tirsdag den 30. maj 2017

I skovens dybe stille ro...


Idag vil jeg vise jer min eventyrskov. 
Det er der jeg lufter hundene et par gange om dagen, og selvfølgelig kalder jeg den min, og eventyrskov. En uforbederlig romantiker ;o)

Inden vi kommer til skoven skal vi igennem nybyggeriet. Når vi er igennem det, og vovserne har gøet vildt og inderligt af alle de andre hunde i parcel kvarteret, kommer vi til en stor åben mark.


Her møder vi ofte både harer og rådyr. Når hundene er fri, kan de godt spunse afsted i vild fart. De vender dog altid tilbage... og UDEN vildtet.
Så kommer vi til min yndlings sti som fører os ind i eventyrskoven.


Der er virkelig så smukt på denne årstid.
I får lige en sjov og lidt underlig historie med.
Da Eva var helt lille og sad i klapvogn når hun var med, udbrød hun en dag: Se mormor en pige... hun kiggede på noget langt inde mellem træerne, som jeg ikke kunne se.
Jeg spurgte om hun kunne se en pige, og Eva sagde ja, og hun er fin i hvid kjole. Jeg spurgte igen om hvor pigen var. Eva pegede lige ind mellem træerne og sagde dér.. Jeg kunne stadig intet se.
Fik også en smule gåsehud.
Men Eva sagde bare... Hun er sød!



Jeg har aldrig set pigen, men jeg er heller ikke bange for at gå i skoven. 
Når vi er kommet et godt stykke ind i skoven, kommer der endnu en sti.


Den fører ned til en stor sø.


På vej væk fra søen igen, kommer vi gennem tætte træer.


Det er da helt eventyrligt ikke?


Og ender til sidst ud til de store marker, hvor hestene går rundt. 


Marken ved siden af er forbeholdt køerne.


Og når vi er forbi markerne kommer vi ud til civilisationen igen og al trafikken.
Jeg fik denne gang lidt grene fra rønnen med hjem. De blomstrer så fint nu. Jeg lavede en buket og satte på skænken ved spisebordet.


Smukke hvide perler mellem hvide blomster.
Så yndigt





Rigtig dejlig dag
Knus Lone


10 kommentarer:

  1. Hei Lone, så vakre bilder fra skogen. Noe av det beste jeg vet er å gå tur i skogen, det roer virkelig en stresset sjel. Håper du har det bra og at været hos dere er bra nå,

    Klem, Ida

    SvarSlet
  2. Tak kære Ida
    Der er ikke noget bedre end sådan en gå tur i skoven. Ja det gode vejr er endelig kommet hertil nu.
    Knus og rigtig dejlig dag

    Lone

    SvarSlet
  3. Er det den skovvej, der fører ud til Sankt Knuds Kilde? Det er sådan en god hundetur. Mystisk med pigen i skoven. Jeg er helt sikker på, at om 100 år vil de sige om vores tid, at det var dengang, de ikke troede på spøgelser. Man siger, at børn er så åbne, at de kan se de ting, man lukker af ofr, når man bliver ældre. Der er da noget, der tyder på det ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Nej denne skov ligger ovre bagved rideskolen. Vi bor jo i rundkørslen hvor du enten kører ligeud mod Løkken eller til højre mod Hirtshals
      Vidste ikke du er så kendt i Hjørring 😊
      Ja jeg tænker også nogengange at der er meget mere mellem himmel og jord.
      Eva var ihvertfald insisterende på at hun så en pige.

      Knus Lone

      Slet
  4. Beautiful summer days!

    Lovely moments for your day, dear Lone!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank You dear Susanna
      Yes we live in a beautiful place.
      Hugs Lone

      Slet
  5. Jo, sådan en skov er eventyrlig. Og det er altid dejligt at gå tur med hundene! Her går vi ofte langs havet, for der er den fordel at der ikke er noget vildt at løbe efter ;-)
    Mon din datter så en elverpige? For de findes da vist i skoven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Vi er også tit på stranden og det er lige så skønt som en skovtur.
      Det var mit barnebarn som så pigen, og det kan da godt være det var en elverpige ;0)

      God aften

      Slet
  6. Good Morning,dear Lone. wonderful photos. You have a beautiful forest. Have a beautiful day. With love.♡

    SvarSlet
  7. Hei kjære Lone. For et nydelig turområde du har i nærheten. Det er nok helt herlig å vandre i den vakre skogen.
    Klem

    SvarSlet