søndag den 11. juni 2017

Lykke

Jeg tænker ofte på hvad lykke er!


Lykken kan for mig, være noget der kommer i små glimt.

Midt i hverdagen hvor tingene bare kører derudaf.
Så kan jeg tænke, mens jeg roder med frø og planter i vores dejlige have,


Hygger med en god kop te,


som her i indlægget om afternoon tea


går en tur med disse to uldtotter,


Eller når jeg sætter tænderne i et godt hjemmebagt brød, med riiiiigeligt smør ;o)


og ikke mindst, når jeg ser på dem jeg elsker, heriblandt mit dejlige barnebarn Eva


som bryder ud i skøn latter.


at dét er lykke.
Det er alt sammen små dejlige oplevelser, der samlet giver følelsen af ren lykke for mig.

Som Dan Turell så fint sagde det:
"mest af alt, holder jeg af hverdagen"

Man kan let komme til at tænke at alle andre er mere lykkelige end én selv, men jeg tror på ordsproget der siger, at græsset er ikke altid grønnere på den anden side. 

Og som Hella Joof siger i sin bog "Papmaché reglen" 

Du må have lov at bytte liv med én person, men du skal tage hele pakken.
Ikke kun det smukke udseende, den gode økonomi, eller det kloge hovede.
 Nej...
 du skal tage HELE pakken 
Så hvem vælger du? 
Hvem vil du bytte liv med???

Nej vel?

INGEN!
 De fleste af os er nok der, hvor vi gerne vil være, og har skabt os det liv vi gerne vil leve. Så det må da være dét der er lykken
Det hele.... alle de små oplevelser og hverdagen.
Vores liv!

Vi skal samle på de små glæder, og øve os i at være lykkelige! Øve os i at være bedre for hver dag, og gøre noget godt for andre.

Og være sammen med dem vi holder af <3



Rigtig dejlig dag
Knus Lone

23 kommentarer:

  1. Meget tænksomme tanker Lone.
    Lykke er nemlig individuelt og hvad der er lykke for en er måske ikke lykke for en anden. Et meget svært begreb at definere. Men syntes du har gjort det rigtig flot.

    God søndag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære ven
      Ja det kan være svært at definere lykke, men jeg fandt ud af hvad det er for mig.
      Blev faktisk så glad og taknemlig da jeg skrev indlægget

      Knus og rigtig dejlig dag
      Lone

      Slet
  2. I completely agree with you, dear. Happiness is made of small things.
    Amazing pictures - your green flowerish garden, your two fury white dogs, your charming grandaughter and the beautiful couple - you and your husband.
    Wish you a great Sunday.
    Hugs
    Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much
      Your lovely words make me very very happy

      I wish you a wonderful day
      Hugs Lone

      Slet
  3. Ja, lykken er nemlig ofte at finde i de små ting, i hverdagen. Man skal bare huske at lægge mærke til den når den er der :-)
    Jeg er spændt på hvad det er for en beslutning I har truffet ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis kæreste Nanna
      Der skal nok komme forklaring senere om vores beslutning :)

      Knus og rigtig dejlig dag
      Lone

      Slet
  4. Kære smukke frk. Hall.

    Et skønt billede du slutter din filosofiske tanker med. Dejligt at høre du er lykkelig i din hverdag.
    Du frister, nu kan vi da ikke vente på at høre, hvad du og gemalen har besluttet. Og gætte kan man da ikke, så...... vi venter.....

    Og sikke nogle dejlige billeder af den bedårende lille Eva, hvor er hun bare dejlig.
    Lykke i min alder, er vist "hvis det bare går, som det plejer", så er det ok...
    Men jeg har det vældig godt i mit sommerhus. hi hi
    mange hilsener
    jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde rare Jessie
      Du skriver altid de smukkeste ord.
      Jeg ville gerne fortælle det hele nu, men hsr lovet Hr Hall at vente. Men lover I nok skal få mere at vide.

      Lille Eva er noget af det bedste der er sket i vores lille familie, og hun er helt fantastisk.
      Hvis det går som det plejer, kan jo også være det bedste ;)
      Dejligt at høre du hygger i sommerhuset. Hvor er det nu det ligger?

      Knus og fantastisk smuk dag til dig
      Lone

      Slet
  5. Kære Lone.Dejligt indlæg som jo fik mig til at tænke på min tilværelse lige nu.
    Men med tiden bliver det lidt lettere at være allene.Selvom savnet jo altid vil være der efter så mange år sammen.
    Skønne billeder af dit søde barnebarn.Har selv to børnebørn.Drenge på 7 og 10 år.
    Men finder lidt trøst i min dejlige have.Og viser alt det der blomstre lige nu.Og din ser da helt forrygende ud.Godt med et oversigtsbillede.
    Rigtig dejlig aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette
      Jeg tænker ofte på dig, og er så glad for du er igang med bloggen igen.
      Det er så dejligt med haven, ja næsten terapi. Din have er også så smuk, og jeg glædes over dine indlæg og smukke billeder.
      Hvor dejligt med to børnebørn. De giver så meget glæde.
      Ønsker dig gode dage og sender tanker din vej

      Knus
      Lone

      Slet
  6. Du har så inderligt ret. I går var vi Gammel Estrup og hørte en meget, meget sørgelig historie om en af greverne, der havde alt og mistede alt. Han var rig, lykkeligt gift med sine fortryllende søde og smukk grevinde. Men hun døde i barselsseng. Han satsede alt på sønnen, som også voksede op og blev gift og fik børn, men som blev giftmyrdet i Sankt Petersborg, da han kun var 28. De havde alt. Penge, godser, uddannelse, rejser og kærlighed, og de mistede det hele. Nej - det gælder om at finde lykken der, hvor man er. Jeg har et skilt i køkkenet, hvor der står: Happiness is not a destination, it is a way of life. Og mere sandt kan det ikke blive.
    Med lykkelige hilsener og et kæmpeknus - Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Karen
      Det var sørme en trist historie, og ja det giver lige en tanker om at mærke efter.
      Kender godt skiltet og synes det er kloge ord.
      Så du har lavet et indlæg om jeres tur, det må jeg ind at se.

      Kæmpeknus og dejlig dag til dig søde Karen
      Lone

      Slet
  7. Ja, man skal huske at leve i nuet - måske et fortærsket udtryk, men ikke desto mindre sandt.
    Lykken findes i mange forskellige situationer og stunder.
    Smukt billede af jer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Frk. Anemone
      Du har så inderligt ret! Vi skal leve NU og mærke de små glæder

      Knus og rigtig god dag
      Lone

      Slet
  8. Underbara bilder...ett härligt inlägg, tänkvärt! Snart midsommar, tänk så fort tiden går. Inte längesen det snöade här hi hi!
    Ha en mysig vecka nu...
    Sommarkram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kære Titti
      Ja tiden flyver afsted og her er det stadig koldt, blæsende og vådt
      Glæder mig godtnok til bedre sommervejr

      Knus og god dag
      Lone

      Slet
  9. Jeg er ganske enig med dig ift mit eget liv og ingen lever et sorgfrit og evig lykkeligt liv. Men måden vi formår at værdsætte de små ting og at tackle bump på vores vej, er vist meget forskellig. Det er også meget forskelligt hvad livet byder os ift. f.eks. opvækst, familie, sygdom, bolig og økomomi. Møder via mit arbejde mange mennesker, som virkelig kæmper. Også mod vores efterhånden ikke så fantastiske velfærdssystem. Men det skader bestemt ikke at nyde og glæde sig over de små ting, tro på en forandring og se fremad. Og det er nu en hel del nemmere, når det er sommer, og man er så heldig at bo i landet hvor solen skinner. Jeg trænger vist også snart til ferie ;-)
    Fortsat dejlig uge til jer.

    Kærligst Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kæreste Susanne Josephine
      Kan forstå du oplever mange forskellige ting, med mange mennesker i dit job. Og ja nogengange kan livet være hårdt. Mange har det jo svært, og ikke altid let at se det positive
      Derfor prøver jeg også at være taknemmelig og glædes over de små ting.
      Håber du snart får velfortjent ferie med masser af solskin

      Knus og rigtig dejlig dag
      Lone

      Slet
  10. Gode tanker Lone og du har ret, lykken kommer i små glimt. Jeg værdsætter selv efter sygdom, alle de små ting i livet hver eneste dag. Ikke alt det jeg ikke kan længere, men i stedet alt det jeg kan, og det er meget, når man har fokus på det gode.
    Ikke mindst husker jeg mig selv på hver eneste dag, at det også er som det så sandt siges, at lykken er nogen at elske, noget at leve og noget at håbe på.
    God uge til dig :)
    Knus
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak søde Birgitte
      Jeg har jo bare skrevet hvordan jeg føler, og tror vi er mange der har de samme tanker om livet og lykken.
      Og præcis som du, har jeg sygdom tæt inde på livet, og derfor værdsætter vi de små ting højt.
      Og vi kan altid gøre et eller andet, og især fokusere de gode ting. Så bliver der flere gode dage.

      Mange varme tanker og klem
      Lone

      Slet
  11. Et fantastisk dejlig indlæg om lykke. Jeg ELSKER den måde du er begyndt at skrive på, den fanger :o) og så bliver jeg Lykkelig :o)

    Kæmpe klem fra Rosenfe'en

    SvarSlet
    Svar
    1. Ååhhh tusinde tak kæreste rosenfe 😘
      Jeg blev virkelig glad nu

      PS roserne er totalt store, frodige og helt ustyrlige i år. Tusinde tak for info om gødning og alt muligt andet. Det bliver et fantastisk rosen år, og kan slet ikke vente til jeg kan vise hvor skønt det er.

      Kæmpe kram
      Lone

      Slet
  12. Nydelige ord og bilder Lone, nå ble jeg helt rørt. Som deg, har jeg funnet ut at de største gledene er de næreog små ting.

    Mange klemmer, Ida

    SvarSlet