torsdag den 14. januar 2016

Spejle





Jeg elsker spejle. De giver en masse lys og er smukke.
Jeg har det bedst når jeg er omgivet af meget lys og smukke ting, så spejle er simpelt hen et "must have" i mit hjem




Og jeg viser jer selvfølgelig mit yndlings spejl først, som er det der er på min smukke gamle skænk.
Det er grumset og slidt, men det synes jeg bare gør det endnu smukkere



De næste par spejle har jeg flere af. Det er nogle jeg har arvet af min oldemor og jeg har været så fræk at male dem hvide ;-)

Det ene står i vindueskarmen i stuen



Det er sådan et vippe spejl



Det andet står på en hylde i soveværelset, foran et andet stort spejl


Jeg synes bare de er så flotte, med de fine krummelurer og udskæringer



Et der har rigtig mange udskæringer, hænger i stuen, over en gammel gynge. Gyngen var en jeg fik lov at købe af Sabbi, som havde en brugskunst forretning her i Hjørring. Den hed Heaven, og det var virkelig som at komme i himlen, når jeg besøgte den butik.

Savner den helt vildt



Her kan det ses lidt tættere på



Over sofaen har jeg også et stort spejl hængende. Når solen skinner ind af vinduerne overfor, bliver der et fantastisk lys i hele stuen.





Jeg har også en del små spejle. Og her er et hængt op, over den lille skænk


Det ser så fint ud, når man kan få et smukt billede i spejlet, af det der er overfor


Det sidste spejl jeg vil vise jer fra stuen, hænger over brændeovnen.




Det hænger ved siden af en lampe, der faktisk også er købt i Heaven :-)



Tilbage i soveværelset, har jeg endnu et stort spejl over min arbejdsplads.



Jeg er lidt tosset med de der spejle, for selv i køkkenet har jeg et par stykker.
Her er et der får køkkenet til at virke større, end det faktisk er 


Og igen giver det så utroligt meget lys



På en af hylderne står der et meget gammelt spejl. Det giver sådan en hygge stemning i køkkenet, som jeg synes kan være lidt svær at få derude. Men med spejle synes jeg det bliver rigtig smukt og hyggeligt


 

På badeværelset har jeg et gammelt toiletbord, og der står et trefløjet spejl på. 
Smukt, og så camouflerer det de kedelige vinduer så godt




På et værelse ovenpå, hænger et spejl, som jeg faktisk ikke gad. Det er i plastic, mit hade materiale, og så var det i guld. Det var simpelt hen rædderligt. Men så fandt jeg den hvide malerbøtte frem. Og nu synes jeg faktisk det er helt okay.

Hvid maling og jeg, er som brød og smør, pot og pande... Ja vi er bare et godt team ;-)




Det sidste spejl jeg viser jer idag, hænger i vores forgang. Det er et jeg har arvet af min mor. Hun arvede det af sin mormor, altså min oldemor. Det var en del af det soveværelses møblement, min oldefar gav min oldemor i bryllupsgave, er jeg blevet fortalt.

Det har haft mange farver. Da min mor havde det, var det dueblå, og det er altså IKKE lige mig.
Så gæt hvad jeg fandt frem hehe.....

Kan i have en rigtig dejlig smuk dag, i den hvide sne
knus Lone







6 kommentarer:

  1. Fantastisk med spejle. De gør bare noget for rummet som er ubeskriveligt. Jeg tror jeg har det på præcis samme måde med spejle som du har. De er umulige at undvære i indretningen...
    Hvor har du mange og hvor er de skønne.
    Jeg kan godt huske den butik. Du har ret, man var i himmelen når man trådte ind over dørtrinet. Den butik kan jeg virkelig savne, samt Inside Living i Aalborg.
    Rigtig skøn aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine altid skønne kommentarer ❤️
      Ja jeg tror vi har mange ting til fælles ;0)
      Jeg husker også den butik i Ålborg, og vi mangler altså sådan en i begge byer. Så vi må åbne noget selv hihi...
      God dag til dig søde ❤️

      Slet
    2. Det må vi da Lone:)
      Men lige på dette punkt er jeg en kylling...
      Er så bange for at udbud og efterspørgsel ikke hænger sammen. Så jeg slår lige koldt vand i blodet:)

      Slet
  2. Hvor man inspireret af dine billeder. Jeg skal lige høre hvor har du fundet din skilt mormorstue. ��

    SvarSlet
  3. Hvor man inspireret af dine billeder. Jeg skal lige høre hvor har du fundet din skilt mormorstue. ��

    SvarSlet
  4. Fantastisk og inspirerende ide med alle de smukke spejle du har.
    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet