torsdag den 23. marts 2017

Hvide roser



Jeg har igen været igang med papir blomsterne. Denne gang er det blevet til to fine rosenhoveder, der pynter i mine sølvæggebægre.
Jeg har valgt at sætte dem på min delvist hjemmelavede skænk.


I kan sikkert godt huske den gamle skænk der blev skiftet ud med den nye flotte tårnbuffet. 


Jeg valgte at sælge den, men inden jeg gjorde det, tog jeg spejlet af.
Så var der denne store klods tilbage, som altså blev solgt


Jeg tog jeg spejlet, og satte ovenpå den smalle skænk ovre ved spisebordet, som I kan se her.


Og som nu ser sådan ud.
Så på en måde, har jeg fået en tårnbuffet, men samtidig beholdt det smukke fra skænken.


Tilbage til roserne....


Hvis I vil se hvordan de er blevet til, så tjek billederne herunder..... og jeg siger det bare... 
der er mange!

Start med at finde ni kageservietter eller runde stykker papir.
De første to foldes først en, og så to gange. De skal være rosens midte


Og derefter foldes de tre gange, så de ser sådan ud


Nu klippes toppen af, så der dannes en isvaffel form.


De foldes ud igen til dette


Og klippes over i to halve


De andre syv servietter, foldes først en, så to og til sidst en tredie gang. 
De klippes ligeledes til isvaffel facon. I kan bruge de første I klippede, som skabelon. Så bliver de helt ens.



Dernæst foldes de ud to gange, så de ser sådan ud.


Og klippes over.


Så foldes alle ni stykker, to gange nede i spidsen



De syv som skal være kronbladene, rulles let i kanterne, med en tynd pind.


De to første, som blev til fire, skal nu en efter en, rulles om en pind, og laves til rosens midte. Brug en limpistol til at samle dem


Der hvor den første slutter, startes den næste


Her ser I at rosens midte har taget form, og pinden kan fjernes, medmindre I vil have en rose på stilk.


Så skal de store kronblade laves.
Start med at lime det første på, der hvor midten sluttede.


Dernæst limes det næste på, lige hvor det andet sluttede, så man hele tiden dækker slutningen.
Og når det sidste kronblad er på, har I en rose.



Jeg limede et grønt blad på, så rosen fik et meget autentisk look.
Satte roserne i mine sølvæggebægre, og har nu et sødt, og lidt påske agtig stilleben



Håber ikke min forklaring var alt for indviklet, ellers må I skrive og spørge ;o)

Rigtig god snarlig weekend til jer
Knus Lone





8 kommentarer:

  1. Kære Frk. Hall

    Hvor er de smukke dine roser, og du er virkelig god til at forklare så man kan forstå det.
    Hvor var det smart at beholde spejlet fra den gamle skænk, det står fantastisk på "det møbel, du lige fandt et sted...." du er fantastisk til at finde på, og så flot det altid bliver.
    Jeg kan godt lide dine sølv-æggebægre, (du kunne sikkert godt lige bruge et par 3 armede (15 cm høje) sølvlysestager, som jeg ikke ved hvad jeg skal med, de er fra mine forældres bryllup i 1942, det står på) ærgerligt du sikkert bor i Jylland og jeg på Sjælland. På billedet bemærker jeg også et par gamle "glarøjne" som briller blev kaldt i gamle dage. Sådan nogle har jeg også - til ingen nytte.)
    Frk. Hall hav det nu godt, i morgen kører jeg til Falster og besøger mit sommerhus.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Aller kæreste Jessie
      Dine skønne kommentarer gør mig altid så jublende glad. Der er ikke noget bedre end at kunne lave noget, som andre bliver inspireret af.
      Du kan tro jeg godt liiige kunne bruge sådan et par flotte lysestager, men ja jeg bor i Hjørring helt oppe nordpå.
      Hihi det var et sjovt navn på gamle briller.

      Ønsker dig en dejlig weekend i dit sommerhus, og vejret skulle være med dig.
      Knus Lone

      Slet
  2. Smukke roser og hvilken god ide. Jeg har bare slet ikke den tålmodighed så jeg klarer mig med dem i haven :o)
    Jeg er ikke helt sikker på hvor i landet du bor Lone, men hvis du vil have Roser fra Jas tager jeg gerne og samler en bestilling fra dem der bor nordpå og tager med derop :o) så sender du mig bare en besked.
    Det er en rigtig fin ide at genbruge Toppen af skænken, den er bare så smuk.
    Knus Fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Linda
      Tusinde tak for dine pæne ord, de gør mig rigtig glad. Hvor er det bare pænt af dig at tage mod bestilling, og det vil jeg med glæde tage imod.
      Kan godt forstå du klarer dig med alle de smukke roser i din have ;0)

      Rigtig dejlig weekend til dig og søde Alma
      Knus Lone

      Slet
  3. Så fantastisk smukt du laver det hele Lone.
    Fedt at bruge toppe til noget andet. Ser rigtig godt ud.
    De roser er bedårende. Er vild med din nulder kreativitet.
    Du har vild tålmodighed med at fremstille blomster.

    Rigtig smuk dag søde dig
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  4. Endnu en smuk rose fra din hånd imens vi venter på, at de virkelige skyder frem udenfor. Roserne har allerede fået 1. omgang gødning i håb om at de blomstre overdådigt og uden alt for mange grimme blade. Det sidste synes jeg dog aldrig helt jeg slipper fri for. Og da jeg ikke bruger gift, så må jeg vel leve med det.
    Flot samleselv skænk. Synes du er en modig kvinde at sælge så flotte møbler. Tænk hvis du fortryder. Men omvendt er du jo også rigtig god til at finde nye skønne møbler.
    Dejlig forårsweekend

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
  5. Kære Lone
    Dit nye, næsten, hjemmelavede møbel er blevet helt igennem fantastisk, og meget flottere og mere harmonisk, super ide.
    Jeg nyder at se hvor flotte dine papirroser er, men må tilstå jeg sprang vejledningen over, for ved jeg aldrig får nørklet dem sammen, mangler vist tålmodigheden;-)
    Ha en strålende dag
    Masser af solskindsknus og hilsner fra Anette

    SvarSlet
  6. Hei kjære Lone, rosene dine er så vakre, du er virkelig dyktig med det.... De ser så ekte ut.
    Fin ny skjenk du har fått, herlig med speilet!

    Ønsker deg og dine en fin helg, her er det nydelig vær, håper d er det i Danmark også.
    Klem, Ida

    SvarSlet