lørdag den 10. marts 2012

Chocolate chip cookies

Hej igen :) håber alle har en dejlig weekend. Jeg lovede jo at sætte opskriften på de lækre småkager ind, som jeg har fundet på bloggen: passion4baking, så her får i den:

225 g blendede havregryn
250 g mel
1 ts bagepulver
1 ts natron
1 halv vanille stang
1 knivspids salt
2 æg 
226 g smør
200 g muscovado sukker
225g sukker
225 g chokolade knapper  (en pose)
evt. lidt hakkede valnødder


Rør de to slags sukker sammen med smør og vanille, så det blir helt fluffy


Derefter tilsættes æggene et af gangen ( helst stue tempererede æg)


Når det er rigtig godt mikset, sies mel, havregryn, bagepulver og natron i


Og nu blir det en noget underlig blanding, så derfor bruger jeg en grydeske at blande med


Tilsidst blandes chokoladen og evt valnødderne i, jeg valgte at lave uden nødder, denne gang


Så formes kagerne. Brug ca 2 ss pr kage, så der blir ca 30 stk kugler, og husk de flyder noget ud under bagningen, så sørg for god plads.
Bag dem i ovnen på 175C i cirka 10 minutter



Og så kan man jo pakke en lille lækker ting til en værtinde gave :)


Hav en rigtig dejlig lørdag aften 

Mange kram fra Frk Hall


3 kommentarer:

  1. Uuuuhm. Det kunne da vist godt blive en klassiker.

    SvarSlet
  2. Ja det tror jeg ski osse den allerede er blevet hihi.. Har bagt dem tre gange denne uge ;)

    SvarSlet
  3. I den oprindelige opskrift er der ikke brugt muscovado sukker, men jeg synes bare det gir sådan en krydret og helt karamel agtig smag. Dejligt

    SvarSlet