fredag den 21. april 2017

Citroner

kan jeg simpelt hen ikke undvære i mit køkken. Jeg bruger dem til alt, både saft og skal


Hver morgen drikker jeg to store glas vand med citronsaft, inden morgenmaden. Det var min mormor som lærte mig det.  Hun sagde at det renser leveren og frisker op. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg kan slet ikke undvære mit citron vand.


På søndag skal vi tre dage til Rønbjerg centret, sammen med mine søstre, påhæng og børn. Jeg plejer altid at stå for det med maden, for jeg elsker det jo. Så jeg har været igang med at bage brød, boller, knækbrød og citron cupcakes. 


Opskriften på cupcakes får I her


Cremen er 200 g mascarpone rørt med 100 g flormelis, tilsat skal af to citroner, og 4 ss citronsaft.


De blev selvfølgelig prøvesmagt, og de er GODE!


Jeg er også begyndt at putte revet citronskal i mine brød. Det smager så fantastisk.
I påsken havde jeg ikke fået lavet en hjemmelavet snaps, som jeg plejer. Sådan en hjemmelavet snaps skal jo trække længe, men jeg tænkte at citronskal afgiver smag hurtigt, Så jeg lagde nogle store stykker citronskal i en smags neutral snaps, natten over. Det smagte så frisk og godt til påskeretterne.

Det var et lille udpluk af hvad jeg bruge citroner til, og nu vil jeg vil bare ønske jer en rigtig dejlig weekend.


Knus Lone










21 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, Lone. Tror sannelig jeg må få i meg sitronvann på morgenen, så blir jeg kanskje like energisk som deg.
    Ha ei flott helg
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak søde Bente. Ja måske blir du fyldt med energi, men ellers er det så skønt med sådan et glas frisk citron vand. Rigtig god weekend til dig

      Knus Lone

      Slet
  2. Kære Lone ❤️
    Sikke et skønt indlæg! Jeg drikker også hver morgen som det første et glas vand med citron. Når du skriver snaps er det så et glas vand med citron eller? Tak for opskriften med citron cupcakes, de skal afprøves :)
    Ha en skøn weekend!
    Knus fra Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kæreste Nanna
      Ja det er så dejligt med sådan en frisk start på dagen. Nej det med snapsen er den ægte vare. ;0) altså citronskal der ligger og trækker i snaps. Det smager så godt til en sildemad. Men der bliver det altså IKKE til to store glas hihihi....
      rigtig god weekend søde

      Knus Lone

      Slet
  3. Sikke smukke billeder og en smuk kage Lone og alt er meget inspirerende.
    Jeg elsker jo citron, så lidt ny viden skader aldrig.
    Håber i får en fantastisk ferie.

    Knus og skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak dronning Fryd... og ja jeg ved jo du er totalt vild med citron, så du må prøve disse cupcakes
      Tak jeg er sikker på det blir en skøn bette ferie. Rigtig dejlig weekend til jer osse.

      Knus Lone

      Slet
  4. Bare for lækkert 🍋🍨🍸🍋
    😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Irene 😊 Og rigtig god weekend

      Knus Lone

      Slet
  5. Melder mig også på citronholdet. Så de lækre cupcakes må afprøves. Er så heldig at have en veninde, som altid husker at starte på citronsnapsen i god tid inden påske. Ved at hun også putter lidt appelsin i. Og den smager fantastisk. Rigtig koldt vand med citron er dejligt forfriskende. Drikker det kun indimellem, da min tandlæge ikke er vild med ideen. Da jeg også har en ustyrlig sukkertrang, så må jeg jo prioritere. Er dog sikker på at citronvandet er meget sundere end slik og kager.

    Rigtig skøn weekend
    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for en dejlig kommentar søde Susanne josephine. Ved godt det ikke er så godt for tænderne, men jeg er så meget til det søde, så håber det opvejer lidt ;0)
      Skal da klart prøve det med appelsin i snapsen 👍🏻
      Ønsker dig en skønherlig weekend

      Knus Lone

      Slet
  6. I love lemons!!
    I have a own lemon tree in my garden!
    Should make more lemonpie...

    Have a wonderful weekend!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Susanna
      You are so Lucky to have a lemon tree in your garden. It's one of my biggest dreams this year. I hope I get one for my birthday in July
      I wish you a lovely day

      Lone

      Slet
  7. Uhm de kager ser lækre ud. Jeg er også glad for citroner og har dem næsten altid i huset, for de bruges dagligt.
    Rigtig god ferieweekend.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette
      Og de smagte rigtig godt 😉 Og der blev spist op.
      Ja citroner må man aldrig gå ned på.
      Rigtig dejlig dag

      Knus Lone

      Slet
  8. Kære Frk. Hall

    Citron i vand om morgenen, synes jeg lyder interessant. Og når rådet er fra en mormor, ja, så virker det nok.
    Du er da noget af et hit at komme på tur med, sikke en masse dejlig mad og kager du disker op med.
    Håber i havde en dejlig tur, så fik du måske også din computer.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Jessie
      Vi havde en rigtig dejlig tur, og det var så skønt at være sammen med familien.
      Ja jeg tror altså også min mormor havde fat i noget dér.
      Jeg elsker at stå i køkkenet, og jeg elsker at servicere. Så mit bedste job, var da jeg havde min café. Dér var jeg virkelig i mit es.
      Hehe jeps computeren er på plads igen
      Rigtig dejlig dag

      Knus Lone

      Slet
  9. Sitron er så godt, og de cupcakene ser så deilige ut... Jeg elsker sitroner som deg, de dufter så godt også, en skikkelig "up-lifter".
    Ønsker deg gode dager, fine deg,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ida
      Citroner er køkkenets guldklumper 😉
      Kagerne smagte så skønt, og du er nødt til at prøve dem
      Rigtig dejlig dag

      Knus Lone

      Slet
  10. Dear Lone,
    I have made such lemon cupcakes last summer. They are so delicious. Your pictures are so lovely.
    Have a nice week,
    Christine

    SvarSlet
    Svar
    1. Dearest Christine
      Thank You so much. I am so happy when I get so nice comments
      I wish You a beautiful day

      Lone

      Slet
  11. Dear lone,i drink lemon juice every day before breakfast. How cute How beautiful the cakes.It looks delicious.kis, Patricia

    SvarSlet