søndag den 8. juli 2012

DAMPET TORSK MED KRYDDERSMØR


Uhmmm jeg er vild med fisk, og især her i disse dage hvor vejret er nogenlunde lunt, så er det skønt med frisk let mad.

Jeg havde valgt et par pæne stykker torsk, og fandt en ordentlig dynge spinat i haven. Det blev skyllet godt, og lagt i et stykke staniol



Så havde jeg nuppet en pose friske ærter, fra vognen der står ude ved vores indkørsel


Her er den godtnok ikke fyldt endnu ;)



Den anden dag havde jeg lavet krydder smør: en god klat øko smør, alle de forskellige friske krydderurter du kan lide, jeg havde valgt timian, rosmarin, løvstikke, rødløg og citron skal. Alt blev hakket fint og rørt i smørret, og det er fantastisk til næsten alt. Man kan sikkert sagtens bruge tørrede krydderier, men jeg er mest til de friske.

Jeg lagde en pæn klat, på den ene ende af torsken, og den anden ende lagde jeg indover. Så lagde jeg fisken på spinaten og hældte de frisk bælgede ærter over. Krydrede med salt og peber.



Pakkede det hele ind, og lagde det i ovnen omkring et kvarters tid ved 200 grader


Jeg serverede det med nye kartofler, dampet blomkål og et godt glas hvidvin :) Uhhh sommermad når det er allerbedst



Ps husk et stykke godt brød til at "søbe" den lækre smørsauce op med ;)



Rigtig god sol søndag til alle 

Knus fra Frk Hall


Ingen kommentarer:

Send en kommentar