fredag den 17. marts 2017

Gaveæsker


Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg elsker at få gaver. Men jeg må tilstå, og her skal jeg ikke lyde som en frelst Mother Theresa, for det er jeg bestemt ikke ;o), at jeg faktisk meget hellere vil give gaver. 
Ja nogen gange tænker jeg at det ville være så skønt at være millionær, ikke bare for min egen skyld. Men fordi jeg så kunne give alle dem jeg holder af, alt det de ønsker sig, og måske hjælpe nogen der virkelig har brug for det. 
Men det er nok derfor jeg ikke er millionær hehe.... jeg kan jo ikke holde på klejnerne hahaha ;o)

Nå men tilbage til det indlægget handler om. Gaveæsker.
Ofte kan man på genbrug og loppemarkeder, finde forskellige slags æsker. Tit er de lidt kedelige, men så er det jo det sjove kommer... Nemlig at dekorere dem selv. 


Man kan helt selv vælge farve og pynt. Jeg har her valgt hvid... tja what else is new ;o)
Og så har jeg valgt at sætte lidt farve på med lyserødt og gråt bånd.
På toppen har jeg limet en af mine papirsblomster fast. Dem har jeg før vist jer her


På den ene side har jeg hængt et af mine emblemer. De er lavet i en hjemmelavet ler, som jeg viste jer opskriften på her


På den anden side har jeg hængt et manillamærke. Jeg har investeret i sådan en dims, der kan trykke mærker ud, i tre forskellige størrelser. Her har jeg brugt mellemstørrelse, og anvendt hvidt papir, og valgt at dekorere med et motiv fra en serviet, og lidt perler. Ellers kan man jo vælge alt muligt slags farvet, eller blomstret papir. Det skal dog være lidt tykt, for at holde faconen. På bagsiden af mærket, står en lille hilsen til modtageren. Mærket er vedhæftet med en perle.


Den lille æske, som her er brugt som en lille ekstra gave, men som også kan bruges som værtindegave med lidt lækkert i, er dekoreret næsten magen til den store, bare med mindre blomst.
De lækre mandler der ligger i æsken, får I opskriften på, under billedet.






Nu det er weekend, kan de jo også laves bare til at spise selv.


Ønsker jer alle en helt fantastisk og dejlig weekend.
Knus Lone






9 kommentarer:

  1. Uhmmmmmmm søde Lone.
    Jeg syntes jo nærmest at hele indlægget er skrevet for mig :))))))))
    Elsker overraskelser, smukke gaver, elsker æsker og æææææælsker chokolade og mandler.
    Det sjoveste er at her står den lille æske og pynter smukt for an mig. Indholdet er for længst spist......
    Den store æske står i kælderen.... gemt..... til min fødselsdag.
    Tusind tak for dig. Tak for æsker, mandler, overraskelser, chokolade og skønne ord.
    Jeg er den heldige her. Du har ageret millionær for mig :)

    Fantastisk weekend og masser af knus
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Åhhh kæreste Charlotte
    Jeg er rørt til tårer af dine skønne ord. Tusinde tak for at gøre min lørdag helt fantastisk med denne dejlige besked.

    Ønsker for dig og dine kære at weekenden giver ro og glæde
    Knus Lone

    SvarSlet
  3. Kære søde Frk. Hall.

    Ja, bare man var millionær, så ville jeg også glæde andre, den tanke har jeg også haft.
    Men du kan sikkert glæde dine omgivelser, med dine smukt lavede æsker, og sikkert med dejligt indhold, når du skal give gaver.
    Hvor er de smukke, de æsker, og dine mandler, ja men, de ser så lækre ud (men jeg er på skrump)...---- det kender du sikkert ikke, jeg forestiller mig du er en ung smuk dame.
    Men den opskrift er gemt.
    God weekend til dig, jeg håber ikke du bor et sted, hvor de lover sne, NU må det gerne blive lidt lunt, så vi kan komme i haven.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Mange tak for dine søde ord.
      Jeg er en smågammel mormor på 52 og har tit været på skrump ;0) og smuk er jeg slet ikke!
      Men ja tror nok mine æsker, med forskelligt indhold gør glæde. Igår fik en af mine veninder en æske med hjemmelavede får i, og dem blev hun glad for.
      Det siges mandler er rigtig gode når man vil tabe sig... men når de er dækket af chokolade så er det ikke sikkert de virker Hihi... men det lader vi bare som om vi ikke ved.
      Her var frost til morgen så håber solen titter forbi.

      Ønsker dig en smuk søndag
      Knus Lone

      Slet
  4. Elsker mandler i enhver udgave. Det samme gælder chokolade. Og at de bliver pakket ind i en smuk æske, gør dem bestemt kun bedre.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Susanne Josephine. Jeg vil love dig at hvis vi nogensinde skulle være så heldige at ses, så vil jeg forære dig en stor æske chokolade mandler.

      Ønsker dig en dejlig mandag aften <3
      Knus Lone

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Kære Søde frk. Hall.

    Du ved jo nok, at skønheden kommer indefra, SÅ du er en smuk og sød dame. Jeg har set billede af dig da du var på "te visit" i pavilionen, meget smukt billede.
    hav en dejlig dag
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh hvor var det rigtig sødt skrevet. Jeg bliver helt rød i kinderne.... Er ikke så god til ros hihi. Tusinde tak skal du have.

      Rigtig dejlig mandag aften til dig kære ven <3
      Knus Lone

      Slet