fredag den 21. juni 2013

SQUASH PANDEKAGER


Dette er egentlig en opskrift fra Jane Faerbers nye kogebog: Spis dig mæt og glad.
Jeg har bare lavet lidt om på den.
Det er nu ikke fordi jeg lever totalt på "lchf" måden, men der er så mange gode opskrifter i de forskellige bøger om den livsstil, og så er det en god måde at få masser af grøntsager.

Jeg brugte halvanden squash, som jeg rev på den store del af rivejernet. Jeg smed dem i en si, og dryssede lidt salt på, for at fjerne noget af væden


Så blendede jeg 1 dl mandler, ½ dl græskar kerner og en håndfuld frisk persille, fra haven.

Det blandede jeg med squashen, som jeg havde presset væden fra. Derefter tilsatte jeg 2 æg, 60 g revet ost, 1 tsk timian, ½ tsk cayenne peber, 1 tsk urte salt og 1½ spsk loppefrø skaller (husk)



Jeg rørte det godt sammen, og delte massen op i seks portioner, som jeg fladede ud på bagepapir.



Jeg bagte dem ved 200 g i ca 15 min. Disse pandekager kan bruges til alt muligt. Jeg bruger dem tit som "brød" med ost eller pålæg. Idag brugte vi dem som hotdog brød. De kan også bruges som tilbehør til kød og fisk. Fantastisk måde at få mange grøntsager på :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar