onsdag den 28. juni 2017

Oldemors veranda

Der er vild kaos i haven.
Lady Abigail er taget på ferie i sit hjemland, England. Hun er lidt fornærmet over at vi endnu ikke har fået klargjort Sir Anthonys cottage garden. Men sådan noget tager altså tid.
Her kan I se hvor langt, eller lidt vi er kommet.
Dette er fra da vi startede


Og her hvor vi har fået sået græs, og sat rosenbuen op. Dette er fra den anden ende.
Som I kan se gror græsset helt vildt derinde, og Hall ser velfornøjet ud.



Nu er græsset blevet slået for tredie gang, og vi venter med længsel på at roserne springer ud, og de sidste ting bliver gjort færdige, så Sir Anthony kan flytte ind.


Nå men vi har jo været nødt til at leje pavillonen ud sommeren over. Og ind rykkede gamle oldemor.


Olde som vi altid kaldte hende som børn, boede i en patriciervilla med veranda, på Ludvig Holbergsvej i Århus.
Hendes veranda var fyldt med forskellige slags pelargonier. Og der var en salig duft når man kom ind.


For et stykke tid siden var jeg til plante marked i Ålborg, sammen med Charlotte fra Hos villa Fryd
Vi vidste at Anette fra Anettes Flora skulle stå derude med en stand.
Og gensynsglæden var stor. Vi mødte hinanden første gang, hos Fru Pedersen


Anette havde masser af skønne ting med, og især de lækre smedejerns ting hun  havde, var både Charlotte og jeg vilde med.


Vi købte en masse dejlige ting og blomster, og især pelargonierne var jeg begejstret for. Har vist arvet oldes passion ;)
Så da vi mødte Birgitte fra bloggen
blev jeg rigtig glad, for hun havde alle mulige forskellige skønne pelargonier til salg.
Så oldes nye bolig i haven, er blevet fyldt op med pelargonier, præcis som verandaen hjemme i Århus.




Den ene smukkere end den anden 


Og der er den samme salige duft af de skønne planter, som hjemme på Holbergsvej


I oldes veranda står også sodavandsflaskerne klar til nyt hjemmelavet saft


Den lille kat ligger og hviler under en jordbærplante.


Vandkanden hænger klar, med stråler af perler og sten.




Og den gamle gramofon står klar til en strofe, og en lille vals.
Mon ikke melodien er "Den gamle gartner"?


På den gamle trådhylde, står krukker og potter klar til nye pelargonier, og Lady Abigails stråhat hænger og venter på hende. Den må hun have glemt.


Det er så hyggeligt at have Olde til at bo i pavillonen, og ingen af os brokker os over at hun kalder den for en veranda, og propper den med flotte duftende pelargonier og andre smukke blomster


Rigtig dejlig dag til jer
Knus Lone



23 kommentarer:

  1. Kære Lone - ja jeg må bekenne at jeg har fulgt dig længe og du gør en glad - Må indrømme at jeg er i samme stil . Engang for længe siden var vi til meget meget stærke farver men har også arbejdet med farver. Jeg / vi laver selv det meste, men det har vi altid gjort. Vil lige sige jeg har fundet dig på Villa Fryd som jeg også har fulgt længe som set på Fru Pedersen´s blok.
    Tak for din positive glæde.
    "Lilje"

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lilje (og hvilket smukt navn)
      Hvor bliver jeg bare glad af dine søde kommentar. Jeg bliver så glad når det jeg viser kan gøre andre glade, og måske give inspiration.
      Vi var også engang (for lææææænge siden) 😉 Til stærke farver, men det har godtnok ændret sig.
      Hos villa fryd og Fru Pedersen er fantastiske damer, med specielt gode blogge som bare giver den bedste inspiration og glæde.
      Endnu engang tusinde tak til dig.

      Ønsker dig en vidunderlig dag
      Lone

      Slet
  2. Hvor hyggeligt, at Olde er flyttet ind med sine skønne pelargonier. Sådan nogle kunne jeg også godt tænke mig at være omgivet af. Men de er svære at finde, de specielle pelargonier.
    Anettes jernting er virkelig skønne. Jeg købte en jernkurv af hende sidste år, og den er jeg bare så glad for.
    Knus og kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Karen
      Ja pelargonier er vildt skønne, måske du skal med næste år til plantesalg i Ålborg ;)
      Og ja helt bestemt! Anettes ting er herlige og jeg glædes hver dag over det jern stativ jeg købte. Måske der kommer et bette indlæg om det en dag.

      Rigtig dejlig dag
      Knus Lone

      Slet
  3. Svar
    1. Tusinde tak søde, kan ikke lide at skrive heksen ;)

      Slet
  4. Kære Lone.
    Som altid er det med stor glæde og forventning, at jeg åbner dine fortællinger, og som altid bliver forventninger indfriet ❤🌼 Tak for din deling af dine kreationer. Bliver helt misundelig, på den gode måde 😍
    Rigtig god eftermiddag.
    Mvh. Jannie

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh du er altså altid så sød og skriver de dejligste ting. Tusinde tak kære Jannie

      Ønsker dig en herlig dag
      Knus Lone

      Slet
  5. Ååå så vakre bilder du viser, Lone. Jeg bare elsker bloggen din.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kære Bente
      Du gør mig altid så glad ❤️

      Rigtig god aften
      Knus Lone

      Slet
  6. Hvor er det hyggeligt at Olde er flyttet ind på verandaen. En dame med sans for detaljer og smukke pelargonier.
    Jeg venter stadig spændt på den beslutning, som du skrev om for et stykke tid siden, er der noget jeg ikke har fulgt med i :-) Eller afsløres det mon snart :-)
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette
      Tusinde tak. Ja det er så hyggeligt og jeg har virkelig savnet hende.
      Det kan godt være det varer lidt endnu før beslutningen afsløres.
      Meget skal falde på plads og ordnes først ;) men jeg skal nok fortælle om det så snart det er muligt

      Rigtig god dag
      Knus Lone

      Slet
  7. Hvor er der hyggeligt på Oldes Veranda :o) og dejlige billeder inde fra Aalborg.
    Jeg glæder mig meget til at se mere fra din smukke have og roserne :o) nu må de da snart springe ud.
    Stort knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære rosen fe.
      Jo der er ved at begynde at ske noget, og jeg er så glad. Men langsomt går det i dette triste vejr.
      Mon ikke snart der bliver bare lidt sommer.
      Det var en herlig dag i Ålborg :)

      Knus Lone

      Slet
  8. Vildt smukt Lone. Sikke et hyggeligt sted. Det er fantastiske blomster. Er også helt vild med dem og mine står i glashuset. Fik nu knap så mange som dig. Men havde så også i forvejen. Man kan jo hurtigt fylde op når der er noget man elsker.
    Hold nu op din gamle grammofon er lækker. Samt den nye rosenbue. Sikke en portal at gå igennem. Er da max vold med den.
    Mon den kan bygges ud af et par Palle rammer ������

    Smuk dag sødeste ven
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak kære dronning Fryd
      Ja man kan sagtens købe sig helt fattig i de skønne blomster.
      Den grammofon havde vi til at stå i caféen også, og nu får olde så glæde af den.
      Tjaaa når man er så fingernem og handy som du, så er det nok ingen sag at banke sådan en bue sammen ;)

      Ønsker dig og de andre royale på Bakkedraget en fantastisk dag
      Knus Lone

      Slet
  9. Kære frk. Hall

    Du ser nok ikke dette indlæg ... men nu skal du have en hilsen.
    Altså hvor er det dejligt i Oldes hus, og alle de skønne pelargonier, og din og hr. Hall's rosenbue, hvor ser det hele dog hyggeligt ud.
    Er vild med den vandkande, der hænger, altså hvor får du alle de ideer fra?.....
    Har lige være på Falster i regnvejr, jeg fik 60 mm, SÅ kørte jeg altså også hjem.
    Fik ikke lavet "en pind" så jeg skal derned igen inden længe, det glæder jeg mig til

    jeg mener i har fint vejr i dag, i det nordjydske.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tusinde tak for din dejlige hilsen
      Mange af mine idéer får jeg gennem Instagram og andre bloggere. Får så meget inspiration af at kigge på alle de dejlige indlæg der dukker op.
      Hold da op en masse regn. Kan godt forstå du tog hjem igen ;)
      Jo vi havde en smuk solrig sommerdag lørdag, og søndag blev det så efterår igen Hihi... tja næsten ikke til andet end at små grine af. Men vejret kan vi jo ikke styre.

      Ønsker dig en dejlig dag
      Knus Lone

      Slet
  10. Kæreste Lone.
    Hvilket fantastisk indlæg.....det sprudler jo med den ene smukke detalje efter den anden.
    Der ser vildt hyggeligt ud på Oldes Veranda. Hvis hun skal på en længere ferie, vil jeg meget gerne flytte ind og passe hendes smukke pelargonier. Jeg er nemlig også vild med de små skønheder. Skal bare finde plads til dem i udestuen.
    Det er en smuk rosenbue, hvad mon skal gro op ad den?? Klatreroser og Klematis?? Det er en smuk kombination.
    Jeg ønsker dig en fantastisk ny uge, skønne Lone.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Tusinde mange tak. Det er også så hyggeligt at sidde i duften af pelargonierne med en kop te, selvom der godt kunne være bedre vejr til det ;)
      Hvor ville det være dejligt du flyttede ind og hyggede omkring. Så skulle vi nok få ordnet hele verdens situationen Hihi...
      Vi har købt to klatreroser, Mamma Mia, som skal kravle op på hver side af rosenbuen. Glæder mig til de vokser sig store og smukke.
      Det bliver en dejlig uge, da vi jo skal være sammen med skønne mennesker ❤️

      Ønsker dig og John en smuk dag
      Knus Lone

      Slet
  11. Dear lone,Your house, your garden, are beautiful and delicate.It's your personality.I love,xoxo,Patricia

    SvarSlet