torsdag den 25. oktober 2018

Hjem til Århus del 2

På vores tur til Århus
var vi også rundt at se forskellige seværdigheder.
Vi var i Botanisk have.


Det var en kæmpe oplevelse,
meget bedre end jeg havde forventet.
Der var også en lille café,
hvor de serverede 
det mest fantastiske mad.
Det er jo for mig ALTID vigtigt 
med god mad ;)


Der var mange flotte og specielle
planter og blomster.



Her en kæmpe agave.





Et gennemsigtigt åkandeblad.


Men der var andet
 der også var gennemsigtigt.
Noget utroligt smukt.



Sommerfugle.

De var helt fantastiske,
og fløj rundt om os.


De virkede helt tamme.
En pige var så heldig,
at få en til at sidde på sin finger.


Der var også andre sommerfugle,
og igen vildt mange,
og de fløj også bare rundt om os hele tiden.


Der var sat små plasticblomster
 med nektar ud til dem,
som de flittigt benyttede.


Det var så dejligt at gå rundt
 i de store drivhuse,
 og se på alt det smukke


Kunne da godt lige bruge 
sådan en flot fontæne i min have ;)


En anden kæmpe oplevelse,
som gjorde virkeligt indtryk på mig,
var besøget på


Jeg har kun valgt få billeder at lægge ind,
 for jeg tog så mange,
 og jeg har valgt nogle af dem 
der har gjort mest indtryk.
Nogle af udstillingerne er faste, 
mens andre skiftes ud.

Denne bil er ridset overalt,
og udstilleren har skrevet,
der ikke er plads til mere,
så vi kunne ikke få lov at ridse.


De næste billeder er lidt skræmmende,
men jeg kan ikke
 lade være med at vise dem.
Prøv at zoome ind på disse.


En lidt makaber måde, 
kunstneren her har valgt, 
at fortolke sin mening om krig på.
Figurerne er mindre en tændstikmænd.
Et utroligt stort arbejde.


Puhhh fik helt ondt i maven,
da jeg så denne udstilling.


De sidste billeder jeg viser,
er ord skrevet af hjemløse,
fra alle steder i verden.


Der hang rigtigt mange.... Trist
Her fik jeg både ondt i maven,
og tårer i øjnene.


Jeg vil ikke vise billeder
 fra de faste udstillinger,
 men vil opfordre jer til
 at tage en tur til Århus, og besøge Aros. 
Det er en fantastisk oplevelse.

Slutter lige af med et smukt billede,
så det ikke er trist det sidste I ser.


Rigtig god aften 

Knus, Lone





14 kommentarer:

  1. Smukke billeder fra botanisk have.
    De flotte sommerfugle med gennemsigtige vinger er være mine yndling sommerfugle. Jeg så dem i sommers i botanisk have i København. De hedder glasvinge. Utrolig smukt navn synes jeg

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eva
      Tusind tak og tak for navnet på de vidunderlige sommerfugle. Det var en rigtig dejlig miniferie, og skønne oplevelser.
      Rigtig god dag

      Knus, Lone

      Slet
  2. Jeg elsker botaniske haver! Jeg har ikke været i den i Århus, men den ser dejlig ud. Jeg har aldrig før set sommerfugle med gennemsigtige vinger. Hvor er de yndige! Botaniske haver er skønne, men det er heller ikke dårligt at komme på kunstudstilling engang imellem. Godt at I også nåede det :-)
    Knus - og god aften - fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Nana
      Begge steder var fantastiske og gjorde meget indtryk på os. De gennemsigtige sommerfugle var så yndige og æstetiske. Små gennemsigtige og næsten overnaturlige at se på. Vi havde en rigtig dejlig miniferie.
      Smuk dag til dig og alle dine skønne vovser

      Knus, Lone

      Slet
  3. Tak for turen. Aros nåede vi aldrig at få set men Botanisk have har vi set flere gange... et dejligt sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme kære Rita
      Jeg ville nu også vælge botanisk have hvis jeg kun skulle se et af stederne. Men selvom det var lidt hårdt med nogle af Aros indstillingerne er jeg glad for at have oplevet det.
      Dejlig dag til dig

      Knus, Lone

      Slet
  4. Sikke en fantastisk tur Lone.
    Tænk alt det skønne i har oplevet og så faktisk ikke ret langt væk fra hvor i bor.
    Der er så mange skønne steder i Danmark.
    De sommerfugle er da helt fantastiske og åkandebladet.
    Kunsten er da slet ikke mig. Lige til at få det dårligt af. Så "grimt" altså.
    AA er lige nu ved at lære om 2. verdenskrig. Har så ondt i maven over at få alle oplysninger fortalt en gang til.... Men nu er det jo også sidste skolebarn vi har. Så der er lys forude.

    Knus og en fantastisk weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte
      Nej nogengange er kunst ikke særligt opmuntrende, men jeg synes alligevel det er godt at opleve, og se de forskellige udstillinger. Det er lidt ligesom nyhederne... ikke altid godt, men vigtigt at vide hvad der sker.
      Men botanisk have var en fantastisk dejlig oplevelse, og måske vi skulle have byttet om, og have sluttet med den tur.
      Rigtig smuk dag til dig kære Queen

      Knus, Lone

      Slet
  5. Kære frk. Hall
    Det var da en dejlig ide, med den tur.... I fik sandelig set meget, og sikkert hygget til den store guldmedalje...
    En Botanisk Have er vist altid godt, jeg har ikke været i nogen, (flovt..), men kan se der er skønt, og så de smukke sommerfugle.....
    Lige et svar: nej ikke vinterbader, ville gerne, men er jo ikke på Falster så meget i vinterperioden, og vinterbader skal man helst "holde ved lige"...
    hav det godt og god weekend til jer begge
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Blev helt glad over at læse du ikke vinterbader ;-) synes det må være frygteligt hihi
      Jeg ksn godt sige dig det var en dejlig tur Hall og jeg havde, og meget tiltrængt.
      Du skal ikke blive flov, men jeg håber du en dag oplever botanisk have. Det var en dejlig oplevelse.
      Smuk dag til dig søde Jessie

      Knus, Lone

      Slet
  6. Århus er en nydelig by, Lone.
    Hagen med drivhusene ser helt fantastisk ut, det må ha vært en herlig opplevelse.
    Ønsker deg en smuk helg,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Ida.
      Det var en meget dejlig tur, og botanisk have var smuk, og rigtigt dejligt at vandre rundt og opleve alt det fine.
      Dejlig dag til dig.

      Knus, Lone

      Slet
  7. Hej Lone

    Skøn tur i har haft dig og hr Hall, århus er en spændende og smuk by. Jeg har ikke været i den botaniske have, det må jeg ha til gode.
    Aros var jeg på først på efteråret og jeg genkender mange af dine billeder. Kunst er ikke altid smukt, og det er livet heller ikke. Man får en klump i halsen når man ser en del af udstillingen og det er jo netop fordi man bliver ramt af den dagligdag som vi ofte fortrænger. Udstillingen gjorde også et stort indtryk på mig.

    Kærlig Hilsen og Knus fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Det var en rigtig dejlig lille tur vi havde. Meget tiltrængt.
      Jeg håber du en dag kommer ind og oplever botanisk have. Det var så dejligt at gå rundt i varmen og se alt det smukke.
      Måske vi skulle have taget Aros først, og sluttet med det smukke, ovenpå de voldsomme indtryk vi fik der.
      Men ville ikke have undværet besøget på Aros.
      Rigtig god dag til Alma og dig.

      Knus, Lone.

      Slet