fredag den 2. marts 2018

Hmmm...

Kalenderen siger forår...
Alle taler om forår...
Men ved I hvad???
Der er IKKE forår...
Ihvertfald ikke hvad vejret angår, og det kan man også læse om på hver eneste blog lige nu.

Også min ;o)


Jeg er IKKE vild med den kulde som hærger lige nu, og jeg havde faktisk set frem til 1 marts, og foråret.
Men næ nej...
Så jeg drømmer og ser på gamle billeder, og dem vil jeg dele med jer.
Så nyd, og tænk at lige pludselig er vi der.......


Jeg modtog disse små breve i går, og de reddede min dag. Nu kan jeg ihvertfald forberede mig til foråret kommer.
De første frø jeg her har modtaget, er de skønne ærteblomster. Jeg kan slet ikke undvære de fantastisk velduftende skønheder i haven.


Og de er så yndige i små buketter.




Jeg skal selvfølgelig også have masser af roser og dahlia igen i år. 
De er simpelthen et must i en gammel romantisk have som vores.







Som I kan se er det de hvide og rosa farver jeg sværger til, og det er  helt klart også dem der kommer til at styre igen i år ;o)
Nu vil jeg nyde en god varm kop te, og drømme videre. Jeg har sat en masse tulipanløg og dem vil jeg vise jer I et andet indlæg. Forhåbentligt om ikke alt for længe. 
Med denne sidste lidt vilde buket, vil jeg ønske jer en rigtig dejlig weekend.



Knus Lone






14 kommentarer:

  1. Oooh! All the memories of beautiful summer flowers!

    Have a lovely weekend!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank You dear susanna
      I love The White beautiful snow, but we Can Dream about summer and lovely flowers while we enjoy it.

      Have a great day
      Lone

      Slet
  2. Skønne, sommerlige billeder, Lone! Der er til gengæld ikke meget forår over denne marts måned! Her har det snart sneet i tre døgn uden pause. Jeg trøster mig med at det er pænt og lyst :-)
    God vinterlig weekend til jer!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik sådan en trang til lige at kigge på gamle smukke blomsterbilleder. Jeg nyder også det smukke hvide snelag der dækker hele Hjørring lige nu, og glæder mig altså en lille bitte smule til foråret ;)

      Knus Lone

      Slet
  3. Kære frk. Hall
    Sikke skønne buketter ---- du ønskes også en god weekend--
    Her er der hvidt af sne, det er da dejligt at se ud på.....
    foråret kommer, når det kommer, hvorfor ikke nyde "der hvor vi er NU" ...

    Når det så bliver forår, så skal man læse om, bare det snart bliver sommer .......nyd livet NU
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg også nyder det smukke sne vi har nu :) Det er så flot.
      da jeg lavede dette indlæg var det bare mega koldt og barfrost. Der var ikke så meget smukt ind over der, så fik lige trangen til lidt smukke blomsterbilleder.
      Men det er helt rigtigt vi skal leve i nuet!
      Har lige ligget på langs siden fredag og er ved at vende tilbage til de levende igen ;) så nyder hvert minut

      Rigtig god dag
      Knus Lone

      Slet
  4. Åh vi er vist en hel nation der sukker efter forårets komme. Jeg bruger disse kolde vinterdage på at male indendørs, det er så dejligt at få gjort.
    Skønne sommeblomster du viser, jeg drømmer om rigtig, rigtig mange ærteblomster i år.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja selvom der er smukt og hvidt derude, kan man godt længes efter foråret.
      Det er en rigtig god idé at få lavet de indendørs sysler mens kulden hærger, og jeg har brugt tiden til at øve mig på forskellige hækle mønstre. Det går langsomt fremad ;)
      Jaaa vi skal have haven fyldt op med de smukke velduftende ærteblomster

      Kærlig hilsen og knus
      Lone

      Slet
  5. Åh hvor jeg også længes efter forår og specielt sommer.
    Her er der også indkøbt frø i lange baner. Er ikke sikker på haven kan rumme så mange. Dog mangler jeg ærteblomster. Men har fundet en fantastisk side i England. Så mon ikke snart de bliver bestilt.

    God weekend til jer
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man kan nogengange længes så meget, og den som venter længe, venter på noget godt siges der ;)
      Det bliver spændene om du får plads til alle frøene, og lige så spændene med den engelske side.
      Rigtig god dag

      Knus Lone

      Slet
  6. Smukke smukke billeder mens vi længes, men så kan vi udnytte tiden til gøremål, som altid bliver forsømt i de varmere måneder. Har også lige købt frø til ærteblomster trods de ikke gav en eneste blomst sidste sommer. Har aldrig prøvet dette før og følte mig så snydt. Læste at der var mange andre der også oplevede dette grundet den dårlige sommer. Men giver ikke op i år, men har mine kvaler ift haven i år. Vi er i Californien det meste af juli, og jeg får derfor ikke lavet noget som helst havearbejde denne måned. Men vi får en på opleveren i stedet og mon ikke vi møder Elvis i Las Vegas :-)
    Husk nu der er i marts vi skal gøde roser, men måske vi skal vente til sneen er forsvundet.
    Rigtig dejlig weekend.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne Josephine
      Tusind tak
      Ja vi var ikke heldige med ærteblomsterne sidste år, men det er første gang jeg har oplevet det, så jeg siger som du og giver ikke op.
      Hvilken fantastisk juli måned I får, og det er da klart I møder Elvis ;-D
      Ja vi må huske gødningen for hold da op som det gav mange, store og flotte roser.
      Men tror sneen skal væk inden

      Rigtig god dag
      Kærlig hilsen og knus
      Lone

      Slet
  7. Kære Lone.
    Tusind tak for de skønne billeder. Så mindes jeg en dejlig sommerdag da min John og jeg var på besøg i Svalehuset.
    Men ellers giver jeg Jessie ret : Nyd det vejr og den årstid der er her nu.
    John har for første gang i vinter været ude og feje sne. Det er så smukt når det ligger i haven.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Tak for din søde kommentar og ja det var en utroligt dejlig dag, og vi glæder os til næste gang I kommer vejen forbi.
      Jeg nyder skam også hvert eneste minut året rundt ;) men indimellem savner jeg lige noget bestemt, og så er det dejligt at finde billeder frem, nyde minderne, og glæde sig til det der kommer.
      Her er vinteren også blevet smuk hvid af er tykt lag sne.

      Kærlig hilsen og masser af knus
      Lone

      Slet