søndag den 1. april 2012

Briocher og søndags brunch


ÆÆÆÆÆÆLSKER bare søndag formiddag :) med brunch og afslappethed.

Og ÆÆÆÆÆÆLSKER bare at komme ind, efter en lang gå tur med hunden i stormvej, og se at min mand har sat sådan en lille hapser, jeg kan hygge mig med, mens jeg blogger


Nå men tilbage til brunch.

I aftes tænkte jeg (som 1000 gange før) at jeg ville bage noget specielt til søndag formiddag, hvor vi bare hygger.
Og noget af det jeg tænker på mest, er BRIOCHER.....
Har faktisk aldrig prøvet at bage dem, men nu skulle det være.

Og så skulle jeg jo finde en opskrift jeg kunne stå inde for. Og da min kusine tit har skrevet om briocher, men aldrig lagt opskrift ind!!! Måtte jeg jo finde en selv ;) måske fanger hun hintet? ;)

Nå det blev så (som sædvanlig) Manuela fra "Passion4baking", der endte med at vinde mit hjerte.


Jeg lavede dejen som det er vist i opskriften, og skar også dejen ud på samme måde


Men jeg proppede lidt mørk chokolade i nogen af mine, og efter at have rullet dem, skar jeg dem over, da mine forme ikke var så lange, som dem i Manuelas opskrift.
De andre, lagde jeg en god klat marmelade i, og rullede sammen, men lod dem bare ligge på pladen uden form.

De fik 15 minutter ved 180 g i varmluft

Inden jeg serverede de lune lækre "tingester" fik de lige et drys flormelis



Og jeg skal da lige hilse at sige, de smager pragtfuldt. 
Vil så samtidig sige, at det er bagværk der skal spises her og nu. 
Vi havde et par stykker med til kaffe slabberas, senere på dagen, men der var de altså blevet lidt tørre.

Her ser i lige en af dem med chokolade, efter jeg har taget en mega god bid ;)


Nu er min hapser væk, og jeg har ikke mere at skrive idag.

Men imorgen er der atter en dag, og så er jeg sikkert klar igen :)

Hav en dejlig søndag aften
Kram fra Frk Hall



Ingen kommentarer:

Send en kommentar