt af duften.........
    Rigtig øv for jeg elsker blomster med duft.
    Men nogle kan jeg bare ikke tåle og de stryger lige i mit allergen.

    Smuk dag sødesen
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa den er så yndig ikke? Øv du ikke kan tåle duften, men den er også overvældende
      Vil prøve om jeg kan have den ude når vejret bliver til det.
      Ønsker dig en smuk dag

      Knus
      Lone

      Slet
  7. Kæreste Lone.
    Tillykke med din søster.
    Så har du igen glædet mange mennesker med dine smukke indlæg. Tusind tak.
    Jeg føler også at Jasmin er for kraftig i duften, men sjovt nok så elsker jeg Gardenia og den har også en kraftig duft.
    Jeg ønsker dig og Hall en skøn weekend.
    Kærlige tanker fra Eliane



    SvarSlet
  8. Kære frk. Hall

    Så fint du har pyntet op med fugle og æg......
    og den jasmin den ser så smuk og let ud, den vil jeg da kigge efter. duften er sikkert også dejlig, (åbenbart kun for nogen) .... men nyd den...
    god weekend, her er det ukristeligt koldt, men godt jeg ikke lige skulle en tur til Falster.......
    hilsen jessie

    SvarSlet