torsdag den 21. april 2016

Gamle krukker får nyt liv

Lige nu blomstrer mirabelle træerne så smukt. Og jeg har taget nogle af grenene ind. Og så har jeg fået fat i de flotteste hvide pelargonier.
Og dem var jeg jo nødt til at finde nogle fine krukker til.

Jeg fandt et par gamle kedelige krukker, som jeg kunne give nyt liv.

De fik en gang mørkebrun maling. Efter det var tørret, fik de hvid kalk maling. Da det var tørt, sleb jeg let hen over, med sandpapir, så den brune farve kom lidt frem. 
Og sådan blev resultatet.
De skønne hornvioler, jeg også havde købt, fik plads i en sauce skål. Det var den jeg købte i Sverige, og brugte til at sætte et af mine påskeæg i.

Og hvis I har lyst at se det igen, kan i finde det her


Jeg elsker at bruge æg i mine opstillinger, også selvom det ikke er påske mere. Æg kan pynte overalt, i køkkenet. Men også i stuen bruger jeg tit æg, som pynt. 
Her er det fine små vagtelæg, som passer så flot til de mørke mirabellegrene

 De fine hvide blomster på grenene, holder ikke så længe, men der er næsten ikke noget smukkere, så længe det varer.

Og i midten ser det ud som om, der er små knappenåle sat i.

Det var alt for idag, og jeg håber i nød synet af de fine blomster, og så må i ud i det skønne vejr, og nyde duften af dem :o)

Lone








4 kommentarer:

  1. Kæreste Lone. Jeg er også ovenud betaget af alle de smukke grene der er at finde på denne årstid.
    De er i virkeligheden så smukke og oven i så taknemlige at pynte med.
    Elsker ideen med at anvende nye krukker og give dem nyt liv via maling.
    Genialt tænk:)
    En fornøjelse at sætte sig ved dit bord. Her bliver alle sanser stimuleret...

    Rigtig skøn torsdag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kæreste Charlotte ❤️
      Ja meget kan blive fint igen, med lidt hvid maling ;0)
      Og de smukke grene er jo skønne at pynte op med.
      Rigtig god dag til dig søde
      Knus Lone

      Slet
  2. rigtig god ide, for der findes godt mange potter, som bare står i et hjørne af et skabe og har en trist tilværelse, fordi de ikke længere er så kønne. God at viste at hvordan dette kan ændres med noget maling så stråler de påny.
    Og smukke grene er altid gode at bruge og det bedste af det hele er duften, som bare er herlig.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Kirsten ❤️
      Ja nogengange skal man lige overveje at gøre noget ved de gamle slidte ting, istedet for bare at købe nyt. Og så er det jo så hyggeligt at lave, og skønt med noget der er hjemmelavet
      Rigtig god fredag til dig og Jack
      Knus Lone

      Slet