onsdag den 26. april 2017

Renovering

har der været i starten af foråret, hos alferne. De har jo hver deres hus, men har altid boet på den samme grund. 
Det kan I se her
Men i år tog de en beslutning om, at de skulle have hver deres grund.
Så Fairy Tale Road, er lavet helt om.


Og har også fået nyt skilt.


Rosie har valgt at gøre en del ud af udsmykningen på sin grund. Der er kommet et flot stakit op, og pyntet med altankasser fyldt med blomster.
 Jeg har jo været en del involveret i renoveringen, så jeg har fundet forskellige fine ting, fra min datter Celines gamle dukkehus. Så kan Eva nu lege med noget som har været hendes mors, men alligevel er lavet specielt til Eva.


De fine havemøbler er sat ud, og der er sat fint service på bordet.

 

Rosie har også fået lavet en stor og smuk trappe op til sit hus.


Tinkerbell kan også lide fine ting, men går mere op i at dyrke noget i jorden


Hun har plantet små hvide hornvioler, som hun elsker, og de skal pynte indtil de lyserøde pæoner springer ud. I kan se pæonerne er på vej op.


Hun har også plantet sit helt eget alfetræ, som er helt hvidt, og fyldt med små hvide, lyserøde og rosa blomster.



På den store sten ved krukkerne, har alferne skrevet velkommen. 
Rosies små lyserøde sko, står altid ude, så hun lige kan hoppe i dem, når hun skal sin morgentur rundt i haven.


De fine hvide gummistøvler står også altid klar.


Det er det april måned, er gået med i alfeland



Nu vil Rosie, Tinkerbell og jeg, ønske alle en skøn herlig aften

Knus Lone




13 kommentarer:

  1. Så vakkert du har ordnet i hagen, Lone.
    Ønsker deg og alvene vakre dager
    Klem

    SvarSlet
    Svar

    1. Tusinde tak kære Bente. Jeg ønsker dig en skønherlig weekend, og skal hilse fra Rosie og Tinkerbell ;0)

      Knus Lone

      Slet
  2. Beautiful mini decorations in the pots!
    Lovely pots with flowers!

    Have a nice day!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so very much dearest Susanna. I wish you a lovely weekend

      Lone

      Slet
  3. Kære Frk. Hall

    Hvor ser der hyggeligt ud hos alferne - og man bliver budt så fint "velkommen".
    Alfepigen Tinkerbell er en rigtig lille have alf, jeg elsker hendes fine alfetræ. Og de små søde alfesko som de nok deles lidt om. Jeg tror, hun er glad for at få helst sin egen have.
    Og Rosies alfehave med de skønne terrasse med de søde altankasse, altså Frk. Hall, hvor er du opfindsom, Jeg tro Eva elsker at komme besøg hos dig.
    (det sidste billede er så flot)
    mange hilsener jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tusinde tak for dine skønne ord. Du gør mig altid så glad. Alferne har faktisk hver sine små sko, og det kan du se i det indlæg der hedder "Alfehuse" :0) hvis du har lyst. Eva er på besøg idag og hun blev så glad for de nye alfehjem.
      Ønsker dig en fantastisk dejlig weekend

      Knus Lone

      Slet
    2. Kære Frk. Hall
      Hvor hyggeligt, at Eva er på besøg, jeg kan da godt forstå hun synes om alfernes nye boliger. Jeg havde ikke lige lagt mærke til de blå små sko, men tænkte på, om de nogensinde fik en barnepige....
      Hilsen jessie

      Slet
  4. Hvor sødt og opfindsomt. Og de yndigste alfehuse. Tænk hvilke skønne barndomsminder Eva får fra Mormors have :-)
    Holder dine hvidmalede krukker til udendørsbrug ? Gætter de er malet med kalkmaling og uden voks.

    Rigtig dejlig weekend
    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne Josephine
      Tusinde mange tak, og det er lige præcis det jeg håber på 😊 At Eva vil tænke tilbage på mormor og haven med stor glæde. Ja krukkerne er malet med kalkmaling og holder meget godt. Blir de efterhånden slidt maler jeg dem bare igen ;0)
      Rigtig dejlig weekend til dig

      Knus Lone

      Slet
  5. Sikke dog en sød renovering du har hjulpet med.
    Så lille, hvidt og romantisk.
    Jeg er så vild med dit lille alfe land for slet ikke at tale om det smukke skilt.
    Det er bedårende.

    Smuk weekend
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. kære Charlotte
      Tusinde tak for dine søde ord. Jeg er så glad for at du kan lide mit lille alfeland, og at du altid er klar med en dejlig kommentar. Du er en skat
      Ønsker dig en skønherlig kreativ weekend

      Knus Lone

      Slet
  6. Tusinde tak kære Bente. Jeg ønsker dig en skønherlig weekend, og skal hilse fra Rosie og Tinkerbell ;0)

    Knus Lone

    SvarSlet
  7. Hei
    Så mye fin pynt du har, fine bilder. Dere er flinke. ❤️❤️❤️ mvh Aina

    SvarSlet