tirsdag den 24. november 2015

JULEFORBEREDELSER DEL 2




Idag har jeg fået lavet den 3. og sidste adventskrans. Jeg vil nærmere kalde det en dekoration, for den er ikke helt rund. Jeg har lagt en klump ler på et fad, og sat lyseholdere i. Derefter har jeg pyntet med ene, som jeg synes er så smukt.












Kassen ved siden af dekorationen, er en gammel én jeg har fået af min mormor. Den har en masse små dejlige rum. Jeg elsker alt der har med skuffer, små rum og æsker at gøre, og hvor man kan gemme en masse skønne ting i.

Denne har jeg malet med "soft white" kalkmaling, og dekoreret med et udklip fra en serviet. Bagefter har jeg givet den lak, og pyntet med bånd.







Idéen med de tørrede hortensia blomster, der er sat på, er en idé jeg har fået, af en fantastisk dygtig og kreativ facebook veninde jeg har. 

Charlotte Neve Grün.  Hun har også en skøn blog: http://hosvillafryd.blogspot.dk









Og her kan i se, at jeg gemmer noget af mit fine julepynt i denne kasse









I år har jeg fået fat i et lille juletræ, som er med rod. Det kan stå inde længe, og jeg har sat det i en spand, og en gammel kurv. Vi bliver ikke så mange i år, så jeg synes ikke vi behøver et stort træ







Her i starten, får det bare lov at stå med en lyskæde, så kan vi pynte det når vi kommer lidt tættere på jul.

Vi har en tradition i familien, at det altid er min datter Celine, der skal sætte stjernen på. Jeg ved ikke om Eva er stor nok endnu, men når hun er det, giver Celine traditionen videre til hende.







De fine pakker under træet, er de første 8 i en pakkekalender, jeg har fået af en meget kær veninde, jeg har fået igennem instagram. De sidste 16 pakker ligger stadig oppe på mit værelse ovenpå.

Jeg fik allerede pakkekalenderen i sommer, så det har været et mareridt at gå og kigge, og længes efter at få lov at åbne pakkerne.











Hver eneste pakker er så smukt pakket ind.









Den fine pakke i cellofan, er en min mand købte hos Laila i Pottehaven, som skulle bruges som værtindegave. 
Men jeg blev så forelsket i de fine kugler, så min mand fik ondt af mig, og købte noget andet til værtinden, og jeg fik lov at beholde pakken hihihi...

 Julen gør mig til et lille barn igen, og min mand er så sød at forkæle det lille barn ;-)

Hav en rigtig dejlig aften, og hyg jer med masser af stearinlys, i dette meget våde vintervejr





Mange knus fra Lone Hall





2 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare fantastisk ud. Lige et indlæg til at hapse i sig:)
    Simpelthen så skøn en ide med det træ, så det senere kan plantes ud.
    Det gjorde vi også for 9 år siden da den mindste blev født. Det står nu i vores forhave. En rigtig lækker sukkertop. Sjovt at følge.
    Tusind tak for dine rosende ord <3

    Rigtig fantastisk dag

    Charlotte

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for din altid søde kommentarer Charlotte ❤️ jeg bliver så glad, og rigtig god weekend til dig og din familie

    Knus Lone

    SvarSlet