lørdag den 31. marts 2012

Nem og lækker citron pasta


Pasta retter med masser af krydderurter UHMMMM  det er bare noget af det bedste jeg ved. Jeg føler mig helt tilbage i Frankrig eller Italien :)

Igår sad jeg i Frankrig, med min pasta ret og John ;)

Pasta skruer, muslingeskaller, eller anden slags pasta
saft og skal fra en citron
en stor håndfuld friske krydderurter
1 fed hvidløg
100 g revet parmesan
2-3 dl fløde
masser af friskkværnet peber

Jeg startede med at koge pastaen, og ikke mere end at den stadig var "al dente" det vil sige, så der stadig er bid i pastaen


Jeg havde blandet pastaen, så der både var skruer og muslinge skaller

Mens det kogte, lavede jeg saucen.
Man skal bruge friske krydderurter


Jeg brugte basilikum, og fra haven fandt jeg persille, timian og rosmarin.
Krydder urterne blev hakket fint med hvidløg og citron skal

Da jeg ikke havde parmesan, valgte jeg denne lækre ost i stedet. Og den blev revet på den fine side af rive jernet, og blandet med krydder urterne


Så tilsatte jeg godt med fløde, og citron saften, og rørte rundt i saucen med en ske, til den blev tyk og cremet. Syren fra citronen gør at den bliver tyk, og den kan blive næsten helt som har du pisket fløden til creme med el pisker.



Til sidst hældte jeg vandet fra pastaen, smed den op på et fad, og lagde store klatter af den tykke sauce over. Det var friskt, fyldt med smag og rigtig lækkert.


Jeg har en god slat tilbage af saucen, og den er blevet så tyk nu, at jeg vil smøre den på et par af mine oldemor boller, og lægge lidt kød, og noget cremet ost, og godt med salat og basilikum i. Så er lørdags middagen reddet. 

Vi tyv startede påsken, med en lille påske frokost idag. Bare John og mig :)

 det var mega hyggeligt, og vi blev noget mætte, så bollerne er rigeligt til i aften.

Hav en god lørdag aften 
Kram fra Frk Hall



Ingen kommentarer:

Send en kommentar