tirsdag den 23. maj 2017

En have i haven



Der sker ting og sager i haven. Vi er blevet meddelt at Lady Abigails butler flytter ind. Hun har været helt ustyrlig siden sidste sommer, for hun magter ikke at leve her længere, uden sin butler ved sin side, som hun meget højlydt har fortalt os.
Så derfor flytter butleren Sir Anthony ind i løbet af sommeren. Men han er nødt til at have sit eget sted, for når han er færdig med at servicere den meget fine dame, så trænger han til at være et sted, hvor han kan udfolde sin passion for sine roser, og andre smukke blomster. Præcis som hjemme i England.
Jeg har derfor allieret mig med den skønne rosenfe Linda fra Casa Rosen  og hun har været så utroligt sød, at tage nogle roser med til mig, sidst hun besøgte JAS roser på fyn.
Meningen er at Sir Anthony skal have sin egen cottage garden. Og den skal ligge i vores have, lige her


Det har før været et meget kedeligt bed, med en stor rød rose i midten, fire hortensia i hvert sit hjørne, og nogle løgplanter ind imellem. Det var sådan det var da vi flyttede ind, og det var i mine øjne, IKKE pænt.
Så hr Hall har knoklet for at gøre Sir Anthony og Lady Abigail tilfredse



Hele bedet er tømt og klar til nyt.


Der er blevet lagt sten og sået græs i midten, og så er det meningen der skal stå en stor rosenbue i åbningen mellem jernbanesvellerne, der hvor hr Hall har fjernet nogle af svellerne, og lavet en åbning.


Først var det meningen at klatrerosen Long John silver skulle dække den rosenbue.

 men efter at have hørt fra både Linda og Charlotte fra Villa Fryd at den bliver meget voldsom, så er det ændret.
Og derfor skal jeg have fundet en anden. I må gerne komme med gode forslag.

I haven skal der desuden være en 
Sharifa Asma


Som er en engelsk David Austin rose


En Souvenir de Malmaison


Som er en historisk rose


Der skal også være en Ophelia climbing


Som I ud fra navnet kan høre er en klatrerose.


Og også en Sombreul





Jeg er meget spændt på om Sir Anthony bliver tilfreds med sin cottage garden.
Jeg håber det, for det er altid dejligt med nye bekendtskaber i haven. Især af den engelske slags. ;o)
Og jeg har fundet nye pladser til de to Long John silver roser.


Hehe... Hr Hall synes det er lidt underligt med to John'ere mere i haven ;o)


Jeg skal lige sige at de fine rosenbilleder er lånt fra nettet, da mine jo ikke er helt klar endnu.
 Og så har I måske bemærket mit logo er anderledes. Det er et Sisse har lavet, og hende kan I finde her. Det er så fint for navnet på vores hus er med. Så mangler I logo eller stencils så skal I bare kontakte Sisse. Hun kan rigtig meget, og er så god til at vejlede.

Håber I har en dejlig aften
Knus Lone











16 kommentarer:

  1. Godaften Lone.
    Altid dejligt med en hilsen fra dig 😉 Hvilket herligt projekt du og din mand har delt. 😀
    Roser er nu engang smukke, det er sikkert og vist 🌹 En hvid klatre rose jeg er glad for, det er "White Dawn". Den er meget hårdfør og ikke mindst taknemmelig, og så har den en helt vidunderlig duft ❤ Held og lykke med jagten på den for dig, helt rigtige rose.
    Mvh. Jannie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Jannie
      Ja det er altid dejligt med fælles projekter
      White dawn kunne sagtens være en løsning, jeg har new dawn et andet sted i haven, og den er smuk og ikke så besværlig
      Tak for idéen
      Rigtig god weekend

      Knus Lone

      Slet
  2. Hej Lone
    Det er smukke roser du har fået dig, savl, og spændende med det engelske bed. Regner jo med at rosen skal være hvid til buen? ellers har jeg tabt mit hjerte til the generous gardener, en sart rosa og lækkert duftende klatrende skønhed, hvor løvet også er for lækkert. Linda har den også, hun solgte den nærmest til mig. Nåh jo også virker den meget sund.
    Ha den dejligste dag
    Stort KNUS Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tusinde tak og ja det blir skønt at se om det i mit hovede, kan blive til virkelighed
      Det er ikke en nødvendighed med hvide roser, så the generous gardener kunne sagtens være den der skal pryde buen.
      Rigtig god weekend og lige om lidt ses vi 😊
      Kæmpe knus

      Lone

      Slet
  3. Kære Frk. Hall
    Ja, det er et fint nyt logo du har fået.

    Og hvor er det smukke roser du får i haven. Jeg kan se der er gang i projektet, dejligt at din mand "er med på den" --- min gider ikke have, så nu vil jeg køre ned til mit sommerhus og glæde mig over alle mine rhodoer som blomstrer så vidunderligt.
    Og så nyde at gå og "nusse" --- måske bliver det ligefrem badevejr, jeg må se....
    hav nu nogle gode dage,
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Jessie
      Jeg er også så glad for at Hr Hall vil hjælpe. Der er jo meget jeg ikke kan selv.
      Hvor må det være dejligt med et skønt sommerhus og have. Og så er vejret jo helt fantastisk
      Rigtig god weekend sødeste dig

      Kæmpe knus Lone

      Slet
  4. Smukke roser du har fået fingrene i. Og skønt, at butleren også bliver serviceret ;-)
    Glæder mig til at se mere til cottagebedet.
    Dejlig Kr. Himmelfartsferie til dig.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Susanne Josephine
      Ja den hårdt arbejdende butler skal have det godt ;0)
      Rigtig god weekend

      Stort knus Lone

      Slet
  5. Er du vimmer mand i har haft travlt Lone.
    Det bliver så flot når det er vokset til og roserne stråler om kap med hinanden.
    Du kan jo i den grad få roserne til at trives.
    Spændende at høre om den nye som flytter ind i haven. Det havde jeg nok ikke lige set komme.

    Smuk søndag til jer
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Charlotte
      Ja det er jo John der knokler mest og trækker det hårde læs😉
      Jeg sidder nu heller ikke og fletter fingre, men det hårdeste må jeg give videre
      Håber godtnok roserne vil kunne lide det nye sted, for hvis det bliver som jeg håber, så er det et nyt yndlingssted.
      Ja nu må vi se om Sir Anthony kan holde ud at bo i Danmark ;0)

      Rigtig dejlig søndag til jer også
      Knus Lone

      Slet
  6. Hold da op hvor bliver der mange roser, jeg er sikker på det bliver smukt. Hvad skal du mon have mellem roserne? Lavendel eller stauder?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Marie
      Er ikke helt sikker endnu, så i år har jeg sået mammelukærmer. Så kan jeg finde ud af det i løbet af sommeren
      Håber at kigge forbi din skønne have her i sommer

      Knus og rigtig god dag
      Lone

      Slet
  7. Lär bli HELT ljuvligt...bara rosdoften där :)
    Ha en skön söndagskväll nu!
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja kære Titti, jeg håber virkelig det bliver en berusende duft i den have.
      Kan slet ikke vente ;0)

      Klem og rigtig dejlig dag
      Lone

      Slet
  8. Your roses are so wonderful! The Long John Silver Rose is amazing. In my garden the roseses are still closed. It was to cold the last few weeks.
    I wish you many happy hours in your lovely garden.
    Warm greetings,
    Christine

    SvarSlet
    Svar
    1. Dearest Christine
      Thank You so much. I really hope the roses will be beautiful and bloom a lot. I will put out pictures once and awhile so you can see how it goes

      I wish you a wonderful day and warm greetings
      Lone

      Slet