fredag den 30. marts 2012

Rib eyes, bagte kartofler og hvidløg


Vores pizza blev jo udsat et døgn, da min søn og jeg havde talt forbi hinanden ;)

I stedet for, fandt jeg et par flotte rib eyes, og fik lyst til gode gammeldags bagte kartofler


Jeg valgte at skippe sauce til bøfferne, og lave noget "snask" på panden i stedet. Jeg skar lidt bacon  skiver i mindre stykker, og stegte det på panden.



I grøntsags skuffen, fandt jeg rødløg, champignon og asparges, som også blev skåret i mindre stykker


Jeg smed champignon og løg ned til baconet, og lod stege med. Så tog jeg panden af blusset.


De friske hvidløg, fik skåret toppen af, og der blev lagt en klat smør på toppen, sammen med timian. Så blev de pakket ind i stanniol, og lagt ind til kartoflerne i ovnen. De fik ca en time ved
 180 g





Så lavede jeg saucen til kartoflerne, og jeg brugte skyr, som jeg rørte op med salt, peber, agavesirup og godt med finthakket løg


Da bøfferne var blevet stegt, og skulle hvile


  smed jeg igen champignon, bacon og løg på panden. Så tilsatte jeg aspargesen, så de ikke fik for meget, men stadig havde godt med bid


Bøfferne blev anrettet med "snasket" fra panden, og dressingen smidt i kartoflen. Hvidløgene var bløde og lækre. Og så skal jeg da lige hilse at sige, vi blev mætte, og det smagte rigtig lækkert



Rigtig god weekend 

Kram fra Frk Hall


Ingen kommentarer:

Send en kommentar