søndag den 23. juli 2017

Min familie på Lolland

Her ser I min dejlige søster og svoger på Lolland.
Vi var derovre på en lille mini ferie, for ikke så længe siden.


Min svoger Henrik, har selv lavet de sjove skilte, og familien er helt klar over, hvor langt der er til dejlige besøg.

 

Det er ren Morten Korch idyl dér på Lolland, og stokroserne står på rad og række, op ad huset.


De er i de smukkeste sarte farver.


Humlebierne elsker dem


De bliver pudret smukt med det fine blomsterstøv.


Stokroserne er også flotte i et glasfad som pynt



Under træerne står havemøblerne klar til et lille hvil.


Og roserne klatrer op ad træerne.


Der er sådan en dejlig vild  frodighed overalt.



Selvfølgelig er der også valmuer som svajer let i vinden


I havestuen hersker der en  total sydlandsk stemning.
Vi har efterhånden besøgt den dejlige familie mange gange, og jeg har aldrig oplevet andet end at vejret altid er helt fantastisk.




Her ser I en sten med min svoger og søsters efternavn. Der er mange sjove historier om min svoger og hans navn Henrik Prins. Men dem vil jeg skåne jer for ;) og lade være Henriks små hemmeligheder.


Man er ikke i tvivl om gæstfriheden her.


En stor dille for de fire plejebørn i familien, er at finde sten med huller i, som herefter bliver hængt op som pynt.


Klokken her bliver selvfølgelig brugt til at ringe ind til aftensmaden.


Der mangler heller ikke friske landæg, og der blev spist rigtigt mange, mens vi var på besøg.



Min svoger er meget glad for det danske flag, og han tegner det overalt, og bare den mindste snert af fødselsdage eller andre mærkedage, så hejses flaget i haven.  
Flaget sniger sig også ind andre steder.



Man kan da ikke andet end blive glad i låget af sådan et flot køleskab.
Det var som altid en skøn lille ferie, og jeg ville ønske noget af det smukke vejr der var på Lolland, ville finde vej her til Nordjylland ;)

Nu vil jeg ønske jer alle en rigtig dejlig aften.
Knus Lone






10 kommentarer:

  1. Ja, der ser vel nok hyggeligt ud! Jeg tænker af og til at vejret ER bedre her omkring. Jeg synes også solen har skinnet en del hos os her i Sydsjælland. Men mon ikke det snart skifter, så det bliver jer der får noget solskin ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Nana
      Jo det er rigtig nok! Vejret er bare altid bedre hos jer. Håber vi når at få bare en lille smule, ellers må jeg glæde mig til vores tur til Spanien ;)

      Ønsker dig en dejlig ny uge
      Knus Lone

      Slet
  2. Hvor ser der altså hyggeligt ud hos familien på Lolland :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Linda. Der er virkelig så lækkert dér i Nakskov. Og at det så er min dejlige familie der bor der, gør det jo endnu bedre ;)

      Ønsker dig en smuk ny uge
      Knus Lone

      Slet
  3. Åhhh sikke et vidunderligt sted hos din søster. Jeg er vild med stemningen:-)))
    Skønneste dag til dig
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak sødeste Anette
      Ja der er så dejligt og roligt hos min søster og svoger, og jeg elsker den afslappede have stil, og tænker det er lidt a la Anettes flora stil ;)

      Ønsker dig den bedste uge
      Knus og kram Lone

      Slet
  4. Så fed en stemning der er hos din søster.
    Det emmer af liv og afslappethed. Sådan rigtig hjertevarme.
    Kan godt forstå det er et yndet sted at feriere.

    Knus og skøn mandag
    Din ven

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kæreste Queen
      Ja det er lige præcis sådan det er. Masser af liv, afslappethed og hjertevarme.
      Elsker at være der.

      Ønsker dig den smukkeste uge
      Knus og kram Lone

      Slet
  5. Kære Lone.
    Hvilket skønt sted at holde miniferie. Jeg er vild med de vidunderlige Stokroser.
    Det må også være et dejligt sted at være plejebarn. Er det mon for sent for mig??? Jeg kunne godt tænke mig at blive plejet dér i en uge eller to;)
    Ønsker familierne Prins og Hall en skøn ny uge.
    Kh Eliane

    SvarSlet
  6. Kære Lone
    Sikke nogle skønne billeder du har taget fra familien Paradis ♡
    Ønsker dig en ny og god uge

    SvarSlet