søndag den 3. december 2017

Evas eventyrskov (med et par små overraskelser)


Sidste år besluttede jeg at jeg hvert år til jul, vil lave et juleeventyr til Eva.
Sidste år blev det til Brumle og Gumles hvide snelandskab.
Det kan i gense HER

I år er det blevet til en eventyrskov, og den har fundet plads i en af mine vindueskarme.

I en eventyrskov bor der engle!
I Eva's eventyrskov er englene lavet i kartet uld. dvs filtede engle. 
De er da smukke  ikke? 
De er hængt op i lærkegrene som hænger ned fra loftet.


Den ene engel har jeg lavet med en klokke i hånden.

Den anden har fået en buket med roser og perler.

Og den tredie har jeg lavet fine fletninger på.

Selve karmen har jeg beklædt med mos.
 Der er plastic under for ikke at beskadige karmen. 
Så har jeg placeret en lyskæde under mosset, som kan lyse smukt op når mørket falder på.
Og tilsidst er der pyntet med grene og kogler som har fået både hvid maling, kunstigt sne og glimmer.




Under englene flyver et stjerneskud på ruden. Det er en stencil jeg har købt af The White Cottage.
Den ses også bedst når det er mørkt.


Udover at være en eventyrskov, bliver opstillingen også baggrund for en af mine adventsstager. Jeg har jo altid mere end en, og den anden viser jeg jer i et senere indlæg.
Jeg har placeret 4 bloklys der hver især, er dekoreret med halve perler og blondebånd. 

Som et par ekstra overraskelser har jeg lavet Pearly 


Og Apple.


Det er et par små filtede alfer, som skal flytte ind hos Svalehusets husalfer, Rosie og Tinkerbell.
Hvis du ikke har mødt dém før, kan du se lidt

HER.



Med de sidste billeder af eventyrskoven, vil jeg ønske jer allesammen en rigtig dejlig og eventyrlig december måned, og en skøn første søndag i advent.




Masser af julekram
Lone



14 kommentarer:

  1. Wåååww, så fin eventyrskov - hvis Eva ikke er tilfreds, så er jeg 👼🏼👼🏼👼🏼
    Nyd første søndag i advent med det første lys tændt 🕯
    Bedste julehilsen fra mig 🎄🎄🎄

    SvarSlet
  2. Tusind mange tak kære Irene
    Jeg håber Eva er tilfreds ;0)
    Rigtig god 1 advent til dig også ❤️
    Knus og julekram
    Lone

    SvarSlet
  3. Sikke da en fin eventyrskov og fine alfer - jeg har sørme også lavet sådan nogle engle/ alfer engang men i forskellige udgaver - selv en men et tang skørt - Nå ja skørtet lugtede lige et stykke tid. Hi hi. Du er rigtig dygtig til at lave mange
    fine ting Lone.
    Knus
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kæreste Lilje
      Det er en ære at få så flotte ord, af en der er så kreativ og dygtig som dig. Hihihi ville gerne ha set den engel med tang skørt ;0)
      Rigtig god ny uge

      Knus, Lone

      Slet
  4. Hvor er de yndige, de små engle. Kan du ikke holde et kursus før jul næste år? Den ville jeg gerne lære at lave ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen
      Det må vi se om jeg kan finde ud af ;0)
      Rigtig god dag

      Knus, Lone

      Slet
  5. Kære Lone.
    ALDRIG har jeg set noget så yndigt! Hvor er du fantastisk dygtig. Og alting er så gennemført og perfekt.
    Jeg er også vild med dit snelandskab fra sidste år, men alferne i år er fantastiske.
    Sender mange kærlige tanker og ønsker om en dejlig Adventstid. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Eliane
      Tusind tak for dine flotte ord, jeg bliver så utroligt glad. Håber Eva bliver lige så begejstret.
      Rigtig dejlig dag til dig og John ❤️

      Kærlig hilsen, knus og kram
      Lone

      Slet
  6. Mega smukt Lone.
    Du er eminent til de små håndværk. Er sikker på Eva bliver helt vild når hun ser sit smukke juleeventyr.
    Rigtig smuk dag ønskes i alle i Svalehuset.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak sødeste Charlotte
      Jeg håber du har ret og at Eva bliver glad.
      Ønsker dig og familien en dejlig ny uge.

      Knus, Lone

      Slet
  7. Kære frk. Hall
    Altså hvor er det bare flot det du har lavet til Eva--- du er så fantastisk til at finde på...
    De engle er så fine. .. sikke en vindueskarm!!!!!!!!!!
    Skønne dig.
    hilsen jessie

    SvarSlet
  8. Sikke en flot eventyrskov med engle, og rigtig flot dekoreret vindueskarmen.
    Jeg har også selv lavet de engle.

    Mvh.Tina

    SvarSlet
  9. Dear Lone, how delicate!I love! Xoxo,Patricia!

    SvarSlet
  10. Åhh altså hvor er de bare skønne :0)
    Hvis du nogensinde skulle få lyst til at lave nogle engle til salg, må du endelig sige til..
    KH

    SvarSlet