fredag den 16. februar 2018

Symaskinebordet

For nogle måneder siden, købte jeg et gammelt symaskinebord. Det er simpelthen i så fin stand, og der er både oliekande og tilbehør med.


Jeg har egentlig andre planer med det smukke bord, men lige nu får det lov til at stå i stuen og se skønt ud.


Oliekanden, der stadig er olie i, har jeg sat i skuffen, for jeg synes den er så smuk og skal frem i lyset.


Under bordet er der en lille platform hvor oliekanden skulle stå. Men  jeg har i stedet brugt den som fyrfadsholder.


Der fulgte også en lille brun papirspose med, hvor navnet på butikken står skrevet.


Og inde i posen, lå en lille pakke med ekstra nåle, og en spole til undertråd.


Jeg har først fået bordet på plads nu, da jeg længe gik og dimlede om jeg skulle male det hvidt. 
Det plejer jeg jo ;o)
 Men denne gang kunne jeg ikke nænne det. Istedet har jeg pyntet bordet med masser af hvide blondeduge.


Jeg har også placeret nogle hjemmelavede dåser til ekstraudstyr, og på en af dem, har jeg lagt en meget fin nålepude.



Den er lavet af Sisse fra The White Cottage, som jeg skrev om i sidste indlæg.
Jeg har dog malet rammen hvid, som før var i guld.
Læg lige mærke til de yndige nipsenåle som også er Sisses kreationer.


Ved siden af dåserne, har jeg sat en anden nålepude, som jeg selv har lavet. Det er bare en fin skål med en pude i.


Jeg synes bordet ser mega smukt ud, og er lidt træt af det ikke skal blive stående. Men mere om det en anden gang ;o)


Jeg ønsker jer en dejlig weekend
Mange knus 
Lone



22 kommentarer:

  1. Sikke et velholdt og originalt sybord du har været heldig at finde. Det står så smukt i jeres stue, især med alle de fine ting du har arrangeret på det.
    Mon du drømmer om at bruge det i haven, eller drivhuset. Sådan et møbel kan jo flyttes rundt efter årstid, så er der glæde af det hele året.

    Rigtig god dag.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette
      Ja jeg var godtnok heldig at finde et der er meget velholdt
      Ønsker dig en dejlig lørdag aften

      Kærlig hilsen Lone

      Slet
  2. Smukt gammelt symaskinebord som minder meget som den jeg har som har været min mormors. Jeg synes det ser fantastisk ud med alt det hvide pynt og så lade den være som den altid har været.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rita
      Ja lige det her kunne jeg altså ikke nænne at male.
      De smukke duge kommer også mere til sin ret på det mørke bord
      Ønsker dig en dejlig lørdag aften

      Knus Lone

      Slet
  3. Wauuu hvor er det SMUKT ❤

    Og fantastisk opstilling du har fået lavet i stuen, ser så hyggeligt ud og emmer af kreativitet.

    Dejlig weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak sødeste dig. Jeg er så glad for at jeg har sat det i stuen, hvor jeg kan glædes over det hver dag
      Rigtig god lørdag aften

      Knus Lone

      Slet
  4. Åååh, hvor er det SMUKT, Sweetie. Jeg er godt nok spændt på at høre dine næste planer 💋

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Princess
      Du er så sød ❤️

      Knus Lone

      Slet
  5. Kære frk. Hall
    Det er vel nok et fint sybord du har "lavet" - det er da godt du lige lod det stå i sin originale farve, det ser fint ud med alle de smukke "lysduge"----
    Det er vel egentlig et af de borde, som folk lægger en marmorplade på - og smider symaskinen ud--- men det du har lavet frk. Hall, er så fint ---
    (som altid)---- god weekend
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tusind tak for smukke ord
      Jeg kan ikke ret godt lide marmor og jeg elsker når gamle ting får lov at være det de er. Er så glad for det smukke bord
      Ønsker dig en dejlig lørdag aften

      Knus Lone

      Slet
    2. PS må jeg ikke bede om din adresse søde?

      Slet
  6. Så smukt et Sybord ❤ og sikke fint du har fået det sat op Lone ❤
    Altid spændende og se hva du nu "har hittet på" 😍

    God weekend / Ferie i uge 8 😉
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Lise-Lotte
      Dejligt med ferie 🤗
      Ønsket dig en dejlig lørdag aften

      Knus Lone

      Slet
  7. Ett flott sybord, Lone! Jeg har samme maskin( uten bord) som jeg har fått av mamma.
    Og du lager så mange fine ting...
    God helg til dig🌸

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have søde Ida 🤗
      Må du få en dejlig lørdag aften

      Klem Lone

      Slet
  8. Smukt og hyggeligt. Jeg har været så heldig at få et lignende Singer bord med maskine, dog uden det gamle smukke tilbehør. Har længe tænkt at male det hvidt. Men da det står i udestuen, hvor det bliver mega varmt om sommeren, så kan det ikke voksbehandles uden det vil blive mere klistret end fluepapir. Så det pyntes istedet efter årstiden. Er spændt på at se din forvandling.
    Rigtig dejlig weekend.

    Kærligst Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Susanne Josephine
      Nej det dur nok ikke at vokse bordet når det står i udestuen
      Ville gerne se dine forskellige oppyntninger af dit bord 😊
      Ønsker dig en dejlig aften

      Kærlig hilsen Lone

      Slet
  9. Kære Lone
    Det er et mega smukt klenodie (gammel symaskine) du har fået fat i .... Pas godt på den - det er ikke noget man ser så meget af mere. Måske du skulle bevare det som det er nu. Og bare bevare selve maskine som sort... Måske kan du nøjes med at male understellet hvid. Jeg har selv ejet en lige dan .. Men måtte sælge den grundet pladsmangel (lidt surt)
    Knus Lilje

    SvarSlet
  10. Hei Lone. Symaskinbordet var kjempefint og så har du dekorert så vakkert rundt det. Nydelige bilder.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bente
      Tusind tal. Du er altid så mega sød ❤️

      Klem Lone

      Slet
  11. Det er så yndigt et bord, og det er sjældent at finde en symaskine i så god stand. Det ville være synd at male det, når du kan få det hvide look med de fine stoffer. For nogle år siden fandt jeg stellet til et symaskinebord - det står ude nu med en betonbordplade støbt i en skobakke.

    Knus og kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Karen
      Tusind tak for fine ord, og jeg kan love dig for at bordet hverken skifter farve, eller bliver delt på nogen måde 😉
      Gad virkelig godt se dit bord, som nok er mega smukt med sådan en hjemmelavet bordplade
      Rigtig god aften søde

      Kh og knus Lone

      Slet