mandag den 27. marts 2017

Vejrguder


Vejrguderne er da slet ikke til at regne med. I går var det et fantastisk vejr, med strålende sol og 16 grader. Så lille Eva og jeg, var i haven hele eftermiddagen. Eva fik virkelig ordnet i alfernes have.... Måske en lille smule FOR meget hihi.....



Nå! men de dersens upålidelige vejrguder, havde også lovet smukt vejr i dag...... 
Og jeg skal da lige love for jeg blev skuffet!
Det var møg koldt og små regnende, helt indtil ved en 17 tiden, hvor solen så endelig brød igennem.
Men det skulle da ikke ødelægge mit krea humør.
Så jeg fandt på lidt påske pyssel indendøre.


Jeg havde samlet en del æg fra vores forskellige æggeretter. Og her er jeg altså nødt til at fortælle lidt sjovt.
Vi køber altid økologiske æg, fra fritgående høns, enten i Lidll eller Rema. Og hver gang har det været hvide æg, så da jeg var ude at handle sidst, tog jeg bare en af de bakker vi plejer, og da jeg kom hjem, så jeg at de IKKE var hvide, men brune.... argghhhh gider da ikke brune æg til mit pynt. Så jeg måtte stå at male æggeskaller, og det var altså lidt underligt hehe...
Vi plejer egentlig at købe æg nede på gården, men deres æggeblommer er ikke længere meget mørkegule, men helt lyse, og så tror jeg altså ikke hønsene er så fritgående længere.
Nå men efter at have malet skallerne hvide, blev de dekoreret med min perlemors maling på tube, som jeg også har brugt her, og derefter pyntet med nogle af de mindste perler jeg har.

Her kan I se skallerne tæt på


Jeg tænkte der skulle være en skal med et helt kuld kyllinger, men de gule kyllinger  man kan købe, er ikke lige min stil, så jeg måtte finde på noget.
Og så kom jeg til at tænke på et garnnøgle, jeg engang havde købt, som jeg troede jeg kunne lære at strikke med....... hahahaha.. DÉT lærte jeg så aldrig. Det der med at strikke, har aldrig været min stærke side. Men til kyllinger er garnet jo helt ideelt
Jeg malede øjne og næb, på enkelte af kuglerne, og klippede dem fri af garnnøglet.



Og så limede jeg to kugler sammen til krop


Hovede og krop blev limet sammen, og kyllingerne blev limet fast ned i skallen


Dernæst fik skallen en hank af en piberenser, og små ben af perler. Til sidst pyntet med en sløjfe.


Nu har jeg et sødt lille påske stilleben... Men åhhhh nej, hvad er dét? Én af kyllingerne er blevet smidt ud af skallen, og sidder helt alene. 


Lad os håbe den finder hjem igen ;o)



Og lad os håbe vejrguderne er mere gavmilde i morgen.
Rigtig god aften

Knus Lone






16 kommentarer:

  1. Godt du kunne finde på noget indendørs for de er da blevet rigtig søde. Der er jo noget med at høns nu i lang tid ikke har måttet komme ud på grund af faren for fugleinfluenza med mindre de er under tag. Jeg mener ikke det er ophævet endnu...ret mig hvis der er nogen der har mere styr på det. Det at de ikke må komme ud gør jo at blommerne ikke bliver så flotte gule, som når de kan gå og skrabe og finde alt muligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rita
      Tusinde tak, og dig og min kusine Henriette, har vidt styr på det der. Måske skal vi hoppe tilbage til gård æggene
      Tak for god info

      Knus Lone

      Slet
  2. Det er bare så fint det du har lavet 🐣🐣🐣

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak til dig, musen min ❤

      Rigtig god aften
      Knus mæ ;0)

      Slet
  3. Det er fødevarestyrelsen der har forbudt høns at komme udenfor de sidste 4-5 måneder. Det kan dine stakkels æggeproducenter ikke gøre for. At du får gule blommer når du køber æg i butikkerne skyldes kun at i industrien fodrer de deres høns med paprika m.m. Det er helt sikkert ikke fordi de har fået lov til at komme udenfor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for nyttig information ❤ jeg er så glad for at du lægger sådan en brugbar kommentar.
      Tak Henry ❤

      Rigtig god aften
      Knus Lone

      Slet
  4. Kære Frk.
    Hall
    Du fik da en dejlig dag med dejlige, søde Eva, og hvor er de søde dine "nussekyllinger" og så dine smukke æggeskaller, hvor er de fine, du er så kreativ, men hvad er det, fik du ikke lært at strikke, tænk hvad du kunne have fået ud af det, skønne kreative kreationer.
    Hvis det er strikkegarn, der blev til nussekyllinger, kan jeg godt forstå du opgav.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Jaaaa det er et stort brist i min opdragelse at jeg aldrig fik lært at strikke. På den anden side er det heller ikke godt for mine dumme fingre. Så måsske skal jeg bare holde mig fra det sjov ;)
      Og det bedste den dag, var helt klart hyggen med min elskede Eva <3

      Tak endnu engang søde Jessie
      Knus Lone

      Slet
  5. Hyggeligt at du tager Eva med i haven, og at hun gerne vil med. Så fine æg du har lavet. De bliver måske bare lidt mere rustikke af at blive malet. De små gule kyllinger kan efterhånden købes i flere forskellige farver, også hvide. Men det er jo oplagt at bruge dit kyllingegarn.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Susanne Josephine
      Tak for dine søde ord. Både Eva og jeg elsker at rode i haven, og heldigvis er hun også vild med at rode i køkkenet. Så sidder hun på køkkenbordet og hjælper både med at lave kaffe og røræg, og alt muligt. Så dejligt
      Jeg vidste slet ikke de kyllinger fås i flere farver, men ja du har ret. Kan ligeså godt få brugt det garn, for jeg får ihvertfald ikke strikket noget af det. Måske skulle jeg lave en hel kyllingefarm Hihi...
      Rigtig dejlig dag til dig

      Knus Lone

      Slet
  6. Smukt ser det ud Lone.
    Hi hi det med æggene har jeg også prøvet........ Men pyt bare vi har maling skal det nok løse sig.
    Genialt med at sætte perler under æggene så de kan stå. Som din kurv. Den ide har jeg aldrig tænkt på men kan love at det er en jeg vil benytte mig af.
    Meget meget smukke æg med en fantastisk pynt.
    Rigtig godt tænkt.

    En fantastisk dag til dig skønne ven
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kæreste ven
      Hihi ja maling må vi aldrig gå ned på, så vil jeg hellere leve af havregrød og få råd til maling...
      Hvor er jeg glad for at kunne inspirere dig, det plejer jo altid at være den anden vej rundt ;0)
      Jeg ønsker dig en vidunderlig kreativ dag

      Knus Lone

      Slet
  7. Ej hvor er det hyggeligt med en egen alfehave, mit hjerte smelter helt, og føre mig til barndommens minder. Smukke Eva<3
    Hi hi til de brune æg, hvor er det godt at i hvide damer har hvidt maling:-))) Og den med strikke kundskaber, jeg har også købt mængder af bomulds garn ind til et tæppe, det blev kun til en pude, så startede jeg på et køkkenhåndklæde, som blev pillet op 7 gange før det så rimeligt ud, dumt tidspunkt,for da bandt jeg kranse,og det var lige rigeligt for tommelleddet, så håndklædet ligger i kurven og venter på at lysten springer på mig igen, og gør det færdigt...men det er dejligt at have garn;-)
    Dine kyllinger og æg og påske er så yndigt, jeg må vise min mor det, for tror hun ville elske at nørkle med den slags.
    Ha den dejligste dag, jeg hepper på solen:-)
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for dine dejlige ord sødeste Anette
      Ja Eva er så glad for sine alfer og deres forskellige boliger i haven. Og jeg er så glad for at leve lidt fantasier ud, så det er win win Hihi...
      Præcis det samme sker for mig når jeg strikker. Det pilles op et utal af gange, og alligevel er jeg aldrig helt tilfreds, og fingrene værker. Men jeg gir altså ikke helt op endnu ;0)
      Jeg håber din mor vil blive inspireret.
      Rigtig dejlig dag til dig dit søde væsen 💞

      Knus Lone

      Slet
  8. Hei Lone. For en nydelig og morsom påskepynt du har laget. Det er så spennende å komme her å se hva du har funnet på.
    Du spurte om Plaster Paris og det er gips. Du blander gipspulver og vann. Deretter har du massen i malingen og blander det hele veldig godt. Det blir en flott kalkmaling. Jeg har også malt møbler med denne kalkmalingen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Tusinde tak. Det lyder bare spændene med det maling. Det må jeg helt klart afprøve. Tak for hjælpen
      Rigtig god dag til dig

      Knus Lone

      Slet