mandag den 29. maj 2017

Fru Pedersens have fest.

Del 1.


Hr Hall og jeg har haft den skønneste Kristi Himmelfartsferie.
Og en af de dejligste oplevelser i ferien var, havefesten hos Fru Pedersen
Det var et herligt møde med kære blog venner.
 Der var Karen fra Dalsgaard i Skivholme, Anette fra Anettes Flora, Charlotte fra Hos Villa Fryd, Merete fra Aavangs have, Nana fra Mit landliv, Eliane og John, og Annemarie.
Vi var også heldige at få lov til møde hr og fru Pedersens datter og børnebørn.


Så yndige piger.

Bordet var selvfølgelig pyntet smukt op med rødternede duge og liljekonvaller, som næsten mistede deres fantastiske duft, da vi alle sad med snudeskaftet solidt plantet i dem, og sniffede hele aftenen.



Over bordet hang de sødeste små flasker med små blomster i.


At få lov til at gå rundt i Anette og Johns smukke have, er et helt lille eventyr







Der er så smukt og idyllisk.


Selv det vi andre kalder ukrudt, som her skvalderkål, kan Anette få til at ligne en million. Dog tæmmet i en krukke


Et skønt kig ind i et af drivhusene.


Som både rummer det nyttige.


Og en masse smukt.



Man kan slet ikke nøjes med én tur rundt i haven. Der skal mange ture til.
Her er Charlotte på vej ind i et af de utallige hyggesteder i haven.


Og hun blev mødt af dette smukke syn.


Hr Hall vandrede også meget rundt.


Og pludselig råbte han til os andre, Hey kom lige og se hvad jeg har fundet.


Han ved godt hvad vi især kan lide at kigge på.



Små dyrebørn, som der kommer mange flere af i del 2




Der er så mange dejlige hyggepladser i haven, som giver anledning til et lille hvil. 









Men jeg tror det er sjældent, at Anette eller John har tid til at benytte sig af dem. 



Anette er også en sand mester i stilleben.


Der indgår ofte døre i disse flotte opstillinger.




Og vinduer


Her er det en gammel rusten sag der pynter.


Det kunne jeg så fristes til at skrive igen her ;o)


Undskyld... men det er bare Hr Hall der prøver at mande sig op til at kunne matche Gunneraens vælde.


Med dette sidste billede, som jeg tror de fleste har valgt at vise, nemlig det flotte spejlbassin, vil jeg sige tak for den dejligste dag og aften, til alle I som var med.
del 2 af havefesten kommer om et par dage.

Hvis ikke I har besøgt Fru Pedersens have før, så er det bestemt et ekstra punkt, på enhver have interesserets ønskeseddel

Fru Pedersens have

Haven er åben

1. Maj - 30. September. Lørdag og søndag, samt helligdage kl. 13-17.
I juli og august er haven åbent dagligt fra kl. 13-17.

Skalstrupvej 36, 7570 Vemb.

Samt efter aftale på tlf. 40259625

Se mere p

Rigtig god aften 
Knus Lone









12 kommentarer:

  1. Jeg siger også tak for sidst, Lone. Hvor var det bare en dejlig dag! Det er skønne billeder du viser. Jeg har også måttet dele mine oplevelser hos Fru Pedersen op i flere indlæg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en utrolig dejlig dag. Det er en fantastisk have at få lov at tage billeder af, og selvom jeg ikke har et dyrt flot kamera, så synes jeg faktisk iPhone billederne bliver okay
      Ja det er ikke til at vise alle billeder på en gang ;0)
      God dag til dig

      Lone

      Slet
  2. Lovely!
    I just love the idea to hang those glass bottles as vases from the roof!

    Have a nice week!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank You dear. We had a lovely day

      I wish You a happy day
      Lone

      Slet
  3. Smukke smukke billeder og en dejlig fortælling. Et skønt indlæg hele vejen igennem.
    Tak for i magtede at dele hele køre turen med mig. For tror Hr. Halls øre var ved at falde af. Snakken gik lystigt og da vi så kom frem var der endnu mere snak......
    Vi må alle have en del på hjertet sådan som vi kan udveksle ideer og fif en hel dag.
    Dejligt vi har fundet hinanden, os to og alle de nye havevenner.
    Jeg nyder i den grad at være sammen med jer alle sammen.

    Masser af knus og skøn aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for smukke ord dronning Fryd
      Og det er altid en fryd at være sammen med dig. Ja Johns ører kogte godtnok lidt da vi kom hjem hehe..,
      Men en utroligt dejlig dag.
      Bare der kommer flere af dem

      Knus og dejlig dag
      Lone

      Slet
  4. Hej Lone. Hvor det glæder mig, at I havde sådan en god dag. Jeg var også inviteret, men var forhindret i at deltage, da jeg havde sagt ja til en anden invitation i sommerhus hos nogle venner, men jeg tænkte meget på hvordan det mon gik i Fru Pedersens have i fredags! Det er nogle meget stemnngsfyldte billeder du viser og der er meget inspiration at hente. Tak for det:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tusinde tak og det var en skøn skøn dag. Ja det er ikke til at være to steder på én gang. Men håber da vi får muligheden for at ses en anden gang. Det er så hyggeligt at mødes i virkeligheden og se hvem der er bag skærmen ;0)

      Knus og rigtig god dag
      Lone

      Slet
  5. Nøj en masse fantastiske billeder. Næsten som at være der selv, kan jeg forestille mig. Skønt at i havde en dejlig dag. Og ja et besøg i haven er på ønskelisten. Og hvem ved, måske havefeen kommer forbi mig med sin tryllestav :-)

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne Josephine
      Tak for de smukke ord. Det var en herlig dag, og jeg håber godtnok havefeen vil svinge sin tryllestav og forære dig en tur. Jeg skal ihvertfald afsted igen....

      Knus og dejlig dag
      Lone

      Slet
  6. Hej Lone, fantastiske billeder og i ser ud til at have hygget jer i der var inviteret.
    Hr Hall må have haft røde ører efter den køretur :o)) sammen med fru Fryd og dig.
    Knus fra Rosenfeen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej rosenfe
      Tusinde tak og ja man kan kun hygge sig og føle sig i paradis i John og Anettes vidunderlige have. Hehe Johns ører kogte ;0)
      Men han nød det. Håber at kunne møde dig en dag. Har en lille ting som tak for roserne fra JAS, ellers må jeg sende det

      Knus og herlig dag til dig og Alma
      Lone

      Slet